Lapsi 7v tekoitkee joka asiasta, mikä ei mene hänen mielensä mukaan

Vierailija

Väittää vastaan mulle ja kun en taivu hänen kantaansa niin huuto. Esim olis kysynyt kaveria puistoon ja sanoin että ei enää tänään. Yäääääää. Ja sitten minuutin kuluttua taas jostain muusta yäääää. Alkaa oikeesti rasittaa. Mitä tuollaiselle voi tehdä? Äsken kiljaisin että en jaksa kuunnella tuota enää ja poistuin huoneesta. Miksi se tekee tuollaista? Miten siihen pitäisi suhtautua? Olen alkanut kammota yhteistä aikaa, kun tiedän että jos se onkin hyvällä tuulella, niin se ei kauan kestä.
Ja kyse ei ole siis siitä, että osoittamalla mieltä antaisin periksi.

Kommentit (12)

Vierailija

Ehkä se on jokin kehitysvaihe, joka menee ohi aikanaan? Ole vain neutraali, kuten tähänkin asti, älä provosoidu tekoitkusta, vaikka siihen lapsesi ilmeisesti pyrkiikin.

... arvelee vela :)

Vierailija

No tilanne meni tällä kertaa siten että hetken päästä lapsi tuli kyselen mua luokseen että mua suututtaa yhä ja harmittaa kun huutaa joka asiasta. Kysyin mikä vaivaa. Oli ollut kaverin kanssa konfliktia kun kaveri määrää liikaa (oli siellä kylässä) ja lasta risoi että kotonakin määrätään. Sit puitiin asiaa vähän. Kai noi riidat sit heijastuu kotiin kun ei oo välineitä käsitellä kaikkee kavereiden kans. Ellei lapsi ole sitten tosi taitava manipuloija ja osasi kiskoa oikeista naruista saadakseen myötätuntoni.

Vierailija

Meillä myös aina jos ei mene oman mielen mukaan tai sisko ehtii ottaa vaikka sen lempibarbin alkaa itku. Aina yleensä siskon kanssa leikkiessä tai josnpitäisnolla lähdössä johonkin. Komennan tekoitkijän omaan huoneeseensa, koska en jaksa kuunnella tai otan itseltä takin pois että no sitten jäädään kotiin. Kummasti aina lakkaa itku ja voi leikkiä toisella barbilla tai takki ja kengät on päällä vikkelästi. Kunhan vaan kokeilee rajoja ja tahtois päättää kaikesta, on luonteeltaan voimakastahtoinen ja joku vois kuvata päällepäsmäriksikin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat