Intuitio

Vierailija

Millaisia outoja intuitioita teille on tullut yhtäkkiä? Itse saan niitä usein, olen miettinyt onko kuinka yleistä. Esimerkiksi olin etsinyt yhtä asiaa kaksi päivää, en löytänyt ja annoin olla. Sitten tänään aamulla heräsin ja tiesin tasan tarkkaan missä etsimäni asia oli.

Toinen juttu oli kun ystäväni tuli raskaaksi, ei ollut puhunut yhtään että olisi hankkimassa lasta miehensä kanssa ja yhtäkkiä tiesin hänen olevan raskaana. Ja tiesin että lapsi olisi poika. Molemmat vahvat ajatukset olivat tosia. Hämmentävää. Ja joo, varmasti on loogisia selityksiä näille, silti sekin on hassua miten mieli toimii.

Kommentit (5)

Vierailija

Minulla on ollut todella paljon intuitiivisia "välähdyksiä", mutta on jotenkin ärsyttävää, että en osaa mitenkään kohdistaa intuitiota. Joskus "tiedän" jotain tietämättä mistä ihmeestä voin sen tietää. Yleensä nämä välähdykset koskevat yhtä tiettyä aihepiiriä (tutkimuskohdetta, jota en viitsi tässä paljastaa, koska tutut tunnistaisivat minut heti), mutta myös siihen liittyviä aihepiirejä joita en ole opiskellut tai tutkinut ollenkaan.

Tiettyjen harvojen ihmisten tekemiset "tiedän" myös, vaikka en olisi ollut heidän kanssaan missään tekemisissä. Yhtäkkiä "tiedän", että jotain on tapahtunut - esimerkiksi kerran, kun eräs ihminen meni naimisiin. Tunsin vain vahvasti, että asia on näin, vaikka minä en edes tiennyt hänen olevan kihloissa. Myöhemmin selvisi, että hän oli juuri sinä päivänä mennyt naimisiin. Omituista.

Toisaalta sitten taas minä luen ihmisiä todella huonosti. En osaa arvata ihmisten aikeita tms. En myöskään löydä kadonneita tavaroita. Minun intuitioni toimii jotenkin ennalta-arvaamattomasti ja eri tavalla kuin intuitio tavallisesti tuntuu toimivan. Ehkä liittyy jotenkin Aspergeriin, että tässäkin asiassa on aivot vähän venkurallaan.

Vierailija

no mulla käy usein niin josnolen paikassa jossa paljon ihmistä esim. kauppakeskus sitten tulee tunne, että joku tietty ihminen tulee vastaan sitten se tulee alle minuutin kuluttua vastaan. Muutamia kertoja käynyt näin. Myös kadulla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
no mulla käy usein niin josnolen paikassa jossa paljon ihmistä esim. kauppakeskus sitten tulee tunne, että joku tietty ihminen tulee vastaan sitten se tulee alle minuutin kuluttua vastaan. Muutamia kertoja käynyt näin. Myös kadulla.

Tätä samaa on käynyt myös minulle. -Ap

Vierailija

Minulla tuli eilen illalla nukkumaan mennessä mieleen eräs tuttujen sukulaistyttö, jonka olen nähnyt kuvissa mutta en koskaan irl. Mietin että minkähänlainen tyttö hänestä on kasvanut jne. No huomasin juuri että tänään on hänen nimipäivänsä. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat