Ero ja taloudellinen pärjääminen

Vierailija

Kuinka selviän sairaanhoitajan palkalla (3-vuortyö) kolmen lapsen kanssa, joista jo yksi teini, mistä ei enää saa lapsilisää.

Kommentit (15)

Vierailija

Luultavasti voisit neuvotella itsellesi päivävuoron tekemistä muutamiksi vuosiksi, jos siis olet yksinhuoltaja. Haet kaikkia tukia ja saat niitä jos olet niihin oikeutettu. En osaa muuta sanoa. Lasten isä toki voisi myös osallistua lasten kustannuksiin kun on kerran ne siittänytkin. 

Vierailija

Mietin vain, kuinka surkeaksi elämä taloudellisesti menisi... Vuorotyöstä en ajatellut luopua, lapset jo sen verran isoja että pärjäävät esim. yöt yksin.

Vierailija

Miksi elämä menisi surkeaksi? Olethan tähänkin asti maksanut puolet perheen menoista ja tiedät, miten paljon mikäkin maksaa, mihin on varaa jne. Asumiseen saat asumistukea. Lasten isä maksaa elareita noin 180 e/lapsi/kk, joten en ymmärrä, mikä taloudellinen katastrofi olisi odottamassa.

Paitsi jos tähän asti olet elänyt miehen rahojen mukaista elintasoa vaatien. Silloin voit tulla alas ja lujaa. Jos rahat on tähän asti olleet erikseen, ei muutos ole iso.

Vierailija

Minä saan bruttona 1800 € käteen. Sitten lapsilisät, elatusmaksut 319 €/ kk ja asumistuen 300 €. Kaksi teini-ikäistä lasta. Vuokra 860 €/kk. Just ja just tullaan toimeen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä saan bruttona 1800 € käteen. Sitten lapsilisät, elatusmaksut 319 €/ kk ja asumistuen 300 €. Kaksi teini-ikäistä lasta. Vuokra 860 €/kk. Just ja just tullaan toimeen.

Siis kumpi?

Vierailija

Pärjäät tietysti. Mutta tietysti joutuu miettimään että onko varaa jäädä asumaan nykyiseen asuntoon. Lasten isä tietysti osallistumaan lasten kuluihin. Lapsilisiin saat yh-korotuksen jos lapset jää sinun kanssa asumaan.
Kyllä se siitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Luultavasti voisit neuvotella itsellesi päivävuoron tekemistä muutamiksi vuosiksi, jos siis olet yksinhuoltaja. Haet kaikkia tukia ja saat niitä jos olet niihin oikeutettu. En osaa muuta sanoa. Lasten isä toki voisi myös osallistua lasten kustannuksiin kun on kerran ne siittänytkin. 

Tuossa tilanteessa ei ehkä vuorotyöstä kannattaisi luopua koska vuorolisät tekee ison osan palkasta.

Vierailija

Eli kaikki lapset ovat jo teinejä ilmeisesti jos kerran pärjäisivät jo yövuorot keskenään? Asumistukea tuskin saat hoitajan palkalla, mutta elatusmaksut ja lapsilisät kyllä. Itselläni tilanne oli sellainen vuorotyötä tekevänä yh:na, että jouduin lopettamaan työni kun toinen lapsista aloitti koulun eikä kunta enää tarjonnut vuorohoitoa, ja eksä ei periaattellisista syistä ilmeisesti voinut lapsia ottaa iltavuoroviikoilla tai yövuorojen ajaksi. Nyt lapset teinejä, itselläni pienipalkkainen osa-aika työ, rahat aina loppu ja kyllä, olen katkera.. Harmittaa kun vastaavaa hyvää työpaikkaa tulen tuskin enää koskaan saamaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eli kaikki lapset ovat jo teinejä ilmeisesti jos kerran pärjäisivät jo yövuorot keskenään? Asumistukea tuskin saat hoitajan palkalla, mutta elatusmaksut ja lapsilisät kyllä. Itselläni tilanne oli sellainen vuorotyötä tekevänä yh:na, että jouduin lopettamaan työni kun toinen lapsista aloitti koulun eikä kunta enää tarjonnut vuorohoitoa, ja eksä ei periaattellisista syistä ilmeisesti voinut lapsia ottaa iltavuoroviikoilla tai yövuorojen ajaksi. Nyt lapset teinejä, itselläni pienipalkkainen osa-aika työ, rahat aina loppu ja kyllä, olen katkera.. Harmittaa kun vastaavaa hyvää työpaikkaa tulen tuskin enää koskaan saamaan.

Miksi et vedonnut päivähoitolakiin? Sen mukaan päivähoito-oikeus ei pääty kouluikään.

Vierailija

Mul on naisystävä joka kuunteli sydäntään ja otti eron edellisestä miehestä. Sydän tuntuu sanovan että haluaa elää samaa keskiluokkaista elämää kuin naimisissa ollessa. Ei tajua että tarvii kaksi siihen elintasoon. Lopputulosta kuvastaa se että häneltä on mennyt luottotiedot. On vihainen kun en ota saman katon alle loisimaan. Tyypillistä naisilta! Sairaanhoitaja...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi et vedonnut päivähoitolakiin? Sen mukaan päivähoito-oikeus ei pääty kouluikään.

Meidän kunnassa ainakin loppui. Kun kysyin, että mitä vaihtoehtoja minulla on, sain vain olan kohautuksia ja vihjattiin, että voisin itse palkata hoitajan kotiin, omakustanteisesti. Koska tällöin oma palkkani olisi käytännössä mennyt suoraan hoitajan palkkaan, ei siinäkään olisi mitään järkeä ollut. Alallani ja vanhalla työpaikallani ei myöskään ollut mahdollisuutta pelkän päivävuoron tekemiseen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat