Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako esikoulusta olla pois?

Vierailija

Eikös se ole pakollinen nykyään

Kommentit (7)

Vierailija

Totta kai saa olla poissa! Esiopetus on pakollista siinä mielessä, että siihen on osallistuttava tai järjestettävä vastaava opetus itse. Mutta ei se nyt mikään läsnäolopakko silti ole. Sen kun vaan ilmoitat poissaolosta eskariin, kuten ilmoittaisit päivähoitoonkin.
Sama opetusministeriön sivuilta:

"Esiopetuksessa olevan lapsen tulee osallistua opetukseen, jollei hänelle ole erityisestä syystä tilapäisesti myönnetty vapautusta. Huoltajille on tärkeää tiedottaa esiopetuksen tavoitteista ja toiminnasta sekä säännöllisen osallistumisen merkityksestä. Koska esiopetus ei ole osa oppivelvollisuutta ja koska esiopetus ei vaikuta lapsen oikeuteen päästä perusopetukseen, voidaan riittävänä pitää, että huoltajat ilmoittavat sairauspoissaoloista sekä sopivat muista syistä johtuvista poissaoloista esiopetusyksikön kanssa. "

http://www.minedu.fi/OPM/Verkkouutiset/2015/05/esiopetus.html

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa olla.

Luvan kanssa voi olla pois.

Mitään lupia ei tarvita, siis siinä mielessä että eskari voisi olla myöntämättä lupaa. Mutta poissaolosta pitää kumminkin ilmoittaa eskariin.

Vierailija

Voi olla, kunhan on kysynyt luvan ryhmän opettajalta. Yli kaksi viikkoa kestävistä poissaoloista lupa päiväkodin johtajalta.

Poissaolo lupa heltiää aina, mutta kysyttävä on. Esiopetus on nykyään vanhempia velvoittavaa.

Vierailija

Tuleeko poliisi ovelta hakemaan?

Olen työtön ja ajattelin lähteä Kanadaan sukulaisten luo jouluksi ja uudeksi vuodeksi. Eskari lähtee tietysti mukaan mutta ajattelin että ilmoitusluontoisesti kerron huomenna ettei tyttö maanantaina tuleekaan.. lennot jo varattu, lähtö tiistaina :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuleeko poliisi ovelta hakemaan?

Olen työtön ja ajattelin lähteä Kanadaan sukulaisten luo jouluksi ja uudeksi vuodeksi. Eskari lähtee tietysti mukaan mutta ajattelin että ilmoitusluontoisesti kerron huomenna ettei tyttö maanantaina tuleekaan.. lennot jo varattu, lähtö tiistaina :D

Mitäpä jos lukisit tuon laittamani linkin. Voit olla huoletta poissa, ei ole oppivelvollisuus. Kysy, mitä asioita aikovat käydä loppuvuonna lävitse ja opeta itse ne lapsellesi. Eskaria vastaavan opetuksen voi antaa lapselle itsekin.
3

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat