Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi aikuinen ihminen järjestää nyyttärit?

Vierailija

Ensin kutsuu ihmisiä omiin kemuihinsa ja kun ihmiset ilmoittavat, että sopii, kertookin, että kyseessä on nyyttärit ja alkaa delegoida, mitä kenenkin pitää tuoda. Kyse on 51-vuotiaasta ihmisestä. Ymmärrän tämän täysin teinimaailmasta käsin, mutta oikeesti hei. Yli 50 v. ja kehtaa. Itse tulee kyllä mielellään muiden luokse passattavaksi eikä tuo itse mitään. Ärsyttää.

Kommentit (8)

Vierailija

No vie jotain mut älä liikauta evääkään auttaakses tarjoilujen esillepanossa vaan ole tälläkertaa itse passattavana vaikka veisitkin jotain. Olis tietty ollu hyvä mainita tapaamisen luonteesta etukäteen, mut muuten kyl nyyttärit on ihan jees. Tosi kiva kun jaksaa järjestää kuitenkin jotain yhteistä! Onhan siinäkin vaivansa. Nolompaa on toi sun asenne nyyttäreihin.

Vierailija

Voihan sitä nyyttärit järjestää, tottakai! Mutta pitäisi kertoa heti aluksi että pitää nyyttärit

Vierailija

Ymmärrän hyvin ärtymyksesi. Itse pyrin vastavuoroisuuteen. Mielestäni on mukavaa mennä itse kylään ilman, että täytyy tehdä/ ostaa tarjottavia. Kutsun kyllä takaisin vastavierailulle ja näen mielelläni vaivaa ystävieni eteen.

Olen tullut siihen tulokseen, että usein nämä nyyttäreitä suosivat ihmiset ovat jollain tapaa pihejä ja ehkäpä vähän laiskoja/ mukavuudenhaluisia. Usein haluavat käyttää toisia jollain tapaa hyväksi. Ehkä mulla on ollut vain huono tuuri näiden ihmisten kanssa. Kerran meidät kutsuttiin syömään. Tavataan tämän porukan kanssa joka vuosi vuorotellen jokaisen luona. No, me olimme kaikki tämän kyseisen ihmisen luona. Hän oli oikein pitopalvelusta tilannut ruokaa. Valitettavasti pääruoka ei sopinut minulle ollenkaan allergiani takia. Allergiani siis tiedossa juhlien järjestäjälle.  En viitsinyt siitä erikseen sanoa, kohteliaasti kieltäydyin. Aamulla kaikki juhliin osallistuneet saivat sitten tilinumeron sekä maksettavan summan. Olin täysin häkeltynyt ja maksoin rahan tilille. Seuraavalla kerralla, kun juhlat osuivat meidän järjestettäväksi näpäytin järjetämällä upeat tarjoilut ja kustantamalla kaiken itse. Taisi viesti mennä perille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin ärtymyksesi. Itse pyrin vastavuoroisuuteen. Mielestäni on mukavaa mennä itse kylään ilman, että täytyy tehdä/ ostaa tarjottavia. Kutsun kyllä takaisin vastavierailulle ja näen mielelläni vaivaa ystävieni eteen.

Olen tullut siihen tulokseen, että usein nämä nyyttäreitä suosivat ihmiset ovat jollain tapaa pihejä ja ehkäpä vähän laiskoja/ mukavuudenhaluisia. Usein haluavat käyttää toisia jollain tapaa hyväksi. Ehkä mulla on ollut vain huono tuuri näiden ihmisten kanssa. Kerran meidät kutsuttiin syömään. Tavataan tämän porukan kanssa joka vuosi vuorotellen jokaisen luona. No, me olimme kaikki tämän kyseisen ihmisen luona. Hän oli oikein pitopalvelusta tilannut ruokaa. Valitettavasti pääruoka ei sopinut minulle ollenkaan allergiani takia. Allergiani siis tiedossa juhlien järjestäjälle.  En viitsinyt siitä erikseen sanoa, kohteliaasti kieltäydyin. Aamulla kaikki juhliin osallistuneet saivat sitten tilinumeron sekä maksettavan summan. Olin täysin häkeltynyt ja maksoin rahan tilille. Seuraavalla kerralla, kun juhlat osuivat meidän järjestettäväksi näpäytin järjetämällä upeat tarjoilut ja kustantamalla kaiken itse. Taisi viesti mennä perille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ketjuissa aina silloin tällöin näkyy juttuja näistä jälkikäteen aterioista perityistä maksuista. En voi uskoa, että ihmiset ovat oikeasti niin tahdottomia nautoja, että maksavat. Jälkikäteen maksun vaatiminen ei ole laillista, ellei ole etukäteen sovittu, että tuote tai palvelu maksaa. Hinnan täytyy olla tiedossa etukäteen, niin kuluttaja voi tehdä päätöksen, haluaako kyseistä tuotetta tai palvelua sillä hinnalla. Yksityiselämässäkään ei ole voimassa mitkään omakeksimät säännöt. Jälkikäteen turha periä. Tuollaisessa tapauksessa ei missään nimessä pidä maksaa ihmiselle, vaan tehdä ilmoitus poliisille ja verottajalle.

Vierailija

Mä tykkään juhlia, mutta vihaan emännöintiä. Joten mieluusti osallistun, kun joku kutsuu ja osallistun kustannuksiinkin. Mun mielestä nyyttärit ovat paras tapa juhlia.

Kesällä kaveri kutsui monta kertaa grillibileisiin ja kutsuvaiheessa antoi tehtävän kullekin. Turha sitä yhtä taloutta taloudellisesti kiusaamaan ja pakottamaan kokkaamaan pitkiäkin aikoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ketjuissa aina silloin tällöin näkyy juttuja näistä jälkikäteen aterioista perityistä maksuista. En voi uskoa, että ihmiset ovat oikeasti niin tahdottomia nautoja, että maksavat. Jälkikäteen maksun vaatiminen ei ole laillista, ellei ole etukäteen sovittu, että tuote tai palvelu maksaa. Hinnan täytyy olla tiedossa etukäteen, niin kuluttaja voi tehdä päätöksen, haluaako kyseistä tuotetta tai palvelua sillä hinnalla. Yksityiselämässäkään ei ole voimassa mitkään omakeksimät säännöt. Jälkikäteen turha periä. Tuollaisessa tapauksessa ei missään nimessä pidä maksaa ihmiselle, vaan tehdä ilmoitus poliisille ja verottajalle.

Näin juuri, enkä itse suostuisi maksamaan, jos edes en saisi ruokaa, jota voin syödä. En ymmärrä tossumaista asennetta.

Vierailija

Me vietämme paljon erilaisia juhlia ystäväpiirissämme. Yleensä aina meillä, koska meillä on isot tilat ja lapsikin jo melkein täysi-ikäinen.

Ei ole koskaan sanottu, että olisi " nyyttärit", mutta usein kaikki tuo jotain. Esim. Pikkujouluihin ystävämme tarjoutuivat tuomaan salaattia, savustettua lohta ja jälkiruuan, sekä kuoharoa, meiltä tulee kinkku, laatikot, itse leivotut leivät ja juomat.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat