Olen niin tyytyväinen tähän

Vierailija

Asun saaristossa; jos joku on tänne tulossa, niin tie on päättyvä tie ja veneellä tullessa pitää tuntea vedet eli ei tule kukaan tänne ihan heti.
Meillä on omat kaivot, 2 kpl joista toinen käytössä ja toinen varalla.

Lämmitys pääsääntöisesti uuneilla ja omilla klapeilla, peruslämpö joskus sähköpattereilla.Klapeja on nyt varalla pariksi talveksi ja lisää saadaan tuosta rannasta jos vaan käydään kaatamassa.

Jos sähkö menee alas, niin pattereita on senverran että pystyy kuuntelemaan radiosta tiedoitukset.

Kaapeissa sen verran että pärjätään varmaan pari viikkoa. Pakasitin täynnä. Heti maanantaina lähdetään kaupunkiin täyttämään kuivavararastot täysin kuntoon.
Pattereita ja kynttilöitä on , mutta kaupungissa käydessä ostetaan hetimiten lisää.

Mites muilla, onko varauduttu kunnolla ?
Minulle antaa rauhallisen tunteen ja hyvän olon, kun tiedän että varastot ovat kunnossa ja perustarvikkeita tarpeeksi jemmassa.

Lisäbonuksena mulle se, että en asu missään suurissa keskuksissa enkä valtateiden lähettyvillä ollenkaan.

Kommentit (7)

Vierailija

Normaalia kotivaraa pidämme aina. Kaapeissa on kuivatavaraa ihan liikaakin, mutta käytämme toisesta reunasta ja tuomme lisää tuoretta. Pakastimia on kaksi ja niissä on paljon marjoja, sieniä, ruokia. Liiteriin on juuri ostettu muutama kuutio koivuklapeja.

On paljon kynttilöitä, on tulitikkuja, lääkkeitä kaapeissa kuin pienessä apteekissa.

Talossa on leivinuuni. Vieressä kulkee kirkasvetinen joki.

Bonuksena minulle, että olemme ihmisten ilmoilla. Apua saisi naapuristakin. Paloasemalle on 2km.

Vierailija

Muuten täysin mukana, mutta meillä ei tuo lääkekaappi ole mukana kotivarassa ollut ollenkaan. MItä siihen pitäisi laittaa, että voisi ajatella pärjäväänsä edes jonkin aikaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muuten täysin mukana, mutta meillä ei tuo lääkekaappi ole mukana kotivarassa ollut ollenkaan. MItä siihen pitäisi laittaa, että voisi ajatella pärjäväänsä edes jonkin aikaa?

Meillä on perussairaita ihmisiä, eli tietysti verenpainelääkkeet ja insuliinit, neulat.

Mutta muuten siis särkylääkkeitä, kuumelääkkeitä, vatsatautiin jotakin. Hiilitabletteja myrkytyksen varalle.--- Ja sidostarpeita, laastaria, liimaside nilkkaan, rannelasta, ihon desinfiointiin välineitä. Joskus oli jopa ihon ompeluun tarkoitettuja neuloja ja lankaa. (Oli tarpeen veneillessä, siellä olisi saattanut tulla isoja haavoja päivämatkan päässä rannasta.) Jos saisin jostakin hankittua, olisi myös iholiimaa. Osaan näitä ammattini vuoksi käyttää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
ap, mitä jos saat aivoverenvuodon tai muun sairaskohtauksen? Tiput tikkailta ja halvaannut? Talo syttyy palamaan?

Mitä ihmettä kysymyksesi tarkoittaa, arvon kaupunkilaisneito? 

Tietysti koko maassa täytyy olla sairaanhoito ja hätätapausten hoito. Ei missään nimessä semmoista kuulu edes alkaa pohtimaan itse, vaan sinun mainitsemasi hätätilanteet hoidetaan viimehädässä esim. armeijan toimesta.

Meillä toimii viimeisenä apuna tuo rajavartiolaitos. Ja se kyllä varmasti toimii vaikka vähän hätä tulisikin.

Vierailija

Itse pelkäsin eristyksissä saaristossa enemmän kuin ihmisten keskellä kaupungissa. En pitäisi hyvänä asiana vaikeakulkuisuutta ja vesien takana asumista. Enkä sitä, että esimerkiksi palokunta olisi hyvin kaukana.

Pelkään enemmän tulipaloa kuin ovelle tulevaa tunetmatonta kulkijaa. Enemmän sairaskohtausta saaressa kuin ambulanssin ulottuvissa. Tietysti saat sinne vaikka pelastuskopterin, jos se ei ole muissa tehtävissä, mutta ambulanssin saaminen on helpompaa.

Olen ihan todella kaupunki-ihminen, en erakkoluonne muutenkaan

T: arvon kaupunkilaisneito

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat