Uusperhe vanhempien mustasukkaisuus lapsista

Vierailija

Muuten siis asiat ihan ok, mutta mieheni sekä lasten äiti ovat käyneet mustasukkaiseksi shteistani lapsiin, eteenkin nuorimpaan. Lapsi 8v, kertoo mulle asat ensimmäisenä, kysyy neuvoa. Aluksi yritin ohjeistaa lasta phmaan vanhemmilleen, mutta hoksasin sitten itsekin ettei heillä ole samalla tavalla aikaa puhua lapsen kanssa, keskustella hänen asioistaan. Lapset meillä viikko-viikko, ja kummankin lapsen kanssa ollaa päivittäin yhteyksissä. Vanhempi on ottanut mut jopa facessa kaveriksi, kysyy apua niin kouluun kuin tyttöongelmiin.
Mutta tosiaan, nyt lasten isä ja äiti ovat heränneet tilanteeseen ja ihan selkeästi yrittävät tietyllä tapaa jättää mua perheen ulkopuolelle, äiti n kieltänyt nuoremmalta minulle soittelun ja tekstailun ja poistanut numeroni. Oma mies taas on alkanut korostaa että hän tarvii kahdenkeskistä aikaa lasten kanssa, joka tietysti on ok. Paitsi että vanhempi lapsi nyt sit kysyi multa että miksi mä en ollut viime vkl kotona, oli tylsää kun isä vaan istu puhelin kädessä eikä tehty mtään yhdessä. Mä taas mielelläni puuhailem lasten kanssa, vanhempikin 14v tulee usein meidän legonrakennukseen mukaan jne. Sanoin toki lapselle että oli muuta menoa, ja kysyin sit mieheltä tästä ja hänestä toimin väärin kun vietän niin paljon aikaa lasten kanssa. Ok, ehkä vähempikin riittäisi mutta jos meillä on hauskaa&viihdymme yhdessä niin so what.
Ääh, vinkkejä ja vertaistukea kaivataan.

Kommentit (15)

Vierailija

Lapset saaneet lapsia, eivätkä ole päässeet aikuksuuteen vieläkään kiinni. Hyvä että lapsilla on yksi vanhempi jota kiinnostaa enempi ihminen entä puhelin.

Vierailija

Onpas siinä mielenkiintoinen kuvio, jos siksi, että kesti hetken tajuta sun roolis. Mun moka.

Tätä tapahtuu ydinperheissäkin. Isät voivat olla mustasukkaisia, äidin ja lasten väleistä ja toisinpäin. Joskus ne kuviot muuttuvat ja sitten ollaan taas mustasukkaisia toisinpäin.

En ole koskaan ymmärtänyt tuollaista kilpa-asetelmaa, mitä toiset pelaavat. Enkä nyt tarkoita sua. Vaan noita vanhempia. Ei se heiltä ole pois, jos lapsilla on muitakin luottoaikuisia elämässään.

Ei kaikesta tarvii kilpailla. Tuohon auttaa nyt vain se, että ne vanhemmat tajuaa ottaa oman tilansa lasten elämässä. Eikä vaan istua ja räplätä puhelintaan.

Vierailija

Lapsella on oikeasti hyvä olla useampi turvallinen aikuinen elämässään. Sinuna ottaisin kuitenkin vähän etäisyyttä lapsiin ja kunnioittaisin vanhempien toivetta, mutta kannattaa tuoda myös oma näkökulma esiin.

Vierailija

Anteeksi epäselvä teksti. Olen yosiaan lasten "äitipuoli".
Olen sannut miehelle useaan otteeseen että kun annat lapsille he kyllä antavat takaisin. Hänen mielestään taas hän on lasten isä ja siksi tärkeä&ansaitsee lasten huomion. Lasten äiti samoilla linjoilla: olen äiti ja lapset rakastavat minua siksi.
Totta, mutta nykyään tuntuu että lapset viettävät minun kanssani paljon mielummin ja enempi aikaa entä vanhempiensa kanssa - vanhemmilla ei ole aikaa eikä mielenkiintoa.
Minusta hyvin kuvaava oli tilanne jossa olimme kaikki porukalla miehen kummipojan luona. Oli lapsen äiti (myös hänen kummipoika), isä, isäpuoli ja minä. Lapsi satutti itsensä rappusissa, ja alkoi itkeä täyttä kurkkua. Juoksi äitinsä ohi mun syliin itkemään. Ja oli muuten viimeinen kerta kun oltiin porukalla missään, totesi lapsen äiti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lapsella on oikeasti hyvä olla useampi turvallinen aikuinen elämässään. Sinuna ottaisin kuitenkin vähän etäisyyttä lapsiin ja kunnioittaisin vanhempien toivetta, mutta kannattaa tuoda myös oma näkökulma esiin.

Niin justiin, laitetaan lapset kärsimään siitä että äiti ja isä on mustasukkaisia lapsen äitipuolelle. Kuinka pohjattoman itsekkäitä eronneet ovat?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin justiin, laitetaan lapset kärsimään siitä että äiti ja isä on mustasukkaisia lapsen äitipuolelle. Kuinka pohjattoman itsekkäitä eronneet ovat?

Niinpä, tuo "lapsella on hyvä olla useampi turvallinen aikuinen elämässään" on oikeasti niin korni lausahdus, jolla eronneet silottelevat omatuntoaan. Ei se äiti- tai isäpuoli todellakaan välttämättä aina ole se turvallinen aikuinen lapsen elämässä. Sen huomaa jo tätäkin palstaa lukiessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No mitä ehdotat? Sitä, että aletaan riitelemään asiasta? Sehän tuosta äkkiä seuraa, kun bioäiti vetää herneet nenään äitipuolelle oikein huolella. Tai isä ja äitipuoli alkavat riitelemään, sekö on hyvä ratkaisu? Kyllähän sitä nyt on syytä ottaa vanhempien mielipiteen huomioon ja ihan rauhan säilymisenkin kannalta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niinpä, tuo "lapsella on hyvä olla useampi turvallinen aikuinen elämässään" on oikeasti niin korni lausahdus, jolla eronneet silottelevat omatuntoaan. Ei se äiti- tai isäpuoli todellakaan välttämättä aina ole se turvallinen aikuinen lapsen elämässä. Sen huomaa jo tätäkin palstaa lukiessa.

Kyse olikin siitä turvallisesta aikuisesta. Ei kai tässä missään sanottu, että äiti- tai isäpuoli on aina sellainen. Aloittajaa tässä tarkoitettiin ja hän ainakin tuntuu olevan se turvallinen aikuinen lapsen elämässä omien vanhempien lisäksi. Eikö vain? Voihan se turvallinen aikuinen olla vaikka naapuri tai opettaja. Tässä aloituksessa oli kuitenkin kyse äitipuolesta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No mitä ehdotat? Sitä, että aletaan riitelemään asiasta? Sehän tuosta äkkiä seuraa, kun bioäiti vetää herneet nenään äitipuolelle oikein huolella. Tai isä ja äitipuoli alkavat riitelemään, sekö on hyvä ratkaisu? Kyllähän sitä nyt on syytä ottaa vanhempien mielipiteen huomioon ja ihan rauhan säilymisenkin kannalta.

Suosittelisin terapiaa noille bg-vanhemmille. Samoin elektroniikasta luopumista.

Vierailija

Ap järjestää siis jatkuvasti melko isoille lapsille virikettä ja puuhaa? Kukaan normaali vanhempi ei jaksa toimia niin vuodesta toiseen vaan tärkeää on nimenomaan olla läsnä.

Ei puhelimessa voi tietenkään olla kiinni koko ajan, muttei vanhemman tehtävä ole kyllä olla 24/7 viihdytyskone lapsille. Jos ap viettää kyseisten lasten kanssa aikaa joka toinen viikonloppu, niin hänellä ei oikein ole kosketusta oikeaan lapsiarkeen. Jos lasten isä on joka toinen viikonloppu -isä, niin hän on kyllä vanhempana aika vässykkä. Ei ihme, että ero tuli. Ap:n ei kannata hänen kanssa tehdä lapsia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap järjestää siis jatkuvasti melko isoille lapsille virikettä ja puuhaa? Kukaan normaali vanhempi ei jaksa toimia niin vuodesta toiseen vaan tärkeää on nimenomaan olla läsnä.

Ei puhelimessa voi tietenkään olla kiinni koko ajan, muttei vanhemman tehtävä ole kyllä olla 24/7 viihdytyskone lapsille. Jos ap viettää kyseisten lasten kanssa aikaa joka toinen viikonloppu, niin hänellä ei oikein ole kosketusta oikeaan lapsiarkeen. Jos lasten isä on joka toinen viikonloppu -isä, niin hän on kyllä vanhempana aika vässykkä. Ei ihme, että ero tuli. Ap:n ei kannata hänen kanssa tehdä lapsia.

Kyllä lapset on ihan keskenään ja yksinkin, mutta osallistun kyllä lasten leikkeihin. Ja toki tehdään porukalla. Näin siis vkl, viikolla aika menee arkeen ja yhteinen tekeminen on lähinnä läksyt, ruokailu ja keskustelut.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Entä lasten mielipide?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Entä lasten mielipide?

Ei eronneet välitä lasten mielipiteistä. Tärkeintä on se että äidillä on hyvä olla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat