Olen uskossa. Säälitkö vai kadehditko?
Vai eikö voisi vähempää kiinnostaa? Jos ei, niin miksi?
Kommentit (12)
Hyvä sinulle, kunnioitan elämänkatsomustasi ja minulla on omani.
jotkut on uskossa. Olet tuntematon, joten tunteeni ovat laimeat.
mutta usko Jumalaan auttaa näkemään asioissa eri puolia ja kaikki ei ole ihan niin vaikeeta välttämättä.
Onnittelen! Monista tuntemistani uskossa olevista ihmisistä huokuu jonkinlaista sisäistä rauhaa, joka on mielestäni mahtava juttu.
Säälin niitä jotka haistattelevat eivätkä anna uskolle tilaisuutta.
mihin uskot, kunhan asiaa ei minulle tulla julistamaan. Itselläni on monesta eri uskontokunnasta kavereita ja olen kyllä tehnyt heille selväksi että saavat uskoa vaikka poppamieheen mutta mulle sitä ei tarvitse toitottaa. Sikäli ihan hyvä kun kertovat, niin vältytään monelta eri konfliktilta!
Vierailija:
mihin uskot, kunhan asiaa ei minulle tulla julistamaan.
Ei minua haittaa, vaikka joku toitottaa minulle ateismia tai hindulaisuutta. Kuuntelen ja mahdollisesti kerron, mistä olen samaa tai eri mieltä.
Miksi eri tavalla ajatteleva on sinulle uhka?
ap
Uskovaiset herättävät korkeintaan ärsyyntymistä ja sääliä, mutta niitäkin vain, jos a) tuputtavat uskoaan muille (minusta usko on melkein yhtä intiimi asia kuin sukupuolielämä) ja/tai b) ovat kovin jyrkkiä uskomuksissaan ja kuvittelevat, että VAIN he ovat keksineet onnen ja autuuden tien...
Tottahan toki voin puhua uskonnoista yleisellä tasolla, mutta sana JULISTAMINEN liittyy tuputtamiseen ja minä-ja-samaa-mieltä-minun-kanssani-olevat-ovat-muita-parempia -asenteeseen.
Vierailija:
Vierailija:
mihin uskot, kunhan asiaa ei minulle tulla julistamaan.Ei minua haittaa, vaikka joku toitottaa minulle ateismia tai hindulaisuutta. Kuuntelen ja mahdollisesti kerron, mistä olen samaa tai eri mieltä.
Miksi eri tavalla ajatteleva on sinulle uhka?
ap
mihin uskot, kunhan asiaa ei minulle tulla julistamaan. Itselläni on monesta eri uskontokunnasta kavereita ja olen kyllä tehnyt heille selväksi että saavat uskoa vaikka poppamieheen mutta mulle sitä ei tarvitse toitottaa. Sikäli ihan hyvä kun kertovat, niin vältytään monelta eri konfliktilta!
Kuule sä pakana 12:sta ,nimenomaan sulle tullaan paukuttamaan uskoa usko pois ja varo vaan tolla asenteella susta voi tulla oikeen SUPER_USKIS
Enkä tunne tarvetta selitellä...