Voinko joutua maksamaan autopaikasta ja lämpöpistokkeesta vaikka ei ole autoa?

Vierailija

Olen muuttamassa ja uuden asunnon sopparissa luki vuokran ja vesimaksun lisäksi maksut autopaikasta sekä lämpöpistokkeesta. Tietenkin otan itse selvää asiasta, mutta voinkohan joutua maksamaan noista vaikka en omista autoa ja näin ollen tarvitse niitä? Onko yleistäkin?

Kommentit (7)

Vierailija

No riippuu siitä, onko vuokrasopimuksessa mainittu, että siihen myös kuuluu autopaikka. Eikö tätä asiaa selvitetty vuokraustilanteessa? Autopaikoille kyllä yleensä löytyy ottajia, varsinkin vanhoissa taloissa, koska niistä on pula. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ainakaan tarvitse vaikka joka asunolla on oma autopaikka. Toki tässäkin on varmaan eroja.

Tosin hyvin todennäköisesti osa vuokrasta tavallaan menee autopaikan aiheuttamien pääoma- ja muiden kustannusten kattamiseen. Siis vaikka sinulla ei ole autopaikkaa, niin maksat paikkojen olemassaolon aiheuttamia kustannuksia vuokrassasi. Näin se on melkeinpä aina.

Vierailija

Me maksamme autopaikasta. Vaikka tämä on suht uusi alue, niin parkkipaikoista on pulaa. Osa autottomista naapureista vuokraa toisille autopaikkaansa.

Vierailija

Siis sain etukäteen sopimuksen, johon tutustua ja siinä oli vuokrani "päälle" lisätty autopaikka- ja lämpöpistokemaksut. Huomasin asian vasta äsken, ja tässä mietinkin, että onkohan minun mahdollista ilmoittaa, että en niitä halua vai kuuluvatko pakosti sopimukseen. Ensi viikolla selviää varmaksi, mutta kokemuksia tosiaan kaipailisin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ainakaan tarvitse vaikka joka asunolla on oma autopaikka. Toki tässäkin on varmaan eroja.

Tosin hyvin todennäköisesti osa vuokrasta tavallaan menee autopaikan aiheuttamien pääoma- ja muiden kustannusten kattamiseen. Siis vaikka sinulla ei ole autopaikkaa, niin maksat paikkojen olemassaolon aiheuttamia kustannuksia vuokrassasi. Näin se on melkeinpä aina.

Minulla on kaksi autopaikkaa 9€ kpl/kk. Ne kellä ei tässä talossa ole autoa, ei tarvitse maksaa tuota 9€/kk. Rivitalosta kysymys.Tuota siis tarkoitin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat