Maistraatissa juhlitta avioituneet

Vierailija

Mennään naimisiin tässä piakkoin ja tarkoitus oli mennä maistraattiin ja sen jälkeen tarjota kahdelle todistajalle kahvilassa kakut ja kahvit. Jäikö teille jotain konkreettista muistoasiaa päivästä, ottiko esimerkiksi joku todistajista kuvaa paikalta? Onko jotain muuta ajatusta mikä tuli jälkikäteen mieleen että "näinhän olisikin voinut tehdä!"

Kommentit (15)

Vierailija

Meillä oli todistajatkin maistraatin puolesta.

Näin siksi, ettei meillä ole ystäviä, joita olisi voinut kutsua niin tärkeään hommaan. Jäin todella kaipaamaan hääjuhlia ja iloa, mutta edelleenkin se ystävien puute ajoi pitämään häät vain "kahdestaan".

Tosiaankin hääkuva olisi kannattanut otattaa. Samaa asiaa ei aja virkailijalle ojennetun kameran kaksi pikaräpsyä.

Vierailija

^  Jee, vihdoin joku muu jolla ei ole sormuksia! :)  Meidän häistä on tosin vasta kaksi vuotta aikaa, ei päästä yhteisymmärrykseen siitä millaiset rinkulat hankitaan joten ollaan vielä ilman. (Mun mielestä ostetaan jotkut halvat, mies haluaa panostaa, katsotaan kumpi väsyy ensin. :D )

Naimisiin käräjäoikeudessa, eli ehkä askeleen verran karumpaan maistraatista. Ainoa konkreettinen muisto on vihkitodistus, todistajat otti kuvia mutta ei olla vielä nähty niitä. En pidättele henkeä odotellessa. :D

Vierailija

Meidän vihkimistilaisuudessa yksi kaveri otti kuvia. Virallisen osuuden jälkeen käytiin jokimaisemassa ottamassa varsinaiset hääkuvat. Kannattaa pyytää joku ottamaan kuvia. Minua ainakin harmittaisi paljon, jos ei olisi kuvia tapahtumasta.

Vierailija

Miksi on hienoa ja JEE olla mahdollisimman karu ja ankea? Jättää sormukset hankkimatta ja valokuvat katsomatta?

Minua ainakin surettaa... Sormuksiin olemme kyllä satsanneet.

3

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi on hienoa ja JEE olla mahdollisimman karu ja ankea? Jättää sormukset hankkimatta ja valokuvat katsomatta?

3

Kaikille se hääpäivä ei ole maailman tärkein juttu, jotkut panostavat siihen häiden jälkeiseen yhteiselämään:)

t. maistraattivihkimisestä 33 vuotta, avioliitto edelleenkin voimissaan

Vierailija

Meille jäi vihkitodistuksen lisäksi konkreettiseksi muistoksi (tosin mies ei varmaan tätä muista) kirppikseltä ostettu 8 surmanluotia -dvd, mitä illalla sitten katselimme. Todistajat tosiaan olisi ollut hyvä hankkia, niin sitä ei olisi tarvinnut hakea viereisestä työvoimatoimistosta. Toinen todistaja oli maistraatin joku kanslisti tjsp.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

3

Kaikille se hääpäivä ei ole maailman tärkein juttu, jotkut panostavat siihen häiden jälkeiseen yhteiselämään:)

t. maistraattivihkimisestä 33 vuotta, avioliitto edelleenkin voimissaan

Niin, kyllähän häiden juhliminen sulkee luonnollisesti pois yhteiselämään panostamisen.

Vierailija

Kiitos vastauksista, hääkuvien otattamista ihan ammattilaisellakin voisi kyllä harkita! Ja tietty hääpaikalta kanssa joku todistajan ottama kuva olisi kiva.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

3

4 vastaa siltä varalta että kommentti oli mulle: "Jee" oli tarkoitettu lähinnä sille huomiolle, ettemme ole ainoa sormukseton pariskunta. 

Karu ja ankea vihkimispaikka meillä oli siksi, että päätettiin naimisiin menosta aika nopeasti ja haluttiin tietty päivämäärä hääpäiväksi. :)  Vihkisormuksen puutetta vaan ihmetellään aina välillä, ja siksi on virkistävää tajuta, että on muitakin joilla ei ole (vielä) sormusta. 

Mulle sopi karumman linjan häät siksi, etten ujona ihmisenä tykkää olla keskipisteenä. Naimisiin meneminen oli meille tärkeää symbolisena eleenä ja sitoutumisen merkkinä, jos heteropari voisi rekisteröidä parisuhteensa, se olisi sopinut myös.

En myöskään pidä ollenkaan rituaalijuhlista, en uskonnollisista enkä uskonnottomista. Esimerkiksi joulu ahdistaa mua (ahdisti jo lapsena), kun se tuntui aina siltä, että yhden ainoan päivän/illan vuoksi hypetetään monta kuukautta.

Kai mulla on joku hetkestä nauttimisen ongelma, en osaa sanoa! En halunnut pilata häitämme sillä, että niitä olisi pitänyt suunnitella kauan ja sitten olisin todennäköisesti koko ajan vain miettinyt ja murehtinut, miten kaikki on kuitenkin kohta ohitse. :)

Mies kosi useamman kerran, ja sitten viimeisellä kerralla hän ehdotti päivääkin ("mennäänkö naimisiin ensi viikon torstaina?") ja siihen mun oli helppo suostua. Koska häät tuli niin pian, en jännittänyt enkä suunnitellut ja sain tallennettua koko ihanan päivän muistiini hyvin.

Vierailija

Jollakin muullakin lies kosi noin :). Meillä, että mulla on kahden viikon päästä arkivapaa, mennäänkö silloik naimisiin. Silloin mentiin

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Edellinen jatkaa: ja sormukset! Me ei olla vieläkään hommattu (häistä 5 vuotta)

Sama meillä, ei kuvia eikä sormusta. Olen odottanut sitä sormusta jo kohta 10 vuotta. Mies sen lupas ostaa, mutta eipä ole näkynyt. Joo, toki voisin sen itse ostaa, mutta ei huvita.

Vierailija

Meilläkin oli todistajat maistraatin puolesta. Mentiin häämatkalle Tampereen kylpylään ja meillä oli kiva sviitti siellä. Alakerrassa sauna ja yläkerrassa poreamme. Ihan tarpeeksi juhlavaa oli meille.

Kuvat otettiin itse. Kamera jalustaan, ajastus päälle ja sitten tälläydyttiin kuvaan. Osa kuvista onnistui ihan hyvin! Ainakin me näytetään niissä kuvissa paljon paremmalta kuin nyt 15 vuotta myöhemmin, vähän lihonneina ja rupsahtaneina.

Sormukset toki ostettiin, mutta omani ei ole mahtunut enää vuosikausiin. Enkä ole pannut merkille, käyttääkö mieskään omaansa.

Vierailija

En edes muista otettiinko sinä päivänä kuvaa?? Kävimme maistraatissa 14.2 ja joimme kahvit perheen kesken. 6kk myöhemmin oli kesäjuhlat ystäville. Näin, koska kuopuksemme syntyi viikko vihkimisen jälkeen:)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat