Kauanko voi odotella kuukautisia?
Vauvani syntyi viime kesänä. Imetyksen lopetin pari kolme viikkoa sitten. Minulla on aina ollut epäsäännölliset kuukautiset. Nyt olenkin tässä mietiskellyt, että täytyykö minun raahautua jossain vaiheessa lääkäriin, jos kuukautisia ei ala kuulua...? Raskaana en ole eikä kuukautisia ole kyllä ikäväkään, mutta ajattelin vain, että onkohan siitä jotain haittaa, jos ne eivät alakaan lähikuukausien aikana?
Kommentit (3)
et siitä kun jättää imetyksen kokonaan pois pitäis kuukautisten alkaa kahden kuukauden kuluttua, jos ei, pitäs ottaa yhteyttä lääkäriin.
mulla alkoi esikoisen jälkeen menkat vasta kun hän oli vuoden ikäinen, silloin aloitettiin ne keltarauhashormoonilla kun eivät meinanneet millään alkaa... hormoneilla alkoivat ja yhdet menkat kerkesin " kärsimään" kun kakkonen ilmoitti jo tulostaan :), imetyksen olin lopettanu puolivuotta aikasemmin ja ei ne neuvolassa ainakaan mitään huolissaan olleet vaikka ei alkaneetkaan heti. toisesta alkoi sitten siinä kun hän oli puolivuotias ihan itsestään ja nyt kolmannesta en tiedä koska alkavat hän on nyt 4kk.
Mullakin ollut piiiiiiitkä ja epäsäännöllinen kierto, jos sitä nyt voi edes kierroksi kutsua. Jälkitarkastuksessa erikoislääkärin kanta oli, että vuoden voi odotella, sitten käynnistetään keltarauhashormonilla.