G: Jos olisit köyhän perheen äiti..... (Jouluapua)

Vierailija

... sinulla olisi 4 lasta ja olisit hakenut Jouluapua -ryhmästä lapsillesi joululahjat. Kaikki lapsesi ovat jo sen ikäisiä, että ymmärtävät, mitä itse saa ja mitä kaverit saavat. Tuntematon lahjoittaja haluaisi ilahduttaa perhettänne joululahjalla ja on varannut tähän käyttöön 100 €. Haluaisitko, että lahjoittaja ostaa yhdelle lapsistasi jonkun tämän joulun 100 € hittijutun ja muille ei mitään? Vai että lahjoittaja ostaisi kaikille neljälle lapsellesi jonkun 25 € lahjan?

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Riippuisi tosi paljon siitä mitä lapset ovat toivoneet. Meillä joku lapsista on saanut yhtenä jouluna 700 euron lahjan, toisten lasten kaikki lahjat eivät ole olleet lähelläkään tuota summaa. Lähinnä 100-200 euroa.
Meillä siis panostetaan toivomuksiin. Lapset saavat tietyissä rajoissa ainakin 3 ekaa listan lahjaa. Monesti ne toivotuimmat eivät ole kalliita.
Jakaisin siis rahat lasten kesken sen mukaan mitä haluavat.

Vierailija

Varmaan paras olisi jokaiselle ikätason mukainen lahja, isommille ehkä kalliimpi kuin pienille, vaikka hinta ei olekaan ratkaiseva tekijä lasten toiveissa. Ja olen neljän köyhä yh eli ihan kohderyhmää kysymykselle.

Vierailija

No eiköhän pääasia ole että kaikki saa jotain jos on kerran niin köyhää?

Meillä perheen tulot (6hölöä) alle 3000 nettona joten olaan köyhiä mutta tukia on turha hakea kun perheen mies tienaa bruttona  2000 kuussa..kiva kun jää taas keväällä hoitovapaalle ja saa 400 käteen niin on vähä piukkaa..mutta jälleen tulee bruttotulot ja se että asutaan pankin omakotitalossa vastaan niin senkun kituutetaan köyhyysrajan alapuolella.

Siksi vähän vituttaa nämä köyhät..

Mitään ei kannattaisi yrittää kun heittäytyä vaan systeemiin!

Vierailija

En ite ainakaan ole koskaan ollut surullinen tai jotenkin tajunnut että jotkut saa "parempia" lahjoja kuin itse sain vaikka äitillä oli tosi tiukkaa ja saatiin vaan muutamat lahjat aina .. Tykkäsin mun lahjoista ei mua toisten lahjat kiinnostanut o.O Ja vastaus kysymykseesi todellakin jokaiselle ne 25e lahjat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä perheen tulot (6hölöä) alle 3000 nettona joten olaan köyhiä mutta tukia on turha hakea kun perheen mies tienaa bruttona  2000 kuussa..kiva kun jää taas keväällä hoitovapaalle ja saa 400 käteen niin on vähä piukkaa..mutta jälleen tulee bruttotulot ja se että asutaan pankin omakotitalossa vastaan niin senkun kituutetaan köyhyysrajan alapuolella.

Miksi olette tehneet noilla tuloilla noin monta lasta? noilla tuloilla viisas tekee vain yhden lapsen, olette itse tyrineet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos muut eivät saa satasen lahjaa, niin sitten parempi jakaa summa. Tai sitten se satasen lahja olisi kaikkien yhteinen.

Hyvä pointti. Tuntematon lahjoittaja ei tiedä, saavatko perheen muut kolme lasta jotain. Ei edes sitä, saako se yksi joltain toiseltakin lahjoittajalta jotain. Yhteinen lahja on hyvä idea, mutta mitä voisi ostaa, jos lasten iät olisivat esimerkiksi 6, 9, 12 ja 15 v?

Vierailija

Meillä lapset saavat eriarvoiset lahjat nytkin, joten en pidä pahana sitä että edes yksi saisi sen kalliimman. Jäähän sitä itselle enemmän kuitenkin mahdollisuutta käyttää muiden lahjoihin jotta saisivat toivomansa.
Ja kenties se lahja voi olla yhteinenkin.
Meillä ei ole varaa ostaa samalla summalla kaikille, jos yksi vain nyt tarvitsee kalliimman jutun ja toisella ei ole oikein mitään erityisiä toiveita tai tarpeita tällä hetkellä.
Onneksi lapset eivät ole vertailleet rahallista arvoa, joskus toinen saa kalliimpaa ja seuraavalla kerralla toinen.
Varmaan outoja lapsia kun nuoremmalla on älypuhelin ja isommalla vain peruspuhelin eikä ole älynnyt vinkua edes.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset saavat eriarvoiset lahjat nytkin, joten en pidä pahana sitä että edes yksi saisi sen kalliimman. Jäähän sitä itselle enemmän kuitenkin mahdollisuutta käyttää muiden lahjoihin jotta saisivat toivomansa.
Ja kenties se lahja voi olla yhteinenkin.
Meillä ei ole varaa ostaa samalla summalla kaikille, jos yksi vain nyt tarvitsee kalliimman jutun ja toisella ei ole oikein mitään erityisiä toiveita tai tarpeita tällä hetkellä.
Onneksi lapset eivät ole vertailleet rahallista arvoa, joskus toinen saa kalliimpaa ja seuraavalla kerralla toinen.
Varmaan outoja lapsia kun nuoremmalla on älypuhelin ja isommalla vain peruspuhelin eikä ole älynnyt vinkua edes.

tai sitten sä olet kaatanu isomman niskaan kaikki murheet, ja pienempi osaa vinkua itselleen kaiken. Mä olin se isompi joka jäi ilman tarpeellisiakin juttuja välillä. Aina vaan selitettiin kuinka ei ole kaikkeen varaa. Pienemmälle sitten äiti kyllä osti kallista, kun eihän sille mikään perusjuttu kelpaa.

Vierailija

Ne 100 € hittilahjat on vähän semmosia, että jos se ei ole just se mitä lapsi on toivonut, niin ei se välttämättä iske vaikka olisi maksanut 100 €. Leluissa on vähän semmosta, että kalliissakaan lelussa ei välttämättä ole oikein kantavaa ideaa niin että lapsi siitä edes innostuisi. Saattaa olla joku 100 € robotti, joka osaa mennä eteenpäin ja sanoa jotain "olen robotti, hyvää päivää". Lelut on ihan älyttömän hintaisia ja silti usein ihan idioottimaisia. Niistä ei tosiaankaan tajua mikä niissä maksaa.

Eli mielestäni ei kannata ainakaan summassa ostaa mitään 100 €:n hittilelua, kun se ei välttämättä välity sille lapselle että se on nyt jotain extrahienoa.

Vierailija

Mä ostaisin teineille lahjakortit ja pienimmille jotain leluja jne, laittaisin isompien lahjoihin ehkä rahana enemmän jos siis olisi eri ikäisistä lapsista kyse.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ne 100 € hittilahjat on vähän semmosia, että jos se ei ole just se mitä lapsi on toivonut, niin ei se välttämättä iske vaikka olisi maksanut 100 €. Leluissa on vähän semmosta, että kalliissakaan lelussa ei välttämättä ole oikein kantavaa ideaa niin että lapsi siitä edes innostuisi. Saattaa olla joku 100 € robotti, joka osaa mennä eteenpäin ja sanoa jotain "olen robotti, hyvää päivää". Lelut on ihan älyttömän hintaisia ja silti usein ihan idioottimaisia. Niistä ei tosiaankaan tajua mikä niissä maksaa.

Eli mielestäni ei kannata ainakaan summassa ostaa mitään 100 €:n hittilelua, kun se ei välttämättä välity sille lapselle että se on nyt jotain extrahienoa.

Olin ajatellut Minecraft -legopakettia, joiden hinnat pyörii siinä satasen kieppeillä. Tälläkin palstalla niistä mainittu ja muualtakin olen kuullut, että olisivat nyt lasten suosikkileluja.
- Ap - 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat