Mies suuttui siitä, että en halunnut myöhästyä vaan lähdin ilman häntä juhliin

Vierailija

Mies tiesi monelta juhlat alkavat jo kaksi viikkoa sitten. Eilen vielä sanoin monelta tulee bussi, millä ehdimme juhliin. Laitoin herätyksen niin, että aamulla valmisteluihin jäi 2,5 tuntia. Herättiin herätyskelloon ja aloin valmistautumaan. Tämän ajan mies puuhaili omiaan. Kun lähtöön oli puolisen tuntia mies ilmoittaa, että hänen pitää käydä kioskilla lataamassa bussikortti tai ei voi tulla. No olisimme vielä ehtineet, mutta mies ei ollut vielä yhtään valmis. Piti vielä kuulema syödä ja laittautua. Tässä vaiheessa ilmoitin, että minä kyllä menen sillä bussilla minkä olimme katsoneet, sillä en halunnut myöhästyä. Mies alkoi haukkumaan natsiksi, että ei se nyt niin tarkkaa ole. Hänen mielestään minun olisi pitänyt odottaa, että hän on valmis ja käydä hänen kanssaan kioskilla. Olenko minä nipottaja vai teinkö ihan oikein ja lähdin?

Kommentit (13)

Vierailija

Miehes kuulostaa aika saamattomalta... Olisiko se ollut mahdollista mennä hiukan myöhemmin? vaikkakin uskon että tuollaisen tyypin kanssa vois kestää koko päivä yhden jutun tekemisessä.

Vierailija

Teit ihan oikein. Olisi täydellistä jos et yhtään harmistunutkaan vaan pidit iloisen mielen ja menit kepeästi pikku fliŕttiä heittäen juhliin.

Vierailija

Jaa-a, kinkkinen homma on. Itse olen näissä tilanteissa vaimoa odotellessa ajatellut, että juhliin mennään yhdessä, jos ollaan menossa. Jos vähän myöhästyy, niin ei se yleensä maailmaa kaada. Jos myöhästytään, niin myöhästytään yhdessä parina. Vaikka jurppiihan se, jos aina ollaan myöhässä.

Vierailija

Missä päin pitkää Suomea tämä tapahtui? Oliko vain yksi bussivuoro, jolla oli ylipäänsä mahdollisuus ehtiä juhliin? Oliko kyse istuma-illallisista, joihin on todella syytä tulla ajoissa, vai vastaanotosta tai brunssista, jonne vieraat tulevat omien aikataulujensa mukaan?

Niin tai näin, mies toimi hölmösti. 

Vierailija

Exä oli samanlainen. Puolet ajasta valehtelin että pitää olla tuntia aikaisemmin perillä, esim. exän hammaslääkäri (ei koskaan huolehtinut itse milloin ajat oli) sanoin olevan yhdeltä kun todellisuudessa se oli kahdelta. Heh heh, hyvin kuulema ehti kun ajat olivat tunnin myöhässä... Joskus lähdin kuskaamaan, ajomatkaan meni 15 min, minuuttia vaille mitä olisi pitänyt olla jo perillä kun lopulta istui kyytiin, oli sitä mieltä ettei ole edes myöhässä. Sukulaisiin kun lähdimme toiselle paikkakunnalle, ilmoitin sukulaisille, että tulemme tiistaina, exälle että olemme menossa maanantaina. Hyvällä lykyllä pääsimme jo tiistaina lähtemään.

Lopulta ilmoitin että saa tulla tai olla tulematta, minä lähden enkä välitä enää yhtään. Tästä exä suuttui etten suostu enää olemaan hänen pompoteltavanaan ja erosimme enemmän ja vähemmän molempien tahdosta.

Se vielä, että exä raivostui jos joutui odottamaan edes viisi sekuntia jos HÄN on jo valmis ja minulle vaikka lääkäri soitti ja vastasin puhelimeen joka viivästytti kauppaan lähtöä. Se että minä olin ollut jo puoli tuntia autossa odottamassa (eli hermoja kasaamassa) ei ollut mitään enkä olisi saanut hermostua.

Viisi vuotta erosta eikä ole vielä ikävä ehtinyt yllättämään vaikka olin mukamas niin rakastunut häneen.

Vierailija

Minä kuulun niihin, jotka ovat mieluummin vähän etuajassa kuin myöhässä. Onkohan ap:n mies krooninen myöhästelijä, joka ei ymmärrä varastavansa muiden aikaa tuolla vetkuttelullaan.

Vierailija

Teit oikein. Mun mies on kans tollanen, että se ei vaan osaa olla ajoissa. Herätään lasten kanssa ajoissa, mies herää puoli tuntia meidän jälkeen, käy laittaa kahvin tippumaan ja menee takaisin sänkyyn selaileen uutisia puhelimella.
Tällä aikaa minä ja lapset ollaan syöty aamupala ja vaihdettu vaatteet. Mies nousee ylös syömään, kun me taas oltais jo valmiita lähtemään, ja aikaa on jäljellä puoli tuntia. Mies menee vääntämään torttua vessaan ja on siellä ainakin vartin. Sitten alkaa miettimään mitä pukisi päälle. Alkaa olla kiire, ja alan hoputtaa ja tästä hirveä narina. Menen pakkaamaan lapset autoon ja istun sinne itsekin. Käynnistän auton. Mies tulee äkäisenä ja vinkuu kun kiire tulee perkele. No niinkö tullee saatana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mies tiesi monelta juhlat alkavat jo kaksi viikkoa sitten. Eilen vielä sanoin monelta tulee bussi, millä ehdimme juhliin. Laitoin herätyksen niin, että aamulla valmisteluihin jäi 2,5 tuntia. Herättiin herätyskelloon ja aloin valmistautumaan. Tämän ajan mies puuhaili omiaan. Kun lähtöön oli puolisen tuntia mies ilmoittaa, että hänen pitää käydä kioskilla lataamassa bussikortti tai ei voi tulla. No olisimme vielä ehtineet, mutta mies ei ollut vielä yhtään valmis. Piti vielä kuulema syödä ja laittautua. Tässä vaiheessa ilmoitin, että minä kyllä menen sillä bussilla minkä olimme katsoneet, sillä en halunnut myöhästyä. Mies alkoi haukkumaan natsiksi, että ei se nyt niin tarkkaa ole. Hänen mielestään minun olisi pitänyt odottaa, että hän on valmis ja käydä hänen kanssaan kioskilla. Olenko minä nipottaja vai teinkö ihan oikein ja lähdin?

Teit oikein,oma miesystävä on myös tuollainen ärsyttävä haahuilija.Jos tosiaan tiedetään etukäteen tarkka aika koska on viimeistään lähdettävä että ehditään johonkin tärkeään juttuun,ei silloin aleta puuhata muuta vaan valmistaudutaan lähtöön.Ja tuo kaksi ja puoli tuntia on kyllä ruhtinaallinen aika valmistautua,ei miehellä ole oikeutta syytellä sinua omasta hölmöydestään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja naisia joutuu muka aina odottamaan...

Meilläkin menee niin, että minä (nainen) olen aina ensin valmis ja odotan ulkovaatteissa eteisessä. Ketuttaa lähteä miehen kanssa, kun aina pitää juosta että kerkeää kulkuneuvoon. Se kyllä tietää kauanko sillä menee pukea ja laittaa itsensä lähtökuntoon, mutta aina pakko odottaa että aikaa jää liian vähän. Tekeminen jonka takia meinataan myöhästyä on niinkin tärkeä kuin netin selailu... Ja sitä itseäänkin inhottaa myöhästyä. En tajua, että miksi ei voi nostaa persauksiaan penkistä sitä muutamaa minuuttia aiemmin, josta homma on kiinni.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat