miten eroon huumepiireistä?

Vierailija

En uskalla poistaa heitä kaverilistoilta ja lopettaa yhteydenpitoa. Eivät he kaikki ole pahoja ihmisiä, mutta pelkään itseni puolesta. En oikeastaan ole koskaan käyttänyt säännöllisesti huumeita kokeillut vain paristi. Kaikki ympärilläni ovat kuitenkin enemmän tai vähemmän huumeriippuvaisia. En halua tällaista elämää ja kaikkea mitä teen tämä varjostaa.
Uudet ystävät näkevät millaisessa porukassa pyörin ennen eivätkä he halua enää olla ystäviäni. Menneisyyteni käy usein ilmi hyvin varhaisessa vaiheessa. Asuin hetken uudella paikkakunnalla, mutta sielläkin vedin puoleeni epämääräistä porukkaa. Olenko tuomittu loppuelämäkseni typerien teininä tehtyjen virheiden vuoksi?

Kommentit (9)

Vierailija

Yks mikä toimii on ettei itse ota yhteyttä yhteyttä käytttäviin. Aivan sama mitä käytetään niin käyttäjä on valmis ottaan rahasi. Silloin kun kasvatin tuli nähtyä omituista porukkaa. Rahaa katosi, uhkailua kun en myynyt ja silti tekisen kaiken uudestaan.

En mä ala kukkaa haukkumaan vaikka osa sen käyttäjistä on kusipäitä Sitä kun on itse niin vitun cool eikä käytä mitään vakituisesti niin on varaa vähän elvistellä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yks mikä toimii on ettei itse ota yhteyttä yhteyttä käytttäviin. Aivan sama mitä käytetään niin käyttäjä on valmis ottaan rahasi. Silloin kun kasvatin tuli nähtyä omituista porukkaa. Rahaa katosi, uhkailua kun en myynyt ja silti tekisen kaiken uudestaan.

En mä ala kukkaa haukkumaan vaikka osa sen käyttäjistä on kusipäitä Sitä kun on itse niin vitun cool eikä käytä mitään vakituisesti niin on varaa vähän elvistellä.

Pelle olet, etkä mikään cool!

Vierailija

Voin kuvitella, miten haastava tilanteesi on nykyisellä someaikakaudella. Itselläni oli nuorena vähän samanlainen tilanne, tosin kannabista lukuun ottamatta en edes kokeillut itse mitään. En hakeutunut "huonoon seuraan", vaan yläasteaikainen kaveriporukkani lähti mukaan huumejuttuihin. Minulla kävi siis huono tuuri, en tosiaan joskus seiskalla ajatellut, että useampi silloin kunnollista elämää viettänyt ystäväni sortuisi myöhemmin huumeisiin. Olisin halunnut eroon niistä kuvioista, mutta ei vanhoja ystäviä noin vain jätetä. Lopulta pääsin eroon muuttamalla opintojen myötä toiselle puolelle Suomea. Silloin ei tosiaan ollut mitään Facebookia tms., joten irtautuminen tapahtui helposti. Sinun ei taida auttaa muu kuin muuttaa ja kerta kaikkiaan katkaista välit, blokata ei-toivotut henkilöt ja pitää matalaa profiilia. Älä käy tutuissa baareissa tai muissa paikoissa, joissa voit törmätä näihin "ystäviisi". Narkkarit eivät ole kovin pitkäjänteistä porukkaa, joten kyllä he lopulta jättävät sinut rauhaan.

Vierailija

Mistä johtuu, että "vedät puoleesi epämääräistä porukkaa"?

Ensin kai sinun pitää muuttaa tuo asia, mistä se sitten johtuukin. Viisainta kai olisi muuttaa ihan toisaalle, muuttaa nimensä ja rakentaa elämä ihan nollasta. Ja sitten hakea tukea jostain raitistumista tukevasta yhdistyksestä tms, mitä niitä nyt onkin. Baareihin ei kannata astua jalallaan ja alkoholinkäyttökin kannattaa lopettaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Pelle olet, etkä mikään cool!

Pellekin tarpeen vaatiessa. Mä vaan olen niin cool että naisellekkin annan ohjeita. ihan sillain miten hyvästä saa parempaaa. Jos haluat niin voin opettaa olemaan hyvä.

Vierailija

Itselläni myös samantapainen tilanne. Kaveriporukassani on kaksi huumeporukoissa liikkuvaa, joihin en haluaisi olla missään yhteyksissä. Kuitenkin osa yhteisistä kavereistani pitävät tiivistä yhteyttä näihin.

Koen tilanteen hämmentäväksi, eikö kuitenkin ole ihan oikein minun puoleltani kun en haluaisi olla tekemisissä? Eikö moni muu tekisi samoin? Nämä kaverit ovat myös täysin erilaisia kuin minä, käyttäytyvät ajattelemattomasti, toinen täysin kouluttautumaton ja ei tulla juttuun.

Oltiin näiden kahden kanssa nuorempina hyviä kavereita, oli ensimmäiset alkoholinkäyttökokemukset yhdessä, myöhemminkin juotiin paljon, ja tuli polteltua pilveä. Siitä sitten lähti näillä kahdella vain rajumpaan suuntaan, itseä biletys ei pitkään kiinnostanut. Kuitenkin olen kuullut nyt että minustakin juorutaan huumeidenkäyttäjänä.

Vierailija

Jos oikeasti haluat eroon huumeista, on parasta lopettaa kaikki yhteyden pito käyttäjiin.
Kaikki eivät ole pahoja, mutta heillä on vaan eri elämäntilanne kuin sinulla.
Jokainen varmasti itse ymmärtää myös sen sanomattoman viestin, kun vaan lopetat yhteyden pidon.
Muutto voi olla hyväksi. Se miksi eksyt väärään seuraan, on luultavasti vaan kiinni siitä että et karta näitä ihmisiä. Vaatii sinulta itsekkyyttä pysyä erossa huonosta seurasta. Itsekkyys on joskus tervettä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat