En pidä siitä mitä näen lapsille tapahtuvan liikenteessä!

Vierailija

Saatan oman lapseni kouluun vielä. Syynä tähän on, että olen nähnyt niin paljon läheltäpiti tilanteita, joita pienille tiellä liikkujille sattuu. Olen kotirouva ja pidän huolta lapsistani myös koulun jälkeen.

Hyvin opiskeltu reitti ja lapsi yksin liikenteessä. Olisi hyvä vakoilla lasta, kun hän kulkee yksin reittiään. Kotona voisi keskustella huomaamistaan puutteista.

Hyvin opeteltu reitti ja lapsi kahdestaan kaverin kanssa liikenteessä. Ei tätä, vaan vanhempi mukana. Lapsi unohtaa kaiken oppimansa ja turvallisuusrutiininsa, kun kaveri on mukana.

Älypuhelin kädessä liikenteessä. Hui, ei tätäkään!

Polkupyörällä ja kaverin kanssa. Hui, kylläpä te vanhemmat olettekin tietämättömiä lastenne tavasta toimia tutussakin ympäristössä!

Kommentit (11)

Vierailija

Kyllä minä tiedän! En ole sinisilmäinen lapseni tekemisille.  Mutta en vaan voi kulkea lapseni kanssa käsikädessä. Hänen on opittava kulkemaan omilla jaloillaan!

Vierailija

Olin vienyt juuri lapseni kouluun ja lähdin ajamaan pois koululta kun yksi pieni koululainen lähti ylittämään tietä sivuilleen katsomatta maahan tuijotellen. Vauhtini oli niin hidas, että pystyin väistämään. Tuli kyllä mieleeni, että mitenhän ne omat koululaiseni? Kulkevatko yhtä ajatuksissaan? Normaalisti en kuljeta omiani autolla vaan menevät itse.

Vierailija

Kotirouva :D

Käsite 50-luvulta... en ole koskaan kuullut tätä käytettävän kuin vähän halventavassa merkityksessä enää. Mutta ap ei tajuu. 

Vierailija

Hui ja hui! 

Elämä on vain elettävä riskeistä huolimatta. En totisesti lähde vakoilemaan lastani, vastenmielinen ajatus. Valtaosa lapsista säilyy hengissä aivan hyvin, vaikkeivät vielä aivan aikuisten tavoin tarkkaile ympäristöään. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meitä kotirouvia tarvitaan!

ap

Mihin?! Pätemiseen aihe vapaalla?! Että voit kertoa kuinka lapset on sinulle oman egon jatko, joiden avulla voit päteä meille muille, jotka ymmärtävät että lapset tulee kasvattaa yhteiskunnan jäseniksi, eikä kenenkään tärkeyden tunteen välikappaleeksi?!

Vierailija

Kotirouvaa ei ehkä siksi juuri enää käytetä, kun ihmiset tekevät lapsia mitä erilaisimpiin suhteisiin tai ilman suhdetta.

Rouvana olemisen pitäisi olla kunnioitettavaa, jos on puolisonsa lasten äiti.

Nyt kuitenkin sanotaan vaan kotiäiti, kun on ties missä avoliitossa ne lapset tehty.

Vierailija

Lapsia ei valitettavasti voi valvoa 24/7, mutta siinä mielessä olen samaa mieltä, että osa lapsista luottaa liikaa autoilijoiden kykyihin pysähtyä, tai sitten eivät ajattele vaaraa lainkaan.

Usein näkee, kun lapset laskevat pyörillä suoraan suojatielle ja vauhdilla. Ja tuo älypuhelimen selailu on aiheuttanut monia vaaratilanteita. Itse koitan aina kun olemme ulkoillessa, korostaa lapsille kuinka tärkeää on pysähtyä ja katsoa tilanne ennen kuin ylittää suojatien. Ei tässä voi kuin toivoa parasta, että he myös niin toimivat.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat