Olen pitänyt Excel-taulukkoa työpaikkani naisten pukeutumisesta yli vuoden
Listaan siihen mitä kullakin työpaikan naisella on minäkin päivänä päällä, millainen meikki, miten hiukset laitettu ja mitä koruja. Ylläpidän listaa vain ajankuluksi tylsinä hetkinä, en ole siis mikään tiiraileva pervo enkä saa siitä mitään seksuaalista nautintoa. Nyt on kuitenkin käynyt niin, että unohdin listan auki läppärilleni ja eräs miespuolinen työkaverini sattui näkemään sen, kun annoin hänelle luvan tsekata sähköpostinsa koneeltani. Hän oli vähän ihmeissään ja kysyi miksi pidän sellaista listaa. Sanoin että tylsyyttäni, mutta hän ei uskonut selitystäni ja on nyt ilmoittanut pomolleni tästä listasta. Sana on levinnyt työpaikalla ja nyt kaikki tuntuvat kiertävän minut kaukaa. Minulla on huomenna tapaaminen pomon kanssa, ja pelkään menettäväni työpaikkani.
Olen ollut töissä firmassa 5 vuotta ja mietinkin, että onko tuo riittävä syy potkuihin? En ole kuitenkaan tehnyt mitään laitonta tai häirinnyt muita työntekijöitä. Mitä minun kannattaa kertoa pomolle että saan säilytettyä työpaikkani?
ps. pomoni on nainen
M31
Kommentit (47)
Ap, kuinka moni tulee aina samoissa vaatteissa ja tyylissä, jolloin voit vaan kopioida tiedot päivän riville?
Tuollaisen listan pito on muuten itsessään laitonta. Sehän on henkilörekisteri. Se on siis poliisiasia jos joku vaan tekee ilmoituksen.
Lisäksi sulla näyttäisi olevan ihan liian vähän töitä. Työnantajalle se varmaan kertoo jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kieltämättä minäkin alkaisin naisena vältellä sinua jos tietäisin, että olet kirjannut pukeutumiseni, koruni ja laittautumiseni Exceliin jo ties miten pitkään.
Työnantajana kyseenalaistaisin työtehosi ja -panoksesi tuon perusteella.
Miksi alkaisit vältellä?
AP
Koska vaikuttaisit aika tyylipuhtaalta stalkkaajalta.
Tutkimuksen mukaan nainen pukeutuu naisellisemmin ovulaation aikoihin, näkyykö tilastossasi tällaiset kohoumat? Voisit siitä päätellä koska kukin mirkku siellä ovuloi. Naiset ovat nimittäin myös himokkaimmillaan siihen aikaan, eli voisi olla enemmän saumaa saada römpsää. Jos siis olet mies/kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksen mukaan nainen pukeutuu naisellisemmin ovulaation aikoihin, näkyykö tilastossasi tällaiset kohoumat? Voisit siitä päätellä koska kukin mirkku siellä ovuloi. Naiset ovat nimittäin myös himokkaimmillaan siihen aikaan, eli voisi olla enemmän saumaa saada römpsää. Jos siis olet mies/kiinnostunut.
Ja epäilemättä siellä epäillään että käytät taulukkoasi vähintäänkin tällaiseen, ja siksipä sinulle onkin tulossa kenkää tai vähintään varoitus.
Sanot, että elämäsi suuri tavoite on päästä Teri Niitiksi Teri Niitin paikalle.
t. Ahmed Ahne
Sano että teet kirjaa "Näin pukeudut kuukautiskiertosi mukaan! Tyyliopas sukukypsille naisille ennen menopaussia." ja kerrot että menkkojen ajankohdan päättelet kunkin naisen käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kieltämättä minäkin alkaisin naisena vältellä sinua jos tietäisin, että olet kirjannut pukeutumiseni, koruni ja laittautumiseni Exceliin jo ties miten pitkään.
Miksi alkaisit vältellä?
AP
Minä ainakin välttelisin, koska tuntuisi kamalalta, että joku pistäisi päivittäin ylös asuvalintani, kun en itsekään sitä erityisemmin ajattele. Saattaa olla sama villatakki 3 päivää putkeen tai samat housut monena päivänä viikossa. En jaksa tuollaisista stressata, kun olen aina ajatellut, etteivät ihmiset kiinnitä niin paljon huomiota toistensa vaatevalintoihin. Kiva ajatus, että joku siellä sitten epäsuorasti dokumentoi minun vaatteidenpesuväliäni ym. Hyi helvetti. Ei tuollaisten rekisterien pito ole edes laillista. Eri asia jos kyseessä olisi havainnot nimettömistä ohikulkijoista, mutta kun kyseessä on työkaverit nimineen päivineen, niin ei ole enää pelkkä hauska ajanviete kyseessä.
Aikamoista ylireagointia taas AV-mammoilta. Mitä väliä jos joku pitää listaa sun pukeutumisista. OMG - ei se ole maailman loppu.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista ylireagointia taas AV-mammoilta. Mitä väliä jos joku pitää listaa sun pukeutumisista. OMG - ei se ole maailman loppu.
Mun mistään tekemisistä ei saa pitää mitään listaa, ellen nimenomaisesti ole antanut siihen lupaa. Ei Nasa, ei työkaveri, eikä naapurin pena.
Joo, ei mull mitään salattavaa ole, mutta ei silti vaan saa.
Älä huoli, ap. Luultavasti pomosi on pitänyt samanlaista tiedostoa, mutta hänellä ei ole tietoja omien lomiensa ajalta, ja haluaa täten sinun taulukkosi avulla täyttää puuttuvat sarakkeet.
Vierailija kirjoitti:
Luonnostelet lennokkaan suunnitelman siitä, miten suunnittelet kirjaa naisille tyyliin "täydellinen vaatekaappi" ja keräät sitä varten dataa tosielämästä.
Samaa, mieltä. Kerro, että sulla on ollut vaikeuksia pukeutumisen kanssa, ja olet käyttänyt listaa juuri auttamaan mitä laittaa milloinkin päälle. Ja päivästä näet, että onko ollut asiakastapaamista yms. eli auttaa sua hahmottamaan myös millaisina työpäivinä laitetaan vähän hienommin. Ja sitten varmaan kannattaa sanoa että luet paljon ulkomaalaisia työvaatteisiin liittyviä blogeja. erityisen tärkeää olisi sanoa, että listasta ei ikinä pitänyt tulla julkista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mistään tekemisistä ei saa pitää mitään listaa, ellen nimenomaisesti ole antanut siihen lupaa. Ei Nasa, ei työkaveri, eikä naapurin pena.
Joo, ei mull mitään salattavaa ole, mutta ei silti vaan saa.
Jokainen nettisivu millä sä oot koskaan käynyt on tallessa serverillä jossain päin maailmaa. Jokainen vaatekappale minkä omistat on tallentunut jollekin valvontakameralle.
Mitä väliä jos joku huvikseen listaa sun vaatteita?? Pipoa löysemmälle haloo..!?
Joku mieskö muka osaa kuvailla, minkälainen meikki tai hiustyyli jollain naisella on? Ehheheehe, paska provo.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli aika hyvä. Voisi antaa jopa 5/5.
P.S. Jos et ole tehnyt listaa vapaa-ajallasi, on siinä ainakin varoituksen tai moitteen paikka työajan käytöstä.
sano, että listaa on päivitetty tauolla tai lounasaikoihin. ja tuollainen muutaman detaljin kirjaaminenhan ottaa vaan hetken, paljon vähemmän aikaa kuin vaikka tupakointi.
Onko sulla joku diagnoosi? Autismi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alkaisit vältellä?
AP
Minä ainakin välttelisin, koska tuntuisi kamalalta, että joku pistäisi päivittäin ylös asuvalintani, kun en itsekään sitä erityisemmin ajattele. Saattaa olla sama villatakki 3 päivää putkeen tai samat housut monena päivänä viikossa. En jaksa tuollaisista stressata, kun olen aina ajatellut, etteivät ihmiset kiinnitä niin paljon huomiota toistensa vaatevalintoihin. Kiva ajatus, että joku siellä sitten epäsuorasti dokumentoi minun vaatteidenpesuväliäni ym. Hyi helvetti. Ei tuollaisten rekisterien pito ole edes laillista. Eri asia jos kyseessä olisi havainnot nimettömistä ohikulkijoista, mutta kun kyseessä on työkaverit nimineen päivineen, niin ei ole enää pelkkä hauska ajanviete kyseessä.
No ei nyt varmaan laitontakaan. Oikein sääntösuomi vauhdissa. Ja eihän tämä ole mikään rekisteri, vaan yhden työntekijän excel-taulukko josta ei pitänyt tulla julkista. Kuka vaan (sinäkin) voi tehdä samanlaista taulukkoa vaikka työkavereiden puhetyylistä tai lounastaukojen pituudesta. Ja jos töihin lähtee vaatteissa joissa on pesuväli venähtänyt, niin voi voi, joku kyllä saattaa muistaa tälläisiä asioita ihan ilman listaakin. Jokainen kantakoon vastuun omasta ulkonäöstään ja habituksestaan. Se, että sitä ei ole kirjattu ylös, ei tee kenenkään paitapuseroista tahrattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnostelet lennokkaan suunnitelman siitä, miten suunnittelet kirjaa naisille tyyliin "täydellinen vaatekaappi" ja keräät sitä varten dataa tosielämästä.
Samaa, mieltä. Kerro, että sulla on ollut vaikeuksia pukeutumisen kanssa, ja olet käyttänyt listaa juuri auttamaan mitä laittaa milloinkin päälle. Ja päivästä näet, että onko ollut asiakastapaamista yms. eli auttaa sua hahmottamaan myös millaisina työpäivinä laitetaan vähän hienommin. Ja sitten varmaan kannattaa sanoa että luet paljon ulkomaalaisia työvaatteisiin liittyviä blogeja. erityisen tärkeää olisi sanoa, että listasta ei ikinä pitänyt tulla julkista.
ja jos olet mies, niin sano, että vaimollesi päivität.
Minä pidän samanlaista listaa, mutta siinä on enemmän toiminnallisuutta: siihen on rakennettu tapa, jolla ennustetaan, mitä kenelläkin naisella on todennäköisesti päällä seuraavana päivänä ja sitten kerron ohjelmalle, pitikö ennustus paikkansa vai ei. Täten Exceliin koodaamani koneoppimisalgoritmi oppii ja kehittyy paremmaksi asian suhteen. LIsäksi ohjelma laskee jokaiselle naiselle naisellisuuspisteet jokaisen päivän pukeutumisen perusteella. Ohjelmassa on myös mahdollisuus ottaa tämä tiedot ulos erilaisina graafeina.
Tässä on tiedossa on luonnollisesti salasanasuojaus. Suosittelisin sullekin sellaista ja niin, ettet pidä sitä koskaan auki, jos et ole itse koneella. Myös automaattinen tallennus ja sammuminen esim. 10 epäaktiivisuuden jälkeen on viisas veto tällaiseen tiedostoon.
Miksi alkaisit vältellä?
AP