Miksi mies välttelee katsetta?

Vierailija

Olemme vakavassa tapailuvaiheessa hänen kanssaan, lähes kuin pari mutta ei kuitenkaan.
Minua vaivaa se, että hän välttää silmiin tuijottelua. Itse välillä haluaisin vain tuijotella hänen kasvojaan (hitto toi on hyvännäköinen) ja silmiä intensiivisesti ja ns. ihastuneena. Mies katsoo kyllä silmiin mutta vain hetken, sitten kääntää katseen pois ja taas minuun.. Eli ei pysty katsella pidempään.
Olen kuullut muutamilta että katseeni
/silmäni on vahvat, eli onko mun katsominen ahdistavaa sitten?
Eikö häntä kiinnosta? Onko ujo? Eikö tykkää ns tuijottelusta?
Oikeastaan jo alussa heti oli tämä ja taisi silloin sanoakin että katselu on ahdistavaa.
Itseä häiritsee asia koska tiedättehän nyt sen kun ihastuneena voisi vaan tuijotella toista ja luoda pitkiä katsekontakteja? :( Mikä mättää?
Muuten kaikki on hyvin välillämme ja tunteita on molemminpuolin.

Kommentit (8)

Vierailija

Monia syitä. Omassa lapsuudessani ns. pahaa silmää käytettiin väkivallan yhteydessä, jonka seurauksena en katso ketään silmiin.

Vierailija

Pitkä tuijottelu on aika vahva flirtti ja suoranainen kutsu petipuuhiin  ja mies ei vaan kestä tätä kutsua. Oletteko kahden ja mies voisi periatteessa tehdä aloitteen että kellistäisi sinut ?

Themonkees
Seuraa 
Liittynyt14.11.2015

Vierailija kirjoitti:
Pitkä tuijottelu on aika vahva flirtti ja suoranainen kutsu petipuuhiin  ja mies ei vaan kestä tätä kutsua. Oletteko kahden ja mies voisi periatteessa tehdä aloitteen että kellistäisi sinut ?

Kröhöm.......jutun mies kuulostaa hieman ujolta, ja en kyllä usko että ujo mies haluaa mitään kellistämisiä tehdä (vaikka se varmaan olisikin sinulle jonkinlainen fantasian todeksi käyminen) vaan päinvastoin mies todennäköisesti antaa vastakaikua vasta jos nainen on ensin itse se aktiivinen ja alkaa flirttailemaan selkeämmin.

T. Mies

Roadwalker
Seuraa 
Liittynyt31.10.2015

Roadwalker kirjoitti:
Mies on luultavasti ujo ja saattaa kärsiä jonkinlaiisista sosiaalisten tilanteiden ahdistushäiriöistä.
Eli haluaisi kyllä katsella, mutta se katse on vaan välillä käännettävä sivulle.

Vierailija

Itseäni häiritsisi jos vaikka oma puoliso möllöttää silmät selällään "ihastuneena". En muutenkaan pidä pitkistä katsekontakteista. Alkaa ahdistaa. Eli ei varmaan sinunkaan miehesi siitä pidä, ei välttämättä ole ujo.

Vierailija

Jotkut ihmiset eivät vain tunne oloaan luonnolliseksi jos joutuvat katselemaan toista (jopa rakastakin) ihmistä pitkiä aikoja syvälle silmiin. Itsekin kuulun tähän ryhmään. Mielestäni silmiin tuijottelu on vaivaannuttavaa.

Vierailija

Ja sitten on vielä se biologinen ero. Miehet katsovat tutkitusti lyhyempiä aikoja silmin kuin naiset ja kokevat pitkät intensiivistä katsekontaktit yleensä epämiellyttävinä. Itse olen huomannut usein että ihan vain jutellessa naisen kanssa molemmat katsovat silmin kun miehen kanssa se katse käy aina välillä muualla.
Ja miehesi sanoi itsekin että katselu on ahdistavaa. Ei se liitty sinyun tai miehen tunteisiin mitenkään.
Yritä tulla pois sieltä hömppäelokuva-maailmasta. Ei kaikki tuijotteje tosiaan oikeasti "rakastuneena silmiin". Suurin osa miehistä ei pidä siitä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat