Mitä sinulle tulee mieleen sanasta "lapsiperhe-elämä"? Onko sinulla asiasta myönteinen vai kielteinen näkemys?

Vierailija

Minulle lapsiperhe-elämä edustaa maanpäällistä painajaista. Kuka minut isäksi huijaa, saa varautua kasvattamaan lapsen yksin.

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Myönteinen. Meillä on hyväntuulinen ja  helppo lapsi, joten sillä taitaa olla osansa asiassa.

Ennen lasta tuo sana oli pelottava, ahdistava ja kaukainen.

Vierailija

Myönteinen koska rakastan perhettäni ja olen onnellinen. Nuorempana se oli lähinnä vain kaukainen ajatus, ei mitenkään negatiivinen mutta ei myöskään ajankohtainen. Olen saanut elää hyvää elämää ja paljon on toivottavasti vielä edessä :)

Vierailija

Todella kielteinen käsitys.
Seuraava sana, joka tulee välittömästi mieleen siitä onkin perhehelvetti.
Tiedän ilman muuta, että onnellisia perheitä on on ihan irl olemassa :).
Eikä itselläni ole huonoja kokemuksia edes takanani, että oisin siksi negatiivinen.
Olen vain tolkuttoman itsekäs ja sellaisena pysyn.
Mulla ei ole toleranssia mihinkään lapsiperhe- kuvioon, koskaan ollut.

Vierailija

Lapsiperhe-elämä sanana aiheuttaa aika kielteisen mielikuvan, johtuen niistä lapsen myötä itsensä pyhimykseksi kohottaneista ihmisistä omassa lähipiirissäni (käyttävät usein tuota sanaa alleviivatakseen paremmuuttaan).

Kun taas sana "perhe-elämä" saa aikaan vain positiivisen kuvan. Tulee mieleen normaali, onnellinen perhe, jonka yhdelläkään jäsenellä ei ole mitään tarvetta halventaa muita.

Vierailija

Ei mitään erityistä? Nyt kun on vaimo ja lapsia ja elämä on oikein mukavaa niin en osaa yhdistää tuohon sanaan mitään negatiivista. Sinkkuelämä-sana saa karvat pystyyn. Kamala ajatus, ettei olisi enää kaunista vaimoa, ihania poikia joiden kanssa rällätä crossipyörillä, kaunista kotia jne. Niitä lapsia tuli meille yksi kerrallaan ja pidettiin tässä lasten välissä 4v tauko, niin ei tämä elämä nyt niin paljon ja niin raskaaksi olisi muuttunut, että tuo sana herättäisi mitään negatiivisia tuntemuksia. Jos jonkun kielteisen ajatuksen haluan kaivaa niin univelat ja sen ettei ole vuosiin saanut nukkua pitkään, mutta toisaalta, jos on niin käynyt, että olen pitkään nukkunut niin päivä on kyllä ollut pilalla. Sitä on jo niin tottunut, että päivässä on vähintään 14h tehokasta työaikaa.

Vierailija

Kielteinen. Ei lapsissa sinänsä mitäään vikaa ole mutta se vastuu on niin kova, ja että elämä pyörii sitten sen ympärillä. Haluan olla vapaa, todennäköisesti en tule koskaan olemaan halukas hankkimaan lapsia. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei mitään erityistä? Nyt kun on vaimo ja lapsia ja elämä on oikein mukavaa niin en osaa yhdistää tuohon sanaan mitään negatiivista. Sinkkuelämä-sana saa karvat pystyyn. Kamala ajatus, ettei olisi enää kaunista vaimoa, ihania poikia joiden kanssa rällätä crossipyörillä, kaunista kotia jne. Niitä lapsia tuli meille yksi kerrallaan ja pidettiin tässä lasten välissä 4v tauko, niin ei tämä elämä nyt niin paljon ja niin raskaaksi olisi muuttunut, että tuo sana herättäisi mitään negatiivisia tuntemuksia. Jos jonkun kielteisen ajatuksen haluan kaivaa niin univelat ja sen ettei ole vuosiin saanut nukkua pitkään, mutta toisaalta, jos on niin käynyt, että olen pitkään nukkunut niin päivä on kyllä ollut pilalla. Sitä on jo niin tottunut, että päivässä on vähintään 14h tehokasta työaikaa.

Miksi pitää esiintyä miehenä? Kukaan mies ei sano "ihania poikia" tai "kaunista kotia"...

Vierailija

Näin naisen näkökulmasta tulee mieleen sellainen herätys 5.00 - lapsi tarhaan - töihin - töistä kotiin - lapsi tarhasta - kauppaan - kotiin - ruoanlaitto ja siivous (samalla kun mies lepää tai on harrastuksissa) - nukkumaan - aamulla sama rumba uudestaan.

Itselläni ei vielä lapsia ole, mutta ylläoleva kaava pätee suurimpaan osaan tuntemistani lapsiperheistä. Tästä johtuen mielikuva on melko negatiivinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää esiintyä miehenä? Kukaan mies ei sano "ihania poikia" tai "kaunista kotia"...

Toisaalta taas jos ainut kielteinen asia lasten kanssa on se ettei saa nukkua pitkään, niin voisi hyvinkin olla miehen suusta :D heillä kun on tapana olla lastenhoidossa lähinnä pikku apurin roolissa silloin kun jaksaa. Naisilla harvoin se pikkulapsiaika on yhtä ruusuista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä? No minä kyllä sanon poikiani ihaniksi koska he sitä ovat! Vai pitääkö miesten vähätellä ja sanoa aina että "onhan ne mun pojat ihan kivoja kun niiden kanssa voi tehdä kaikkee kivaa." -kerro toki mikä on oikein kun tunnut tietävän? Ja kyllä, meillä on vaimon laittama KAUNIS koti, siihen ei ole olemassakaan muuta ilmaisua.

Vierailija

Tulee mieleen aikaiset aamuheratykset, huonot younet, loputtomasti pyykattavaa ja siivottavaa, vinkumista, itkemista, jankutusta, kakkaa, saannolliset ruokailuajat. Vapauden menetys ja hyvastit jalolle joutilaisuudelle.

Tuo nyt tuli ekana mieleen. Eli negatiivinen mielikuva varmaankin?

Vierailija

Kieltämättä mielikuva on sellainen meluisa, riitaisa, sotkuinen koti ja hallitsematon kaaos:) sitähän se välillä on mutta onneksi ei aina;) olisko sillä sitten osansa että olen vain yhden lapsen äiti?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat