Muita hoitajia joita ahdistaa töihin meno?

Vierailija

Tuntuu että vaaditaanko liikaa, teen itsenäistä työtä ja asiakkaat on tosi vaativia. Joka päivä töihin meno ahdistaa. Vaikka olen tehnyt tätä työtä jo vuosia.

Kommentit (6)

Vierailija

Ahdistaa. Ei ehkä joka päivä ennen töitä, mutta usein. Teen töitä lastenosastolla, ja omien lasten synnyttyä olen kokenut lasten sairauden, kivun ja ikävän hyvin raskaana. Ehkä tämä helpottaa, kun omat lapset kasvavat. Toivottavasti, sillä en tiedä mitä muutakaan haluaisin tehdä työkseni.

Vierailija

Ahdistaa. Esimiestasolla hoitajia ei arvosteta lainkaan. Sairaslomapäivistä huudetaan ja irtisanomisilla uhkaillaan. Ilmapiiri on tulehtunut, työntekijöiden hyvinvoinnista ei huolehdita enää lainkaan. Asiakkaat ovat vaikeasti mielenterveysongelmaisia, vaativia. Väkivaltaa joutuu sietämään usein, puremia, lyöntejä, sylkemistä, repimistä, huutamista. Potilaan hoitajaan kohdistamista väkivaltatilanteista ei enää tehdä kirjaamisia, päätös on tullut esimiestasolta. Työvuorot on laadittu epäergonomisesti, ilta- ja yövuorojen välillä ei ole enää nykyisin suositeltuja lepojaksoja. Esimiehet perustelevat nykyisiä ratkaisuja säästöpaineilla, mutta silti (ylikansallinen) hoivayritys on tuottavampi kuin koskaan ja johtoporras tienaa enemmän kuin koskaan aikaisemmin.

Vierailija

Jos sinusta tuntuu, että sinulta vaaditaan liikaa ja asiakkaat ovat liian vaativia niin sehän on vain kouluttautumisen puutetta. Tutkiskele itseäsi, mistä voisi olla apua ja mene sitten esimiehen luo pyytämään sitä apua. Itse olen kokenut sairaanhoitajan sijaistamisen lähihoitajana sellaisena ahdistavana kokemuksena; pistähän tuommoinen lääke, hoidahan tuollainen haava - kyllä sinä osaat. Paitsi että olen erikoistunut kuntoutukseen enkä ole joutunut eläissäni jotain palovammoja kaapimaan jne. Eli siinäkin ahdistus tuli siitä, että ylitän valtuuteni ja omat taitoni esimiesten käskystä. Vaikka olen hyvä hoitaja ja esimiehet minusta pitävät niin en ole kaikkivoipa. Onneksi tilanteet ovat menneet hyvin, mutta en siis jatkuvasti suostuisi olemaan samanlaisessa ahdistuksessa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat