Gigantin kotiinkuljetus, tulipa hölmö olo =(

Vierailija

Kävin lauantaina ostamassa pesutornin, sovittiin kotiinkuljetuksesta. Maksoin, myyjä antoi ymmärtää että kaikki on sillä selvä, antoi viel jonkun pahvikuoren mihin on ruksattu mitä kotiinkuljetukseen kuuluu.
Siinä on sitten ruksattu että puretaan pakkauksesta ja laitetaan paikoilleen.
Koneet tuotiin tänään, mutta ne vain jätettiin kylppäriin.
Näytin sitä juttua mitä olin myyjältä saanut, tyypit vain sanoi että ei silti kuulu heille jos ei kuitissa erikseen ole sellaista listattu. No, kuitissa lukee vain kotiinkuljetus....
Ja se myyjä painotti että toi on sit tärkeä lappu kun siinä lukee mitä kotiinkuljetukseen kuuluu!
Olinpa hölmö kun luulin että saisin pesutornin heti käyttökuntoon...
Laitoin kyllä Giganttiin palautetta, saa nähdä vastaavatko mitään.
Millaisia kokemuksia.muilla on?

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Mulle piti Gigantista tulla tuote kotiinkuljetuksena, mutta jouduinkin hakemaan sen itse matkahuollon toimipisteestä. Laitoin palautetta ja sain kotiinkuljetuksesta rahat takaisin.

Ole yhteydessä Giganttiin, eiköhän tuossa joku sekaannus ole tapahtunut ja luultavasti se hyvitetään jotenkin.

Vierailija

Saa olla kyllä tosi tarkkana nykyään kotiinkuljetusten kanssa. Jotkut firmat toimittavat esimerkiksi vain etuovelle, mutta eivät kanna sisälle asti jos asunto on 1-> ylöspäin. Siinä on kiva sitten itsekseen sohvan tai sängyn kanssa ihmetellä ja alkaa soitella kantajaa avuksi. Ja kaikki laitteiden asennukset kannattaa tosiaankin sopia ja varmistaa moneen kertaan, ettei käy juuri kuin ap:lle.

tämänketjunap

Vierailija kirjoitti:
Ettekö te ihmiset saa oikeasti suutanne koskaan auki?

Sitten palstoilla jaksatte itkeä. Oma mokasi.

Huoh... mitä mun olis pitänyt tehdä, lukita heidät kylppäriin eikä päästä pois ennen kuin koneet on laitettu paikoilleen? Minähän sanoin heille mitä mulle oli luvattu, eli sain suun auki mielestäni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No voi harmi, ei kotiinkuljetukseen kuulu kyllä asennus, kyllä itsessäsi nyt vikaa tuon asennuksen verran :)

Puhuinko asennuksesta? En. Vaan siitä että koneet otetaan paketista ja laitetaan paikoilleen.

Vierailija

Kannattaa kysyä liikkeesä, ja saada asia paperilla. Viimeksi ( Expertillä) kyllä paperssa luki selvästi: kotiinkuljetus, asennus ja vanhan koneen poisvienti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi harmi, ei kotiinkuljetukseen kuulu kyllä asennus, kyllä itsessäsi nyt vikaa tuon asennuksen verran :)

Puhuinko asennuksesta? En. Vaan siitä että koneet otetaan paketista ja laitetaan paikoilleen.

Aijaa, siis paketin purku, paikalleen pano ja johdon tökkäisy seinään, mutta ei asennus, ahaa, no enpä sun terminologiaa hiffannut ;)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Aijaa, siis paketin purku, paikalleen pano ja johdon tökkäisy seinään, mutta ei asennus, ahaa, no enpä sun terminologiaa hiffannut ;)

Juu anteeksi, mielestäni asennus olisi tarkoittanut letkun laittoa vesipisteeseen ja veden.ulostulon tarkistuksen yms mistä voisin ymmärtää etteivät halua ottaa vastuuta. Koneiden laittaminen paikoilleen ei mielestäni ole sama asia.

Vierailija

Mulla on ihan sama kokemus Gigantista ja uudesta pesukoneesta vuosien takaa. Maksoin siis erikseen kotiinkuljetuksesta, asennuksesta ja vanhan pesukoneen poisviennistä. Kolme eri lisämaksua. Kundit meinasi jättää pesukoneen automaattisesti eteiseen. Vaatimalla sain ne kantamaan sen kylpyhuoneeseen ja kerroin että olen tilannut asennuksen ja vanhan poisviennin. Asennusta eivät voineet tehdä koska heillä ei ollut työkaluja mukana että olisivat voineet kiinnittää letkut valmiiseen pesukonehanaan.

No vanhan koneen veivät pois maristen. Gigantti ei ole minun kauppa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Juu anteeksi, mielestäni asennus olisi tarkoittanut letkun laittoa vesipisteeseen ja veden.ulostulon tarkistuksen yms mistä voisin ymmärtää etteivät halua ottaa vastuuta. Koneiden laittaminen paikoilleen ei mielestäni ole sama asia.

Eli niiden olisi pitänyt laittaa koneet paikoilleen, jotta asentaja joutuisi ensin ottaa ne pois paikoiltaan?

Vierailija

Kannattaa lukea se litania gigantin sivuilla missä kerrotaan kotiinkuljetuksista. Esim se että lattiat pitää olla suojattu ja jos on tilattu myös asennus, niin haluttuun paikkaan tulee olla esteetön pääsy ilman että konetta tarvii nostella. Asentaja ei saa nostaa tai kantaa portaita yksin tietyn painoisia laitteita.

Jos puitteet ei ole asiakkaan puolelta kunnossa, niin ei sitä asentajaa kiinnosta omaa terveyttä pilata nostelemalla esim pyykikonetta vessanpytyn yli koloonsa. Ja jos asentajalla tulee naarmu lattiaan, niin firmahan se maksaa. Ja kalliisti maksaakin. Siksi asentaja ei ota sitä riskiä.

Mutta ap:n tapauksessa uskon että gigantilla ja kuljetusfirmalla on ollut tietokatkos jostain syystä, ja että gigantti luultavasti sen hyvittää.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat