Nakeissa viimeinen käyttöpäivä 13.11.,
aistinvaraisesti ihan hyvältä vaikuttavat vielä. Mulla on tapana kärväyttää nakit aina joka tapauksessa uunissa lähes mustiksi, tykkään sellaisista. Voikohan noita vielä syödä jos valmistaa ne noin? Söisittekö?
Kommentit (10)
Ehdottomasti söisin, jos ei ole vielä "limoittuneet". Sen limankin voi vielä pestä pois niistä, mutta silloin alkaa olemaan syöminen siinä ja siinä. Mies
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti söisin, jos ei ole vielä "limoittuneet". Sen limankin voi vielä pestä pois niistä, mutta silloin alkaa olemaan syöminen siinä ja siinä. Mies
Nää oli ihan kuiviakin vielä, ei mitään nestettä pakkauksessa!
Juu, taidan ottaa riskin ja rakastua suomenruotsalaiseen, sekä syödä nuo nakit.
enemmän olisin huolissani siitä, mitä mustaksi palanut nakki tekee elimistöllesi kuin siitä päiväyksestä.
Mä en söisi, olen tarkka noista viimeisistä käyttöpäivistä.
Vierailija kirjoitti:
enemmän olisin huolissani siitä, mitä mustaksi palanut nakki tekee elimistöllesi kuin siitä päiväyksestä.
Varovasti lämmitetty pehmeä vaalea nakki on yäk. Nakeissa ja makkaroissa pitää olla rapeutta ja hiiltynyttä pintaa. Tulista sinappia päälle reilusti.
Jos kuumentaa niin voi syödä mitä vaan,itse syön vaikka viikon vanhoja ruokia.
Vierailija kirjoitti:
aistinvaraisesti ihan hyvältä vaikuttavat vielä. Mulla on tapana kärväyttää nakit aina joka tapauksessa uunissa lähes mustiksi, tykkään sellaisista. Voikohan noita vielä syödä jos valmistaa ne noin? Söisittekö?
Älä mustiksi hiiltyneitä ruokia syö usein. Se hiiltynyt osa on karsinogeeni, selvä vatsasyöpä-riski siis.
"Mitään ei kannata polttaa karrelle tai grillata mustaksi, sillä poltettu ja palanut ruoka aiheuttaa vatsasyöpää."
http://www.studio55.fi/terveys/article/pitavatko-syopaan-liitetyt-myyti…;
Mutta kun karsinogeenit maistuu niin hyvältä!
kyllä vähintään tulee hyppykuppa ja isorutto tuollaisista nakeista.
Ihan hyvin voi syödä.