Miten oppia naiselliseksi?

Vierailija

Minä olen aina pitänyt itseäni rumana, enkä ole koskaan osannut esimerkiksi meikata. Kukaan ei opettanut, ja halusin olla mieluummin näkymätön. Tuskailin ulkonäköäni nuorempana, mutta nyt en ole vuosikausiin välittänyt ulkonäöstäni. Olin siitä itse asiassa onnellinen, ettei asia enää kiinnostanut. Keskityin muihin asioihin eikä rumuuteni enää haitannut, kun en sitä edes muistanut.

Nyt olen kolmekymppinen ja yhtäkkiä minulle on iskenyt halu näyttää paremmalta. Pärstä ei ole edelleenkään häävi, mutta kroppa on suoraansanottuna aika upea. En ole koskaan aiemmin sitä älynnyt arvostaa; itse asiassa olen aina peitellyt sitä. Ja olen ruvennut ajattelemaan, että voisin minäkin olla naisellinen. Voisin vaikka pukeutua vintage-tyylisesti: 50-luvun tyyli sopisi kurveilleni hienosti. Voisin meikata, leikitellä ja kokeilla miltä tuntuisi olla vaihteeksi eri ihminen. Mikä ettei? Eihän siinä mitään häviä, kerran täällä vain eletään.

Paitsi että enhän minä voi, koska en OSAA. Joten kertokaapas nyt ihmiset: jos ei tähän ikään mennessä ole oppinut MITÄÄN "naisellisuuteen" kuuluvia taitoja, onko mitään mahdollisuutta oppia niitä enää niin, että vaikuttaisi luontevalta?

Mitään ihmeitä en odota; kaunotarta ja retrohenkistä viettelijätärtä minusta ei saa. Mutta en myöskään haluaisi olla mikään kömpelö drag queen, joka löntystelee korkeilla koroilla huulipunat hampaissa ja silmämeikit suttuisena. Jos en opi näissä asioissa luontevaksi, niin antaa olla kokonaan. Mutta mistä aloittaisin ylipäätään koko opettelemisen? Tuntuu vähän siltä, kuin olisi jäänyt kymmenen kertaa ekalle luokalle. Ikätovereita on ihan mahdoton enää ottaa kiinni opinnoissa.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Huh. Naisellisuutta on vaikea opettaa...se pitää tuntea sisältäpäin. Siihen mulla ainakin auttaa seksikkäät alusvaatteet. Ajelen alapääni poslariksi. Tietysti on henkilöstä itsestään kiinni mikä saa tuntemaan seksikkääksi. 

Hameet ja mekot on naisellisia, pidän niistä. Katso youtubesta meikkitutoriaaleja, niin voit opetella meikkaamaan alusta asti. Vaatekaupoissa monesti saat apua myyjiltä pukueutumisvinkkeihin:)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Omaksu oma tyyli ja kanna ittes ylpeydellä. ;)

Joo, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty. Voin kyllä selata jotain lehteä ja hihkaista "Tuollaisen mekon haluan!", mutta koko juttu kuivuu kasaan kun tajuan, että en osaa edes ripsiväriä laittaa enkä kävellä korkeilla koroilla huojumatta.

En oikein tiedä mitä tässä edes kyselen. Ei kai AV-palstalla kukaan voi mitään naiseuden ABC:tä opettaa. Mutta olisi ehkä kiva tietää, onko ihan utopistista alkaa opiskella sitä ABC:tä tässä iässä. Kun ihan oikeasti minä en osaa MITÄÄN sellaisia asioita, mitkä ovat jo useimmille teineille ihan peruskauraa.

t: ap

Vierailija

Osta hyvin istuvia kotelomekkoja, ja muutenkin hyvin istuvia vaatteita. Korkeavyötäröiset hameet ja housut korostavat kauniisti vyötäröä. Käy kampaajalla ja pyydä samalla kun vinkkejä miten hiukset kannattaa laittaa. :)

Naisellisuus on ennen kaikkea tunne. Pitää tuntea itsensä naiselliseksi. Mikä saa sinut tuntemaan itsesi naiselliseksi?

Osaatko meikata? Esimerkiksi kevyt ja raikas huulipuna ja sipaisu poskipunaa poskipäihin tekevät ison muutoksen. Samoin huolitellut kulmakarvat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Huh. Naisellisuutta on vaikea opettaa...se pitää tuntea sisältäpäin. Siihen mulla ainakin auttaa seksikkäät alusvaatteet. Ajelen alapääni poslariksi. Tietysti on henkilöstä itsestään kiinni mikä saa tuntemaan seksikkääksi. 

Hameet ja mekot on naisellisia, pidän niistä. Katso youtubesta meikkitutoriaaleja, niin voit opetella meikkaamaan alusta asti. Vaatekaupoissa monesti saat apua myyjiltä pukueutumisvinkkeihin:)

Kiitos, hyviä vinkkejä :)

Tosin ongelmani laajuutta ehkä kuvaa hyvin se, että en osaa edes alapääkarvojani ajella ilman verenvuodatusta :D Ja siitä aiheesta ei varmaan löydy edes Youtube-tutoriaaleja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaksu oma tyyli ja kanna ittes ylpeydellä. ;)

Joo, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty. Voin kyllä selata jotain lehteä ja hihkaista "Tuollaisen mekon haluan!", mutta koko juttu kuivuu kasaan kun tajuan, että en osaa edes ripsiväriä laittaa enkä kävellä korkeilla koroilla huojumatta.

En oikein tiedä mitä tässä edes kyselen. Ei kai AV-palstalla kukaan voi mitään naiseuden ABC:tä opettaa. Mutta olisi ehkä kiva tietää, onko ihan utopistista alkaa opiskella sitä ABC:tä tässä iässä. Kun ihan oikeasti minä en osaa MITÄÄN sellaisia asioita, mitkä ovat jo useimmille teineille ihan peruskauraa.

Käy asiantuntevissa erikoisliikkeissä (vaateliikkeet, kosmetiikkaliikkeet, kampaamo) asioimassa ja pyydä neuvoja ja vinkkejä samalla kun ostat jotain. Myyjät neuvovat mielellään sopivien tyylien ja värien löytämisessä.

Vierailija

No ihan ensiksi:

-käy kampaajalla leikkauttamassa joku hyvä malli, sellainen mikä sopii just sun kasvoihin.

-käy nypityttämässä kulmat.

-osta ne korkkarit mitkä haluat ja tee kotityöt ne jalassa niin pitkään, että tunnet olosi niissä mukavaksi.

-Osta hameita, jos haluat käyttää mekkoja. Hameisiin on helpompi tottua. Pidä hametta kotivaatetuksena sen aikaa, että se alkaa tuntua luonnolliselta yllä.

Naisellisuus ei ole kiinni vaatteista ja meikistä, mutta isolle osalle naisia vaatteilla koreilu auttaa tuntemaan itsensä naiselliseksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Osta hyvin istuvia kotelomekkoja, ja muutenkin hyvin istuvia vaatteita. Korkeavyötäröiset hameet ja housut korostavat kauniisti vyötäröä. Käy kampaajalla ja pyydä samalla kun vinkkejä miten hiukset kannattaa laittaa. :)

Naisellisuus on ennen kaikkea tunne. Pitää tuntea itsensä naiselliseksi. Mikä saa sinut tuntemaan itsesi naiselliseksi?

Osaatko meikata? Esimerkiksi kevyt ja raikas huulipuna ja sipaisu poskipunaa poskipäihin tekevät ison muutoksen. Samoin huolitellut kulmakarvat.

Ei, en osaa meikata yhtään - paitsi ehkä sipaisun huulikiiltoa laittaa, mikä ei paljon auta kalpeilla huulilla. Poskipunaa en ole koskaan edes kokeillut, enkä kulmakarvoihini koskenut. Aika toivotonta, eh?

Minä en ole koskaan aiemmin tuntenut itseäni mitenkään naiselliseksi. Nykyään tuntuu jotenkin siltä, että nainen minussa vaatii päästä jotenkin ulos, mutta en vain osaa päästää sitä ulos häkistään :D Eräänä kauniina päivänä vain tajusin, että minullahan on (näin vaatimattomasti sanottuna) paljon näyttävämpi kroppa kuin useimmilla seksikkäinä pidetyistä julkkiksista, mutta silti peittelen sitä kuin minulla olisi jotain hävettävää. Tuntuu jotenkin epäreilulta ja typerältä.

Hyvin istuvat vaatteet varmasti saisivat minut tuntemaan itseni naiselliseksi. Ongelma on kuitenkin siinä, että pelkät vaatteet tuntuisivat siltä, kuin projekti jäisi puolitiehen. Tuntuisi itse asiassa todella hölmöltä pukeutua naisellisiin, kurveja korostaviin vaatteisiin, jos samalla löntystelisi tennareilla ja olisi naama meikittömänä, tukka poninhännällä roikkuen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No ihan ensiksi:

-käy kampaajalla leikkauttamassa joku hyvä malli, sellainen mikä sopii just sun kasvoihin.

-käy nypityttämässä kulmat.

-osta ne korkkarit mitkä haluat ja tee kotityöt ne jalassa niin pitkään, että tunnet olosi niissä mukavaksi.

-Osta hameita, jos haluat käyttää mekkoja. Hameisiin on helpompi tottua. Pidä hametta kotivaatetuksena sen aikaa, että se alkaa tuntua luonnolliselta yllä.

Naisellisuus ei ole kiinni vaatteista ja meikistä, mutta isolle osalle naisia vaatteilla koreilu auttaa tuntemaan itsensä naiselliseksi.

Kiitos vinkeistä! :)

Tuo lihavoitu kohta on sellaista, mitä minäkin olen viimeaikoina ajatellut. Se tuntuu vähän kuin roolileikiltä. Kuitenkin epäröin siinä, että mitä jos nolaan itseni vetämällä tuollaista roolia julkisilla paikoilla - siinä epäonnistuen. 

Vierailija

Mene vaatekauppaan sovittelemaan niitä mekkoja, ei siihen vaadita ripsaripakkoa. Etsi sellainen liike, missä on asiansa osaavat myyjät tai ota ystävä makutuomariksi. Harjoittele kotona meikkaamista, youtube ja lehdet on täynnä ohjeita. Aika hirveiltä ne ekat meikkaukset yleensä näyttää, vähän hävettää kun mietin omia teinimeiikejä 😁. Käy vaikka joskus ammattilaisen meikattavana, joka neuvoo alusta asti miten meikataan. Korkokengillä opettelun voit aloittaa muutaman sentin korolla tai kiilakorkokengillä, jotka on helpommat kuin tavalliset.

Vierailija

Grouponilla oli joskus tarjous, ja kävin meikkiopastuksessa/meikkauksessa 35e. Vaikka olenkin hyvä meikkaamaan, mutta mielenkiinnosta. Onko sulla ap muuten hyvä iho? Jos ei, voit jossain emotionissa kysyy myyjää auttaan millaisen ja minkä värisen meikkivoiteen tarvitset, millaisella välineellä se levitetään ja tarvitsetko puuteria sen kanssa. Siten et voi "mokata" kun laitat kevyen meikkipohjan, et näytä maalatulta. Mun naamaa tasoitettu iho kaunistaa vaikka en ees laittais silmiä/huulia.
Kotelomekot ja semmoiset on alkuun aika hardcore kamaa. Ensin vois koittaa löytää naiselliset arkivaatteet, hyvät farkut ja nätti paita, muutaman sentin korot jalkaan.

Vierailija

Meikkaamisesta: Meikkaamistakin voi opetella kotona. Kukaan ei käske lähtemään epävarmoissa tai kokeilevissa viritelmissä ulos. Monessa kosmetiikkablogissa on neuvoja aloittelijoille.

Aloita meikkaaminen yksinkertaisesti ja ota uusia tuotteita käyttöön asteittain. Ainakin arkena kevyt meikki on muutenkin tyylikkäämpi kuin sotamaalaus.

Aluksi riittävät vaikka se huulikiilto ja ripsiväri. Sitten ehkä sipaus meikkivoidetta silmänalusille, vähäsen puuteria.

Sitten vähän poskipunaa, voit opetella tekemään rajaukset ja muotoilemaan kumat . Vasta jos jaksamista ja kiinnostusta riittää, voit alkaa opetella tekemään värikkäitä silmämeikkejä yms. 

Pukeutumisessa voit ottaa saman asenteen. Ei isoja ja dramaattisia muutoksia vaan pieniä juttuja. Jos et osaa kävellä korkeilla koroilla, älä hanki sellaisia. Mutta ehkä voisit vaihtaa skeittikenkäsi kauniisiin ja naisellisiin mataliin kenkiin? Jos tunnet olosi epämukavaksi röyhelöissä, jätä ne väliin. Mutta ala laittamaan aamuisin korvakorut ja valitsemaan asun piristykseksi kiva huivi tai koru.

Hiljaa hyvää tulee!

Skirtman ,26

Ole aivan huoletta ja lakkaa edes miettimästä moisia jonninjoutavuuksia.

Melkein samaa kuin miettisi miten voisi saada koirastaan vielä 'koiramaisemman' tai kissastaan vielä 'kissamaisemman' tai miten saisi hevosen näyttämään vielä 'hevosmaisemmalta'...

Jos kerran olet naiseksi syntynyt,ei sitä ominaisuutta voi sinulta mikään viedä ,etkä millään voi siitä eroon päästä vaikka mitä itse tekisit.Ole ihan sellainen kuin olet .

Oletpa näet  hitsarin tai metsurin haalareissa tai vaikket käyttäisi mitään meikkejä enää ikinä,kuukautisiisi sillä ei ole mitään vaikutusta eikä siihen että miesmetsurien rivissä erotut silti naisena.

Koko 'naisellisuushan ' on itseasiassa vain niitä  naisellisuustuotteita tuottavan teollisuuden myynninedistämissana. Mitä ne ovat :meikkejä vaatteita jne. Jopa pinkin tai lilan värisiä polkupyöriä ('naisellisuusväreiksi'  määriteltyjä)  Parfyymeja (kemianlaboratorioiden tuotteita ,'naisellisiksi ' määriteltyjä tuoksuyhdistelmiä) jne. Kyse on vain kulttuurin luomista,kulttuurin puitteissa syntyneistä ja sen päälle valtavan markkinointikoneiston ja propagandan vahvistamista merkeistä ,jotka ovat saavuttaneet sen puitteissa  tabun aseman ts. mies ei 'saa' niitä käyttää.

Tätä kuitenkaan ei ole vahvistettu missään (ainakaan länsimaisen,demokraattisen ,nykyaikaisen   yhteiskunnan lainsäädännössä) vaan se on pelkästään sovinnaisuuden ylläpitämää koodistoa,jota ihmiset hulluuttaan kunnioittavat melkein kuin jotain uskontoa ja enemmän kuin kirjoitettuja lakeja. 

Mielestäni ihminen joka käyttää esim.pidennettyjä tekoripsiä ei ole naisellisemman ,eikä nuorekkaamman, vaan ainoastaan klovnimaisemman näköinen.

Mitkään vaatteet jotka palvelevat käyttäjäänsä, joissa hän  viihtyy ja joiden väreistä ,mallista tai leikkauksesta hän pitää eivät pitäisi olla kiellettyjä kummaltakaan sukupuolelta.

Nehän ovat  alun alkaen ja loppujen lopuksikin vain vaatteita eli  kangasta jossain muodossa hänen yllään, kantajansa olennaiseen biologiseen ja fyysiseen  naiseuteen tai mieheyteen ne eivät vaikuta.

Tämän sanon sinulle miehenä joka käyttää housuja enää n.35% ajastaan,mutta  kotona vaihtuu aina  heti hame päälle.

Miksi kieltäisin itseltäni oikeutta (edes kotonani ) pitää vaatetta jossa itse parhaiten  viihdyn ja tunnen oloni kotoisaksi?

Tietenkin naiset voivat meikata,jos haluavat  ( ovathan miehetkin jo pitkään esiintyneet julkisuuden kuvissa meikattuina -esim. kaikki Hollywoodin filmitähdet ,jos niitä  kuvia tarkemmin katsot) meikata saisi minun mielestäni jokainen ja ihan sen mukaan ja niin paljon kuin haluaa ja katsoo itselleen sopivaksi verran kuin haluaa.

Itselleni riittävät kyllä vain tietyt kasvovoiteet ja joskus saatan käyttää jotain( lievästi) värillistä huulirasvaa ja se on siinä.

Mutta naisten keskinäinen kilpailu hankitun  kosmetiikan kalleudella ja tuotemerkeillä  naurattaa loppujen lopuksi makeimmin vain niiden tuottajia matkallaan pankkiin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat