Kuuluuko vaihdevuosioireiisiin aikainen aamuyön heräily.

Vierailija

Muuta oiretta ei ole, kuin että kuukautiset heittelee, mutta noin puolen vuoden ajan olen melkeinpä säännönmukaisesti herännyt heti viiden jälkeen, kun töiden puolesta saisi nukkua puoli kahdeksaan. Ennen olin pikemminkin aamun torkku.

N50

Kommentit (11)

Vierailija

Jos kuuluu, minulla on ollut vaihdevuodet jo vuosituhannen vaihteesta lähtien. Epäilen kuitenkin kauheaa stressiä, koska herään nimenomaan niiden stressaavien asioiden miettimiseen ja jatkan miettimistä.

Muita oireita ei sitten olekaan.

51

Vierailija

Täällä. Minä nukun ihan hyvin mutta olenkin aamuvirkku. Kuuluuko lihasten jumittaminen ja huonovointisuus välillä vaihdevuosiin? Sokerin sietokyky näyttää laskeneen

Vierailija

Unihäiriöt kuuluvat kyllä vaihdevuosioireisiin, mutta tuohon aikaan heräily voi kertoa myös stressistä tai masennuksesta. Onko verensokeria mittailtu? Olen myös 50-vuotias nainen ja kesällä heräilin aamuyöllä työstressin takia, nyt olen taas nukkunut paremmin.

Vierailija

Unen katkonaisuus voi olla vaihdevuosioire. Aamuyön heräily voi olla myös kaamosoireilua tai stressioire. Lisäksi jos olet syönyt liian vähän, voi verensokerin lasku herättää aamuyöllä.

Vierailija

Stressiä ei ole häiritsevästi, enkä masentunutkaan ole. Diabetes on, mutta ollut jo muutaman vuoden, ja sokeritasapaino on hyvä.

ap

Vierailija

Minulla on aikaisin heräämistä, yhä aikaisemmin herään, enkä saa enää unta. Olen melkein 50-vuotias. Kohtuni on poistettu, mutta munasarjat on jäljellä, joten en tiedä nyt tällä erää (leikkauksesta vuosi) onko minulla nyt vaihdevuodet, muita oireita en ole huomannut, kuin tuon yhä aikaisemmin herääminen.

Vierailija

Minulla ei oikeastaan muita oireita ole ollut, kun toi heräily aamuyöstä. Voi toki olla stressiä, muta epäilen. On hormonikierukka, joten en tiedä kuukautisista. Aloitin hormonikorvaushoidon, yksi tabu päivässä, toukokuussa. Ja nukkuminen on parantunut, vaikka nyt on ollut yt- neuvottelut ja suuria muutoksia töissä, ja töitä hirveästi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mene nyt, ap, äkkiä lääkäriin! Vaihdevuodethan on sairaus ja siihen täytyy saada lääkettä.

En tietenkään mene. Olen ollut gynellä viimeksi 2005 (silloin oli asiaakin), ja kävin juuri joukkopapassa. Joukkopapa-terkkari oli sitä mieltä, että ehdottomasti pitää mennä gynelle ja saada lääkitys, kun kk:t heittelee 1 kk- 6 kk. Minulle ei siitä ole mitään vaivaa, helpotushan se on kun ei joka kuukausi vuoda, enkä ajatellut mennä gynelle.
ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat