Kerro kirjasta, joka auttoi sinua löytämään uudelleen elämän suunnan (ura, ajankäyttö, onnellisuus, itsetuntemus)

lost

Olen siis tilanteessa, jossa nykymenolla bönäri vaanii ja pelko elämän enemmänkin suorittamisesta kuin elämisestä nousee mieleen. Ei siinä - olen minä tavallaan onnellinen näinkin ja suurin osa tekemisistä on mielekästä, sitä vaan on määrällisesti liikaa enkä tiedä miten valitsisin, mihin keskittyä ja mihin suunnata aikaani.

Nyt olen ottamassa viikon irtioton omaa aikaa, ei lapsia, miestä, koiraa, töitä, luottamushommia, kodinhoitoa, harrastusrumbaa. Menen hiljentymään luostariin ja haluaisin seurakseni luettavaa, joka auttaisi jäsentelemään tätä tilannetta. Kuka minä olinkaan ja mitä tahdon jatkolta? Osaatko siis ehdottaa "matkaseuraa"?

Kommentit (5)

Vierailija

Kaarina Davis: Irti oravanpyörästä

Sairaanhoitaja uupui työhönsä (on kirjoittanut tästäkin aiheesta kirjan Rankka kutsumus) ja päätyi maalle asumaan pieneen mökkiin, jossa elelee osittain omavaraisesti ja luontoa seuraten. Kirja on hänen tarinansa ja jakaa vinkkejä muillekin. Lisäksi on kirjoittanut jatkoksi kirjan Toisinnäkijän päiväkirja.

Matthew B. Crawford: Elämän korjaajat

Ihaillussa työssä ajatushautomossa toiminnanjohtajana toiminut mies korjaa nyt työkseen moottoripyöriä ja on paljon onnellisempi ja kokee saavansa myös enemmän älyllisiä haasteita. Kyytiä saavat ihanteet "luovasta luokasta" ja "tietotalous" ja esiin nostetaan konkreettiset kädentaidot. "Jos kadottaa kykynsä valmistamiseen, kunnostamiseen ja huoltamiseen, kadottaa valtaosan elämänhallintaansa."

Onnea matkaan sinulle :)

Vierailija

Minulla uupumukseen ja suunnattomuuteen auttoi John Irvingin Oman elämänsä sankari. Se jotenkin kolahti ja kovaa. Monet hetket, niin iloiset kuin itkuisetkin, on vietetty sen kirjan parissa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat