Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka hölmö pukee pojan vaaleanpunaiseen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väri siinä missä kaikki muutkin. Mitä vikaa?

Vierailija
2/18 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Kahden tytön jälkeen syntyi poika, jonka tiesin jäävän viimeiseksi vauvaksemme. Ostin ja saimme jotain poikavaatetta, mutta usein oli nyytillä kukkakuviot päällä. So what? Päiväkoti-iässä piti ostaa melkein kaikki vaatteet poikavärein, mutta silloin tiesin jo isosiskoille uutta ostaessani, että heille ostamani vaate voi kestää pojalle saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika monta vuotta halusi itse pinkkiä. Miksi ihmeessä olisin kieltänyt?

Vierailija
4/18 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole "tyttövärejä" ja "poikavärejä", on vaan värejä.

5/18 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään pinkistä paidoissa.

Vierailija
6/18 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleanpunaiseen pukeutuvaa poikaa voidaan kyllä kiusata.

Vierailija
7/18 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaleanpunaiseen pukeutuvaa poikaa voidaan kyllä kiusata.

Niin varmaan jos muut vanhemmat on aina lapsilleen selittänyt, että ethän sä voi pinkkiin pukeutua, kun oot poika!

Vierailija
8/18 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun mielestä se on vähän himoa. Mutta kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu.

Vierailija
9/18 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vaaleanpunainen sopii pojillekin jossakin määrin. En tykkää itsekään että pojat puetaan läpikotaisin tytön vaatteisiin, mutta en näe mitään ihmeellistä siinä että pojalla on vaikka vaaleanpunainen raitapaita yhdistettynä muihin neutraalin värisiin ja siisteihin vaatteisiin.

Vierailija
10/18 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli tyttö, ostimme hänelle kaikkea pinkistä siniseen (jättäen kuitenkin pahimmat röyhelöhameet epäkäytännöllisinä ostamatta). Sitten saimme pojan ja kaikki vanhat vaatteet sopivat hänellekin.

Jos esikoinen olisi ollut poika, olisivat varmaan mekot jääneet ostamatta (jos ei olisi itse niitä pyytänyt) ja siten myös pukematta kuopukselle.

Vaaleanpunainen ei silti ole meillä mikään "tyttöjen väri", isä ja poika olivat viime kesänä hääjuhlassa molemmat samanlaisissa vaaleanpunaisissa kauluspaidoissaan oikein komeita!

Ällöttää, että vieläkin on ap:n kaltaisia kiusaajavanhempia :(

Vierailija
11/18 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo poika on ihan itse halunnut pukeutua pinkkiin (eskari-iässä muuten vaaleanpunainen Hello Kitty-paita oli suosikkivaate). 

Nyt koululaisena halusi sellaisen hennon vaaleanpunaisen kauluspaidan. Sopii kyllä todella hyvin tuolle pojalle.

Vierailija
12/18 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma juttu, että kukaan ei ihmettele, miksi aikuinen mies tai teini pitää esim. vaaleanpunaista kauluspaitaa, mutta pikkupojat eivät saisi. En tajua, en.

Vierailija
13/18 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä voi olla pinkkejä paitoja. Pojilla ei pidä olla. Siksi että maailma on mikä on, eikä pidä tehdä omista lapsistaan omien mielipiteittensä esitaistelijoita.

Vierailija
14/18 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole "tyttövärejä" ja "poikavärejä", on vaan värejä.

Ihan niin kuin ei ole tyttoja tai poikiakaan, on vain lapsia :DD

Vierailija
15/18 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuskin enää paljon muunvärisiä t-paitoja onkaan...

Vierailija
16/18 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa noin 30-luvulle asti punainen oli poikien väri ja sininen tyttöjen. Sininenhän oli esim. neitsyt Marian väri. On myös tutkittu, että äiti pitää lasta kasvot itseensä päin, kun tämä pukeutuu vaaleanpunaiseen ja kasvot itsestä poispäin, kun pukeutuu siniseen. 

Vierailija
17/18 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Kahden tytön jälkeen syntyi poika, jonka tiesin jäävän viimeiseksi vauvaksemme. Ostin ja saimme jotain poikavaatetta, mutta usein oli nyytillä kukkakuviot päällä. So what? Päiväkoti-iässä piti ostaa melkein kaikki vaatteet poikavärein, mutta silloin tiesin jo isosiskoille uutta ostaessani, että heille ostamani vaate voi kestää pojalle saakka.

No oliko niitä kakaroita pakko tehdä niin montaa ettei ole varaa ostaa kaikille uusia vaatteita?

Vierailija
18/18 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa noin 30-luvulle asti punainen oli poikien väri ja sininen tyttöjen. Sininenhän oli esim. neitsyt Marian väri. On myös tutkittu, että äiti pitää lasta kasvot itseensä päin, kun tämä pukeutuu vaaleanpunaiseen ja kasvot itsestä poispäin, kun pukeutuu siniseen. 

Meinasin juuri kommentoida samaa. Poikien värit olivat tosiaan punainen ja vaaleanpunainen tuohon aikaan. Enkä ymmärrä muutenkaan tätä "tytöillä punainen, poijilla sininen" -lajittelua. Itse olen nainen ja lapsena lähes kaikki vaatteet olivat sinistä tai kaikkea muuta paitsi vaaleanpunaista. Ulkohaalaritkin olivat siniset, samoin Kuomat olivat tummansiniset tai mustat. Halusin itse sinisiä vaatteita, eikä minua puettu pienenmpänäkään pelkkään punaiseen.

Minun puolestani pienten lasten vanhemmat saavat tosin pukea lapsensa vaikka neonvihreään jos siltä tuntuu. :) Eivät muut voi juuri vaikuttaa siihen, mihin toinen lapsensa pukee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän