Olisko kokemusta silmälasien tilaamisesta netistä?

Vierailija

Löysin nyt Favopticilta neljät lasit joita haluaisin sovittaa ja jos nyt päädyn ottamaan noista jotkut, niin mitenkäs se menee kun yleensä optikko tai myyjä on piirtänyt niihin sovituslaseihin (siis liikkeessä) vissiin pupillin kohdan? Ja lisäksi rillejä haettaessa usein joutuu niitä sankoja taivuttelemaan, onnistuuko tuo kotikonstein?

Kommentit (5)

Vierailija

Olen vuosia tilannut Favopticilta. Piirrät sovituskehyksiin ne pupillien kohdat, pyydät jotain toista tekemään ellet itse osaa peilin edessä. Sankojen taivutteluohjeet tulee mukana. Samoin työkalut esimerkiksi ruuvien kiristämiseen jos tarpeen. Kerran yksistä laseista katkesi siima, joka piti linssiä kiinni ja kun ilmoitin asiasta, sain takuuseen kahdessa päivässä uudet lasit! Eli erinomaisesti toimii palvelu. Muutenkin sinulla on 14 päivää aikaa kokeilla laseja kun ne ovat tilannut.

Nimim. fotokromaattiset kaksiteholasit kovalla pintakäsittelyllä ja heijastamattomuuskäsittelyllä + päätelasit + aurinkolasit tehoilla < 500 euroa.

Vierailija

Miten se sovittelu muuten toimii, eihän kaikki mallit istu kaikkien päähän, esim poskipäät voi ottaa kiinni isoihin kehyksiin tai kehykset voivat olla liian leveät/ kapeat?

Vierailija

Eikös se toimi niin, että sulle lähetetään kassa kehyksiä ilman linessejä, sinä sovitat niitä kotona ja valkkaat niistä sellaiset, joissa pokat on lähinnä oikean kokoiset. Hylkäät ne, jossa poskipäät ottaa kiinni tms. Sitten lähetät koko roskan takaisin ja tilaat sen oikean mallin linsseillä.

Mulle ei muuten ikinä ole optikko PIIRRELLYT mitään mihinkään. Ihan se taiton polttopiste on mitattu kokeilla ja integroitu reseptiin. Tulee paljon paremmat lasit sillä tavalla.

Vierailija

Olen tilannut lasit Zenni Opticalista ja ne tulevat Hongkongista, vaikka itse firma onkin amerikkalainen. Kotimaisista firmoista ei ole kokemuksia.

Olin just näöntarkastuksessa ja lasien vahvuudet todettiin hyviksi. Muutenkin Zennin hinta-laatusuhde on suorastaan loistava, aion tilata jatkossakin. Lasit sopivat päähän, jos varmistaa annettujen mittojen avulla, että ne sopivat.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat