Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko lohjennut/tulehtunut hammas aiheuttaa sikiölle vaaraa?

Vierailija
27.06.2008 |

Mulla lohkesi hammas, ja neuvolassa sanottiin että operaatiot tehdään hampaalle vasta raskauden toisella kolmanneksella. Nyt mua on alkanu huolettaan, ja huolesta varmaan tuo hammas kipeäkin. Tietääkö joku, voiko tästä olla vaaraa sikiölle? Rv9 kun hammas hajosi, ja nyt 11+4... Odottavan aika on pitkä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli kylla hammas ihan kunnolla tulehtunut raskauden aikana eika siita nyt mitaan haittaa ollu, ainoa etta rontgenia en antanut ottaa hammaslaakarissa. kay ihmeessa nayttamassa sita hammasta hammaslaakarissa ja sano etta olet raskaana, kylla ne hl tietaa voiko ja tartteeko sille mitaan tehda.

Vierailija
2/5 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttaa sikiölle jotain. Lohkeama sinänsä ei vaikuta sikiöön sitä eikä tätä paitsi jos sinä et saa syötyä sen takia, eikä paikallinen tulehduskaan suuria ongelmia aiheuttane, mutta on tietysti olemassa pieni riski, että kun tulehdusportti on auki , suun kautta leviää joku yleisinfektio. Mutta jos olet perusterve ja vastustuskykysi on kunnossa niin tämä on aika teoreettinen pieni mahdollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitää operaatioita, paikkausta tai röntgeniä. hammas oli tosi kipeä, tietty ku tiesi ettei pääse heti=). ei kait siitä mitään vaaraa lapselle ollut. ole huoleti ja mene heti lekuriin, kun pääset.

Vierailija
4/5 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli puudutettu ja porattu, jopa juuriin asti kun kipeä hammas oli. Ei vaan otettu röntgeniä eikä juurihoitoa tehdä (röntgenkuvien puuttumisen takia) loppuun asti raskausaikana, eikä hampaita kiskota irti (vahvat kipulääkkeet pitäisi olla). Ihan YTHS:n asiakkaana olen ollut ja lohjenneet hampaat on hoidettu poraamalla jos reikää, muuten täyttämällä lohkeama.

Vierailija
5/5 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden aikana hoideta ollenkaan ? no mulla oli kylla se tulehdus sen verran kivulias etta pakkohan sille hampaalle oli jotain tehda.