Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen isänmaallinen, kysyttävää?

Vierailija
13.11.2015 |

?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIten reagoit kun kohtaat selkeästi ulkomaalaisen näköisiä ihmisiä?

Vierailija
22/36 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö ainoastaan sinisimäisistä ja vaaleatukkaisista naisista?

En, miksi näin olisi?

Ajattelin että olet uusnatsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Ei ulkomaalaiset ihmiset ole mitään vihollisia minulle. Minulla on myös kaveri, jonka syntyjuuret ovat Kosovosta.

Vierailija
24/36 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö ainoastaan sinisimäisistä ja vaaleatukkaisista naisista?

En, miksi näin olisi?

Ajattelin että olet uusnatsi.

En ole uusnatsi. Miksi isänmaallisuus aina rinnastetaan natseihin?

Vierailija
25/36 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arveletko olevasi arvostettu tuon aatteesi takia?

Vierailija
26/36 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Ei ulkomaalaiset ihmiset ole mitään vihollisia minulle. Minulla on myös kaveri, jonka syntyjuuret ovat Kosovosta.

Huomaatko sitä, että isänmaallisuus ja kansainvälisyys ovat jossain määrin ristiriitaisia asioita? Jotta jokin voi olla isänmaallista keskustelussa, se täytyy määritellä ja erottaa laadullisesti muusta. Siksi ihmettelen, miten voit kannattaa hallitusta, jossa kaikki puolueet ajavat ennen kaikkea kansainvälisten voimien asiaa.

Vierailija
27/36 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arveletko olevasi arvostettu tuon aatteesi takia?

Mielestäni on aivan tervettä olla kiinnostunut Suomen historiasta ja sitä kautta osata arvostaa tätä hienoa maata.

Vierailija
28/36 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se isänmaallisuus sitten on?

Vierailija
29/36 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan isänmaallinen ei voi loogisesti kannattaa kansainvälisyyttä muuta kuin hyvin kapeana virtana. Isänmaallisuuteen sisältyy ajatus pysyvistä yhteisistä, mutta rajatuista asioista.

Isänmaallisuus on kuin laiva, jota ei saa koskaan purkaa eikä muuttaa kuin vähän sieltä sun täältä kosmeettisesti nikkaroida.

Vierailija
30/36 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

isänmaallinen on pikkunatsi, rasisti on isonatsi.

Vierailija
31/36 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan isänmaallinen ei voi loogisesti kannattaa kansainvälisyyttä muuta kuin hyvin kapeana virtana. Isänmaallisuuteen sisältyy ajatus pysyvistä yhteisistä, mutta rajatuista asioista.

Isänmaallisuus on kuin laiva, jota ei saa koskaan purkaa eikä muuttaa kuin vähän sieltä sun täältä kosmeettisesti nikkaroida.

Jatkona, että kuitenkin hallitus on pelaamassa Suomella nimenomaan kansainvälisyyden areenalla kaikilla tasoilla.

Suomi-laiva ei ole enää yksi tiivis rakennelma, vaan "hajoaa" kappaleiksi kun kansainväliset virrat sitä muokkaavat. Siksi on aivan absurdia - ja myös yksinkertaisesti tyhmää - olla isänmaallinen ja hallituksen kannattaja.

Vierailija
32/36 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko, että tulisi enemmin auttaa kotimaan ihmisiä kuin esimerkiksi afrikkalaisia? Entä, jos objektiivisesti arvioiden afrikkalaisen hätä olisi suurempi kuin suomalaisen (esim. sota/nälänhätä vs. toimeentulotuella kitkuuttaminen)? Jos, kyllä voisitko jotenkin avata tätä ajattelutapaa?

En kysy ketkuillakseni vaan ihan koska en pysty samaistumaan sellaiseen ajattelutapaan, jossa toinen on enemmän auttamisen arvoinen kuin toinen ihan vain kansalaisuuden perusteella. Ja kuitenkin pidän itseäni monella tapaa isänmaallisena, rakastan Suomea ja suomalaisia, en haluaisi asua muualla jne.

Ja vielä lisäkysymyksenä minkä ikäinen olet ja mies/nainen? Ja millaiset arvot kotonasi on ollut ja koetko näiden vaikuttaneen arvomaailmaasi missä määrin?

Vierailija
33/36 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko maassamme mielestäsi tilaa myöskin sukupuolivähemmistöille ja mitä mieltä olet tasa-arvoisen avioliittolain läpimenosta ja  toteutumisesta täälläkin ?

Vierailija
34/36 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä äänestät kuntavaaleissa?

Vierailija
35/36 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isänmaallinen ja olen Vasemmistoliiton kuntavaaliehdokas.

Vierailija
36/36 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan kuinka paljon ennakkoluuloja on näillä vassareilla..