Otin influenssarokotteen

piikki4

Otin influenssarokotteen pari päivää sitten. Oli olkapää vähän jäykkä seuraavan päivän ja vähän viluinen olo, mutta vointi parani sitten. Aika rajua tavaraa siis. Ihmettelin, kun työkavereitten kanssa juttelin asiasta, niin nämä eivät kuulemma ota rokotetta, koska eivät esim. koskaan saa influenssaa. Muitakin selityksiä oli. Itse otan aina rokotteen, koska isoisäni menehtyi influenssan jälkitautina iskeneeseen keuhkokuumeeseen, vaikka oli suht terve ihminen eikä nykymittapuulla edes hirveän ikäkäs.

Kommentit (9)

Vierailija

Kun influenssan kerran sairastaa ei sitä uudestaan halua saada. Jos itselleen on yhdentekevää sairastaako sen vai ei kannattaa kuitenkin muistaa että voi virusta tartuttaa muihin lähipiirissä (lapset, raskaana olevat, vanhukset, perussairaat), jotka ei välttämättä selviydy taudista yhtä hyvin .

Vierailija

Tuleehan olkapää minell kipeäksi ihan jöykkäkouristusrokotteesta ja hepatiittirokotteista, ja niitä suurin osa taitaa kuitenkin ottaa enempää ajattelematta.

Itsekin otan influenssarokotteen. Pitäisi vaan soittaa terveyskeskukseen, kun en kuulu itse riskiryhmään, mutta lähipiirissäni paljon siihen kuuluvia

Vierailija

Itsellä oli 3 v sitten influenssa ja se oli karsea kokemus. Lihassärkyjä päivä kaupalla, kova kuume, ei kyennyt nukkumaan, vain lojumaan. Palelsi, kurkku ja keuhkotorvi hirveän tuntuiset jne.

Vierailija

Mulla oli influenssa vajaa 2v sitten ja viime vuonna otin ekaa kertaa rokotuksen... Niin järkyttävä tauti se oli että toivottavasti en koskaan sairasta enää. Oksetti, joka paikkaa särki, yskin niin että kylkiluut meinasi mennä poikki, kuume oli korkea. Ja kyllä, tänäkin vuonna otan rokotuksen, koko perheelle.

Vierailija

Nimenomaan pitäisi ottaa rokote jos lähipiirissä on riskiryhmäläisiä. On vaan niin turha kuolema influenssasta tullut keuhkokuume.

Niin usein kuulee tuon että ei minua haittaa sairastuminen, en minä sairastu, minä, minä ..... Mutta kuulkaa minä en haluaisi sairastua siihen koska se voi olla kuolemaksi. Rokote suojaa n. 80%:sti ja esim. Kantasolusiirron jälkeen ei voi ottaa rokotetta pitkään aikaan. Eli siinä on täysin suojaton ihminen.

Vierailija

Minäkin otin rokotteen. Myös lapseni ja mieheni joutui piikille. Itse olen raskaana ja terveydenhuollon henkilöstöä (hoidan mm vastasyntyneitä) ja minusta olisi vastuutonta olla ottamatta. Puolisoni taas sairasti melkein hengen vieneen keuhkokuumeen ilman selvää syytä = riski rajulle keuhkokuumeelle jälkitautina on suuri. Ja lapsella on infektioastma = takuuvarma sairaalareissu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat