Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tositteita tarvitaan että voi siirtää rahaa paypal-tilille?

Vierailija

Olen avannut Paypal-tilin verkko-ostoksia varten (esim. eBay) noin viikko sitten. Minulla ei ole luottokorttia, vaan pelkästään Visa Electron.

Mitä koodeja siihen tarvitaan, että voi siirtää rahaa pankkitililtä Paypal-tilille ja siten maksaa paypalin kautta jossain nettikaupassa, jossa tarjotaan sitä maksutavaksi? Mitä tarkoittaa "Top up" ja onko se välttämätön askel? Miten "linkitetään sinun pankki" paypaliin? Onko käytävä omassa pankissa ja pyydettävä joku salasana sitä varten? Häh?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Jatkoa: mikä on transfer recipient? Seurasin Paypalin enkunkielisiä ohjeita ja päädyin sivulle jossa sanotaan, että minun täytyy lisätä transfer recipient kirjautumalla verkkopankkiini. Kirjauduin verkkopankkiini, eli onko se nyt lisätty?

Vierailija

Siirretäänkö rahaa omalta verkkopankin tililtä paypal-tilille verkkopankin sivuilla vai paypalin sivuilla? Tarvitseeko verkkopankin olla auki kun rahaa siirtää?

Vierailija

Yritin tehdä noiden sivujen ohjeiden mukaan, mutta siirto ei onnistunut, koska tiedot vanhentuneet (siis siihen tuli sellainen infoikkuna, jossa sanottiin että paypalin tiedot muuttunueet).

Siirretäänkö rahaa omalta verkkoapnkin tililtä verkkopankin sivuilla vai jollain paypalin oman sivun lomakkeen kautta? Täytyykö verkkopankin olla avattuna samaan aikaan vai onko siitä pikemminkin haittaa (kannattaako kirjautua ensin ulos)?

Vierailija

Osaisiko joku vaan sanoa sen, että siirretäänkö raha omalta pankkitililtä paypal-tilille verkkopankin sivuilla vai pitäisikö paypalin omilla sivuilla tulla joku lomake, jota kautta siirto tehdään? Siis jos haluaa siirtää rahaa paypal-tilille, niin pitääkö ensin kirjautua verkkopankkiin? HELP! Mulla on aivovamma (MS) enkä tajuu. Anteeks.

Vierailija

Siis voinko nyt kirjautua verkkopankkiin ja siirtää vaikka 20 euroa paypalin tilinumerolle? Pitäisikö sen rahan ilmestyä omalle paypal-tililleni? Eikö kukaan tiedä?

Vierailija

Help...

Nuo ohjeet jotka 3 laittoi on tarkoitettu korttiostoksille eikä tiliostoksille. En osaa käyttää korttia. Verkkopankkia osaan. Onko jollain vastaavaa linkkiä paypalin verkkopankkimaksulle?

Vierailija

Ei tarvitse siirtää rahaa vaan voit myös vain lisätä PayPal-tilillesi korttisi tiedot ja kun ostat verkkokaupasta, maksat PayPalin kautta (samaan tapaan kuin pankin kautta suomalaisissa verkkokaupoissa).

Tuossa siis etuna on se, että et naputtele verkkokaupassa korttisi tietoja eivätkä ne jää kaupan arkistoihin. Maksaminen on usein siis nopeampaa ja turvallisempaa.

Tuota maksutapaa varten sinun pitää a) luoda tili PayPaliin ja b) lisätä luottokorttisi tiedot PayPal tilisi yhteyteen.

Kun olet rekisteröitynyt PayPaliin, sinulla on siis siellä tili, jonka käyttätunnus on s-postisi ja salasana se jonka olet itse sinne keksinyt. Näin lisäät luottokorttisi tiedot sinne:

1. Kirjaudu noilla sisään PayPalin nettisivulle. Mene kohtaan og in to your PayPal account.
2. Klikkaa Profile-kohtaa sivun yläosassa.

3. Klikkaa My Money.
4. Klikkaa Update kohdassa Debit and Credit Cards.
5. Klikkaa Add a Card ja anna korttisi tiedot.
6. Klikkaa Add Card.

Kun haluat ostaa netistä jotain, valitse sellainen verkkokauppa, jossa annetaan maksutavaksi myös PayPal.

Visa Electron -kortin pitäisi toimia ihan normaalisti, mutta joillakin pankeilla Suomessa voi olla että joutuu aktivoimaan kortin, että se sopii nettimaksamiseen. Eli siinä tapauksessa ota yhteys pankkiisi tai tarkista korttisi tiedot.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos liität tilisi niin sun ei tarvi erikseen siirtää rahaa, tai sitten jostain sieltä top up- valikosta saat ne tiedot mitkä sun pitää omassa pankissa laittaa siihen uuteen maksuun.

Väärin.

Älkää nyt sekoittako ap-parkaa entisestään. Jos valitsee TILIN LIITTÄMISEN, niin silloin PITÄÄ SIIRTÄÄ RAHAA. Jos valitsee KORTIN LIITTÄMISEN, niin silloin EI PIDÄ SIIRTÄÄ RAHAA.

Huh. Onpa vaikeeta.

Ap nimenomaan sanoi, että ei halua korttien kanssa pelleillä, vaan haluaa käyttää verkkopankkia rahan siirtoon.

Vierailija

Vastaaja nro 11, valitsin jo top up -vaihtoehdon enkä aivovammani takia enää lähde siihen ruljanssiin, että muuttaisin sen kortti-vaihtoehtoon. Liian myöhäistä. Verkkopankilla mennään. Mutta siihen pitäisi saada ohjeet. Tapahtuuko siirtäminen verkkopankin kautta vai paypal-tililläni?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos liität tilisi niin sun ei tarvi erikseen siirtää rahaa, tai sitten jostain sieltä top up- valikosta saat ne tiedot mitkä sun pitää omassa pankissa laittaa siihen uuteen maksuun.

Väärin.

Älkää nyt sekoittako ap-parkaa entisestään. Jos valitsee TILIN LIITTÄMISEN, niin silloin PITÄÄ SIIRTÄÄ RAHAA. Jos valitsee KORTIN LIITTÄMISEN, niin silloin EI PIDÄ SIIRTÄÄ RAHAA.

Huh. Onpa vaikeeta.

Ap nimenomaan sanoi, että ei halua korttien kanssa pelleillä, vaan haluaa käyttää verkkopankkia rahan siirtoon.

Olen pahoillani että vaihtui sanat. Toivoakseni linkeissä asiaa selitetään ja kuvienkin kanssa.
En ole kauheasti paypalia käyttänyt koska koen Elisa lompakon prepaid-maksukortin parempana useimmissa paikoissa.
Halusin vain yrittää auttaa koska kukaan muu asioista paremmin tietäväkään ei ollut vastannut ap:n monesta viestistä huolimatta.
Muuten eihän tuossa kortinkaan kanssa"pelleily" ole kovin hankalaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Väärin.

Huh. Onpa vaikeeta.

Mä olen liittänyt sekä tilin, että kortin ja maksan vain suoraan tililtä. En koskaan siirrä rahaa Paypaliin, kun mielestäni se on hankalaa. Suoraan tililtä maksaminen on helppoa ja nopeaa, ei paljoa tarvitse mietiskellä, kunhan näppäilee salasanat ja hyväksy painiketta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat