Onko teillä jotain vikaa, josta on hyötyä?

Vierailija

Olen lapsesta asti kärsinyt sosiaalisten tilanteiden pelosta. Foobikoille on tyypillistä tarkkailla itseään ja muiden vastareaktioita aina kun mahdollista. Uskon että kun tuota tekee vuodesta toiseen (olen 34), sitä alkaa oppia lukemaan ihmisiä poikkeuksellisella tavalla. Olenkin mielestäni varsin hyvä huomaamaan mitä ihmisten päässä usein liikkuu.

Kommentit (11)

Vierailija

Olen ruma nainen, joten olen oppinut erityisesti miellyttämään ja palvomaan miehiä saadakseni edes kerran vuodessa seksiä ja/tai huomiota miehiltä :(

Vierailija

Mulla on eräs perussairaus, joka on pahaksi yltyessään niin kivulias että saikkua irtoaa helposti. En ole koskaan vielä käyttänyt asiaa hyväkseni, mutta jos joskus olisi välttämätöntä saada joku yksittäinen vapaapäivä eikä työpaikalta heruisi, saisin sairaslomaa yhdellä puhelinsoitolla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen ruma nainen, joten olen oppinut erityisesti miellyttämään ja palvomaan miehiä saadakseni edes kerran vuodessa seksiä ja/tai huomiota miehiltä :(

Ei liika miellyttäminen ole hyväksi. Rumuudessa on se hyvä puoli, että kun olemme vanhoja, olemme kaikki lähes samaa tasoa ulkonäöllisesti. Rumat ihmiset eivät ole saaneet nuoruudessaan mitään ilmaiseksi, joten ovat pakotettuja ponnistelemaan kaiken eteen - se tekee heistä lähes yli-ihmisiä verrattuna kaiken ilmaiseksi saaviin kiiltokuvaihmisiin. Tuossa rumuuden etu. Lisäksi vanheneminen yleensä hieman tasoittaa ihmisen piirteitä positiivisella tavalla. Eli ruma vain kaunistuu ryppyjen myötä, kaunis rumenee.

Vierailija

Mulla on niin monta vikaa itsellä, että mun on helppo antaa toisten virheet anteeksi. Niin kuin vaikka kun en osaa pitää kotia siistinä, musta on upeeta jos joku toinen osaa edes vähän. Eli oma viallisuus tekee musta rennon ja kivan. Ei paljon varaa toisia arvostella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on niin monta vikaa itsellä, että mun on helppo antaa toisten virheet anteeksi. Niin kuin vaikka kun en osaa pitää kotia siistinä, musta on upeeta jos joku toinen osaa edes vähän. Eli oma viallisuus tekee musta rennon ja kivan. Ei paljon varaa toisia arvostella.

Vikaa on joka ainoassa ihmisessä, mutta harvoilla on ymmärtävän avara ja vilpitön sydän :)

Vierailija

As-piirteet (=autistiset piirteet), koska ne rajoittavat sitä, kuinka paljon emotionaalisia yllykkeitä imen ympäröivästä maailmasta ja muilta ihmisiltä. Ilman niitä käsrsisin varmaankin kovasti pelkästään käydessäni ihmisten ilmoilla tai vain katsoessani uutisia, koskapa olen pohjimmiltani melko herkkä. Nämä viat auttavat myös keskittymään yhteen asiaan kerrallaan, kun on jokin homma, johon tarvitsee uppoutua.

Vierailija

Pakkomielle tarkistaa aina lähtiessä sata kertaa, että hella, kahvinkeitin on pois päältä ja että ovi on varmasti lukossa. No eipähän ainakaan jää mitään päälle tai auki. :-P

Vierailija

Minulla on niin vilkas ja sairas ja kummallinen mieli, että en pidä mitään inhimillistä tuomittavana tai sellaisena mitä en ymmärrä. Olen fantasioinut joukkotuhoista ja ihmisten kiduttamisesta, toisaalta myös suurena hyväntekijänä olemisesta. Ymmärrän päihderiippuvuutta myös oman kokemuksen kautta (aikoinani yritin turruttaa aivojani aineilla, koska pelkäsin omaa mieltäni). Kuulenpa mistä tahansa, niin minusta tuntuu että ymmärrän, tajuan että myös omassa tietoisuudessani on kyky tuohon, enkä pysty siksi tuomitsemaan enkä kauhistelemaan ketään tai mitään.

Vierailija

Jos lievää molempikätisyyttä voi pitää vikana niin siitä on kyllä hyötyä. Voi joissain asioissa lennosta vaihtaa kättä, esim. käsinommellessa saatan ommella sujuvasti sillä kädellä, miltä puolelta kyseinen homma on helpompi tehdä. Tai meikatessa vaihdan kättä välillä, esim ripsarin levitän vasurilla vasemman silmän ripsiin ja oikealla oikealle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat