Kannatatko hyvinvointivaltiota? Perustele.

Vierailija

Toista ketjua lueskelin ja siellä keskusteltiin kouluruuasta. Pitäisikö sinusta Suomessa alentaa veroprosenttia ja lisätä palvelujen maksuja vai jatkaa nykyistä politiikkaa? Perustele.

Lisäkysymyksenä, uskotko että Suomi tulee olemaan hyvinvointiyhteiskunta vielä 20 vuoden päästä?

Kommentit (11)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En helvetissä kannata, pahoinvointi on cool.

Näin näyttää enemmistö ajatelevan. Koko ajan valitetaan niin kotimaisista kuin ulkomaisistakin "loisista". 

Vierailija

Ei kai sitä voi kannattaa kun se rassaa ihmisiä niin paljon. On niin rasittavaa olla muka _kaiken_ nettomaksaja saamatta itse mitään vastineeksi...hohhoijaa...niin että hiekkakuopan reunalle riviin vaan minun kaltaiset masentuneet (=laiskat loiset teidän mielestä) ja muut elinkelvottomat ja meidän jälkeläiset eikö niin. Mitä sitä muista, se on minä, minä ja vielä kerran minä. No, voihan sitä kokeilla mitä tuollainen tekee ihmisille ja yhteiskunnalle, mutta veikaan ettei mitään kauhean hyvää kuitenkaan. Niin ja muistakaa pysyä työssä ja terveinä te veroista kitisijät, kaikkihan on vain ja ainoistaan omista kyvyistä kiinni eikö niin.

PS Osotteen saa sitten yv:nä jos alatte riviin pistämään.

Vierailija

Kannatan. Päivääkään en ole ollut työttömänä. Tänään hoidan kotona sairasta lasta ja arvostan valtiota, joka sen mahdollistaa. Maanantaina iloisena töihin.

Vierailija

Kyllä kannatan periaattellisella tasolla. 

Mutta se on ehkä tullut tiensä päähän. Kun ihan kaikki odotetaan tulevan yhteiskunnalta, se veltostuttaa ja passivoi ihmisiä. Tekee myös realiteeteille vieraannuttavaksi. 

Tuntuu olevan itsestään selvyys kannattaa jo puolta muuta maailmaa omien lisäksi. Tai nämä "omat" jäävät jopa jalkoihin maailmansyleilyssä. Koulutuksesta, vanhustenhoidosta, päivähoito-oikeudesta leikataan kovalla kädellä. 

Samaan aikaan tänne tulvii puolen tuhannen päivävauhtia ihmisiä, jotka vaativat saada samaa ilman mitään osallisuutta tämän yhteiskunnan rakentamiseen. Hymistellään täällä vain ja realismi kadoksissa. 

Kuuden miljoonan ihmisen kantokyky ei riitä koko maailman pelastamiseen. 

Vierailija

3 ihmettelee vielä vähän lisää eli miten lyhyt on ihmisten muisti ja kuinka tyhmiä ne on kun tuntuu että yhteiskuntarauha on pakko aina rikkoa tasaisin väliajoin ennenkuin taas muistetaan ja uskotaan että juu, kyllä oli ehkä sittenkin _kaikille_, jopa sille maailmannavalle (=rakas minä itse), parempi se että pidetään jossain määrin kaikista ja kaikesta huolta. Näin säilyy järjestys ja rauha yhteiskunnassa ja ihmisten on helpompi luottaa toisiin ja elämään jne. Kaivakaa vaikka taas historian- ja yhteiskuntaopin kirjat esiin ja ennenkaikkea _käyttäkää aivojanne_, pohtikaa, ajatelkaa, jos kykenette...sori tylyys, mutta mä en jaksa tätä tyhmyyttä oikein enää tippaakaan. Peace.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannatan. Päivääkään en ole ollut työttömänä. Tänään hoidan kotona sairasta lasta ja arvostan valtiota, joka sen mahdollistaa. Maanantaina iloisena töihin.

...ja työpaikka julkisella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

...ja työpaikka julkisella.

En tiedä mistä noin päättelit, mutta ei kannata tuolla tuurilla lotota lauantaina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannatan periaattellisella tasolla. 

Mutta se on ehkä tullut tiensä päähän. Kun ihan kaikki odotetaan tulevan yhteiskunnalta, se veltostuttaa ja passivoi ihmisiä. Tekee myös realiteeteille vieraannuttavaksi. 

Tuntuu olevan itsestään selvyys kannattaa jo puolta muuta maailmaa omien lisäksi. Tai nämä "omat" jäävät jopa jalkoihin maailmansyleilyssä. Koulutuksesta, vanhustenhoidosta, päivähoito-oikeudesta leikataan kovalla kädellä. 

Samaan aikaan tänne tulvii puolen tuhannen päivävauhtia ihmisiä, jotka vaativat saada samaa ilman mitään osallisuutta tämän yhteiskunnan rakentamiseen. Hymistellään täällä vain ja realismi kadoksissa. 

Kuuden miljoonan ihmisen kantokyky ei riitä koko maailman pelastamiseen. 

Ei tietenkään riitä eikä tarvitsekaan riittä, sehän ihan järjetön ajatuskin. Siksi onkin valtiot (=rajatut alueet) joita pystyy hallitsemaan ja säännöt rajojen yli siirtymisiin ymv. Eihän tämä nykyinen tilanne ole ollut aiemminkaan normaalia eikä sen pitäisi olla nytkään. En minäkään voi lähteä minne haluan ja vain ilmoittaa että olen ties kuka ja että minua vainotaan että nyt tulisin teille ja täysi ylöspito kiitos. Ja kyllä hädänalaisia pitää yrittää auttaa mutta keinot on oltava järkevät (=kääntyy muuten itseään vastaan) ja myös se on hyväksyttävä että kaikkia ei voi koskaan auttaa. Se on realiteetti jota auttamishalu ei voi poistaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat