Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkustaisitko perheesi kanssa Pariisiin joululomalla?

Vierailija

Peruisitko matkan, jos sellainen olisi varattu?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Olen matkustanut paljon. Nyt täytyy todeta, että matkustushalut on nollassa. En tiedä johtuuko se elämänmuutoksesta, 1v lapsi vaiko tästä sairaasta maailmantilanteesta. Varmaan jälkimmäisestä. En varaisi matkaa pariisiin. Mutta en tiedä menisinkö jos olisin varannut. Kaiken pelkääminen ei tee hyvää, mutta nyt taitaa olla syytä pelätä.
Maailma on kyllä sekaisin.

Vierailija

No en mielelläni lähtisi. Jos olisi matka jo maksettu ja varattu, niin kyllä sitten tosin varmaan mentäisiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä luulen myös, että siellä jo jossain on nyt jonkin aikaa turvallista.

Juurihan on uhkailtu sinne tehtävän lisää iskuja lähiaikoina. Ranska/Pariisi pysyy terrorisien pääkohteena kuulemma.

Vierailija

Jos olisi matka ostettuna, tietenkin lähtisin. Olemmekin lähdössä jouluksi pois, tällä kertaa kohde ei ole Pariisi. Mutta mitkään jihadistit eivät pääse pääni sisälle pelottelemaan, sitähän je tavoittelevat.
Olin itse asiassa Pariisissa heti Charlie Hebdo-iskujen jälkeen. Ei käynyt edes mielessä etten olisi mennyt.

Vierailija

Menisin. Todennäköisyys, että mitään käy itselle, on todella pieni. Eihän sitä voisi mihinkään isompaan paikkaan matkustaa, jos pelkäisi vain terroritekoja. Pelkoa terroristit tahtovat levittää. Pitää järjen vain päässä.

Sellainen neuvo on annettu, että kannattaa välttää merkittävissä kohteissa tai tapahtumissa suurta väentungosta.

Vierailija

No just nythän on kaikki erityisen turvallista, koska valvonta on ihan tapissa. Mä en tiedä siirtäisinkö, mutta en usko. Ei tuollaista voi ruveta pelkäämään. Mihinkään muslimimaahan en tällä hetkellä matkustaisi, mutta en mä vielä ala kaihtamaan massaturistikohteitakaan. Olen myös tarkkana, millä lentoyhtiöllä matkustan. Todennäköisempää on jäädä kotitiellä auton alle, kun kuolla terrori-iskussa.

Ymmärrän kuitenkin hyvin, että ihmiset vähentää matkustamista.

Vierailija

Kyllä mä menisin jos on jo maksettu reissu, turha se on antaa pelon liiaksi hallita elämää vaikka näköjään kaikkeen tarvii varautua.

Johanna

Meillä on varattu ja maksettu matka Pariisiin ensi viikolle. Matkustamme kahden pienen lapsen kanssa. Kieltämättä vähän ristiriitaiset fiilikset.

Vierailija

En lähtisi. Nimenomaan Jouluna on riski hyökkäyksille koska se on kristittyjen juhla. Toisekseen, poikkeustilan takia siellä on aika apeaa ja ei mikään juhlafiilis. Menisitte vaikka lappiin nauttimaan rauhallisesta valkeasta joulusta? Ulkomaille kerkeät myöhemminkin.

Vierailija

En menisi, koska en menisi Pariisiin ylipäätään talvella. Ankea kaupunki siihen aikaan vuodesta, terroristejä tai ei.

Vierailija

Mitens nyt?

Poikkeustilaa on jatkettu kolmella kuukaudella, aseistetut poliisit partioi.
En tiedä mitä ajatella.

Tarkoitus oli nauttia lasten kanssa nähtävyyksistä mutta, mutta...
Vähän alkoi nyt arvelluttaa.

Menisitkö nyt Pariisiin lomalle lasten kanssa?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat