istukka osittain kohdunsuulla
Onkohan kellään vastaavia kokemuksia? Viikolla 9+5 minulla alkoi verinen vuoto. Seuraavana päivänä ultrassa lääkäri totesi että istukka on osittain kohdunsuulla ja aiheuttaa vuodon. Sikiö näytti ultrassa kuulemma virkeältä. Lääkäri määräsi viikon levon ja sanoi että tilanteen pitäisi korjautua ajan kanssa kun kohtu kasvaa. Vuoto kesti pari päivää ja hiipui vähitellen. Jos jollakulla on ollut samanlainen kokemus, niin onko loppuraskaus mennyt hyvin vai onko ollut ongelmia?
Kommentit (4)
Mulla myös istukka osittain kohdunsuun päällä! Rv12+3 tuli vuotoa ekan kerran.. sitä jatkunut aina silloin tällöin!
Kävin kontrollissa rv14+3 eikä ollut istukka inahtanutkaan vaikka kohtu on kasvanut.. Seuraava kontrolli käynti samalla kun rakenneultra!
Pikkusella on ollut kaikki hyvin joka kerralla.. volttia on heittänyt ja heilutellut meille! Oikean kokoinen ja sykkeet hyvät..
Olen ollut sairaslomalla siitä asti kun toi todettiin ja olen ainakin seuraavaan kontrolliin asti vielä..
Raskaan työni takia ei lääkäri uskaltanut laittaa mua töihin, kun yleensä alkaa vuotamaan just jos tekee jotain raskasta! Petipuuhatkin on kiellettyä.. Minimoidaan vuotoa!
Lääkäri heitti ilmaan sellaisenkin vaihtoehdon ettei istukka vältämättä nousekkaan.. ja silloin lapsi joudutaan leikkaamaan, kun istukka on synnytyskanavan edessä. Harvoin niin käy, mutta halusi kertoa myös että jos..
Tämmöstä täällä :)
Niamey ja pikkunen rv15+1
Minulla näkyi istukka olevan kohdunsuun edessä rakenneuä:ssa eli 20rv tienoilla ja nyt 29rv siirtynyt täysin ylös. Useimmiten siirtyy pois tieltä. Kaikki menee varmasti hyvin!
Ja kahdesti se on pois synnytyksen tieltä noussut. :-) Esikoisella istukan nousu viikolla 34 (viikolla 31 oli vielä liian alhaalla alatiesynnytyslupaan) ja tästä pikkukakkosesta alatielupa irtosi rv 33. Onneksi niillä on tapana nousta.
Ennenvanhaan ei näistä liian alhaalla olevista istukoista edes tiedetty, kun ei ultria ollut. Nykyään moni huolehtii alkuraskaudessa liian alhaalla olevaa istukkaa, ihan turhaan. Ennenvanhaan ultrattomuuden hinta sitten näissä nousemattomissa istukoissa olikin kova. :-( Onneksi nykyään on toisin!
Mukavaa odotusaikaa! Kyllä se istukka sieltä vielä nousee kun aikaa kuluu. ja jollei nouse niin sitten sektioon. Sektiot istukan sijainnin vuoksi ovat kuitenkin harvinaisia.
Lila75 rv 37+2 ja Sini 1v 4kk
Istukka kasvoi pois kohdunsuulta. Rakenneultrassa nähdään että se on varmasti siirtynyt.