Myyjä vaatii 30€ ostosta postiennakolla?

Vierailija

Meinasin ostaa Torista tavaraa, joista tarjosin 30€ plus postikulut. Myyjä vastaa että sopii 30€ ja postiennakko. Eka kerta kun myyjä vaatii postiennakkoa ja nyt ihmettelen mikä koira tähän on haudattu. Mun mielestä turhaa maksaa postiennakkolisää noin pienestä ostoksesta, vai koittaako myyjä huijata multa rahaa ennakkoon? Täytyy vielä googlettaa nimi, varmuuden vuoksi...

Kommentit (13)

Vierailija

Googleta ihmeessä nimi joka tapauksessa. Toisessa ketjussa oli näin:

maksan postiennakkomaksun mielelläni, jos myyjäosapuoli on yhtään epäilyttävä. Riski siitä, että maksan etukäteen ja vastineeksi en saa mitään pienenee todella paljon kun käyttää postiennakkoa.

Olisiko siis myyjältä aika reilua ehdottaa tota, tosin kalliimpaa.. Sähän maksat silloin vasta kun haet paketin postista, et etukäteen.

Vierailija

Voithan kysyä myyjältä, eikö käy pienemmät kulut, jos maksat etukäteen? Silloin on tietty se riski, ettet saa ostamaasi tavaraa.

Vierailija

Siis oon aina ennen tehnyt kaupat niin että maksan tuotteen tilille ja sitten myyjä laittaa sen postiin, en siis tietenkään vaadi myyjää lähettämään tuotetta ennen maksamista. Ihmetyttää vaan miksi myyjä ehdottaa postiennakkoa, varsinkin noin vähäisen summan takia, ymmärtäisin jos olisin ostamassa monen sadan euron arvosta tavaraa. Normaali pyyntöhän postiennakolla on myös se että myyjä pyytää postimaksun kaksinkertaisen plus postiennakkolisän ja vähentää toisen postarin loppusummasta joka maksetaan noudettaessa. Tässä tapauksessa maksaisin 2 x 7,90 plus 4,20€ ennen kuin paketti lähtisi, onhan siinäkin jo pieni tienesti nuorelle opiskelijalle (ainut mitä googlesta löytyi oli some-tilit omalla nimellä). Uskallankohan mä nyt laittaa sen rahan ennakkoon... Myyjä ei siis pyytänyt ainakaan vielä tuplapostimaksua...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Googleta ihmeessä nimi joka tapauksessa. Toisessa ketjussa oli näin:

maksan postiennakkomaksun mielelläni, jos myyjäosapuoli on yhtään epäilyttävä. Riski siitä, että maksan etukäteen ja vastineeksi en saa mitään pienenee todella paljon kun käyttää postiennakkoa.

Olisiko siis myyjältä aika reilua ehdottaa tota, tosin kalliimpaa.. Sähän maksat silloin vasta kun haet paketin postista, et etukäteen.

Haluaako joku tosiaan petossyytteen 30 takia? 

Vierailija

Kannattaa googlettaa huijaustarinoita, kyllä ihan muutaman kympin takiakin on huijattu. Siinä vaiheessa kun rikosilmoituksia on kymmeniä odottamassa on ihan sama huijaako kymppejä vai satasia, kunhan saa rahaa :/

Vierailija

Tai sitten myyjä on vaan niin kokematon ettei ymmärrä miten tuo postitushomma toimii. On vain lukenut jostain että postiennakko on hyvä juttu. Koita selittää että kun maksat etukäteen, kauppa on myyjälle täysin riskitön eikä postiennakkoa tarvita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tai sitten myyjä on vaan niin kokematon ettei ymmärrä miten tuo postitushomma toimii. On vain lukenut jostain että postiennakko on hyvä juttu. Koita selittää että kun maksat etukäteen, kauppa on myyjälle täysin riskitön eikä postiennakkoa tarvita.

Mä vaan oon niin skeptinen, voihan se myyjä olla myös niin fiksu, että osaa kääntää postiennakonkin omaksi eduksi. Saishan hän 20€ rahaa tekemättä mitään jos maksaisin tuplapostit ja ennakon päälle... Ap (vastailin tuolla aiemminkin jo mut unohdin signeerata)

Vierailija

Ap, miksi et kysy suoraan myyjältä, voitko maksaa rahat suoraan hänen tilille, kun et halua maksaa postiennakon kuluja? Me täällä av:lla emme ole selvännäkijöitä, vaikka monen mamman arvaus onkin osunut oikeaan.

Vierailija

Ap, miksi et kysy suoraan myyjältä, voitko maksaa rahat suoraan hänen tilille, kun et halua maksaa postiennakon kuluja? Me täällä av:lla emme ole selvännäkijöitä, vaikka monen mamman arvaus onkin osunut oikeaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Et tajunnut pointtia. Jos myyjä osoittautuisi huijariksi, mulla on tässä kaksi tapaa menettää rahaa: 20 euroa postikuluihin ja postiennakkoon tai lähes 40 euroa koko jutusta suoraan tilille maksettuna. Kyselin siis että onko joku kuullut että joku myyjä olisi huijannut tällä tavalla rahaa postiennakon kanssa, vai uskallanko luottaa myyjään joka heti kättelyssä vaatii postiennakkoa. Jos myyjä vaatisi vain yhden postarin ja postiennakon ei menetys olisi kuin 12€, sen riskin voisin ottaa, mutta se olisi myyjälle riski koska voisin jättää paketin lunastamatta... Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat