Lukion ekalla oleva tyttäreni haluaa vaihtaa nettilukioon, mitä mieltä?
Käykö/onko käynyt kenenkään palstalaisen teini nettilukiota? Onko samat yliopistomahdollisuudet kuin tavallisella lukiota käyneellä? Kursseja kuitenkin vähemmän suoritettavana.
Kommentit (22)
Olen itse erittäin kiinnostunut nettilukiosta ja pistin hakemuksen. Täällä on kauhean moni nettilukiota vastaan, minusta se on oiva vaihtoehto ihmisille jotka vaan ei pysty käymään peruslukiota (kuten minä). Sain pelätä ja jännittää melkein koko peruskoulun ajan, enimmäkseen yläasteella, joten en oppinut juuri mitään, minun oli vaikea seurata tunneilla opetusta ja muutamat takarivin kiusaajapojat vain pahensivat asiaa. Olen jo 3kymppinen ja edelleen koen sen ahdistavaksi mennä lähiopetukseen. Ihmisten seura stressaa ja nautin olla yksin, kova itsekuri löytyy ja motivaatio tähän netissä opiskeluun.
Oma nuoreni oli lukioaikana kilpaurheilija ja urheili toisessa maassa. Hän vaihtoi urheilulukion etälukioon ja suoritti loput lukiokurssit netissä toisella puolen maailmaa. Kirjoituksiin lensi Suomeen ja todistusvalinnalla järjestyi jatko-opiskelupaikka. Suosittelen tukemaan nuorta omissa valinnoissaan, niin säilyy motivaatio opiskeluunkin.