Huuto.net vaatteiden sovittaminen!?

Vierailija

Mulla on huutiksessa yhdet käyttämättömät merkkifarkut hintaan 60€ joka on noin 1/4 alkup. hinnasta. Nyt eräs ostaja haluaa vängällä SOVITTAMAAN niitä (ostaja on uusi eikä tunnistautunut) mutta mun mielestä epämukava ajatus pyytää joku vieras meille sovittamaan, varsinkin kun se tarkoittaa ilmeisesti sitä että kaupat tulee JOS tulee.

Oon itsekin huutiksessa aika uusi, kyselenkin että mitä te muut huutismyyjät teette tässä tilanteessa!? Onko sovittaminen ihan yleinen käytäntö muka?

Ymmärrän että 60€ on iso raha mutta huutis on silti huutis, ei vaatekauppa sovituskoppeineen..

Kommentit (12)

Vierailija

Laita ilmoutukseesi mitat jos ei jo ole. Housuista siis vyötärö, haara-lahje ja vyötärö-lahje mitat. Ja maininta jos on strech-matskua. Jos ei noista osaa päätellä sopivuutta niin saisi housut jäädä myymättä kyseiselle ostajaehdokkaalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Laita ilmoutukseesi mitat jos ei jo ole. Housuista siis vyötärö, haara-lahje ja vyötärö-lahje mitat. Ja maininta jos on strech-matskua. Jos ei noista osaa päätellä sopivuutta niin saisi housut jäädä myymättä kyseiselle ostajaehdokkaalle.

Mitat on ilmoituksessa kyllä.

Ap

Vierailija

Jos et ole maininnut, että voi tulla sovittamaan, niin sitten ei tulla sovittamaan.

Minulla ei ole huutiksessa lainkaan noutomahdollisuutta, mutta noin kerran kuukaudessa kysellään, että voiko tulla hakemaan ja voiko samalla katsoa muita myynnissä olevia tavaroita (niitä on kerralla noin 30 kpl). Vastaan, että kiitos ei ja silti voi perjantaina tulla viesti, että hei, me ajetaan siitä ohi iltapäivällä ja käväistään noutamassa se 2 euron ostos...

Vierailija

Noita vänkääjiä tulee kyselemään tosi usein. Monesti kun sopii jonkun ajan että vaatetta tms. voi tulla katsomaan ja sovittelemaan, niin ostaja ei loppujen lopuksi tulekaan käymään. Joskus joku on jopa kysellyt, että voinko kuljettaa omakustanteisesti jonkin alle 10e rääsyn toiselle puolelle kaupunkia. Huoh. Parempi kun lahjoittaa tavarat mamuille.

Vierailija

Ymmärrän erinomaisen hyvin, jos ei halua, ketään vierasta omaan kämppäänsä sovittelemaan vaatteita. - Huomaavaista ja arvotettavaa on tällöin se, että laittaa tällöin kohteesta mahd. tarkat tiedot, kuten maininnan, että toimitus vain postitse, mutta myös ne mitat, siis muutakin kuin vain koko lapussa kerrotun koon, vaikka sekin yleensä "tavallisimmissa" merkeissä riittää. - Ja täydentää vasta sitten jos joku haluaisi tietää lisää... Sen sijaan joskus on ollut tylsää se, että on huomannut maksaneensa tuotteesta enemmän toimituskuluja, kuin itse tuotteesta.

Mutta joo, jos näistä jompi kumpi käy ongelmaksi asti ja luulee, että myyjällä (tai ostajalla) on "aina halutessaan mahdollisuus" tai on  jokin oikeus "face to face" e. naamatusten tapahtuvaan kauppaan, silloin kannattaa unohtaa koko kauppa. - Toisaalta, jos ostaa jotain "hyvin arvokasta" - sanotaanko yli 200€ tuotteen, niin ellei myyjä ole etukäteen ilmoittanut, että toimitus vain postitse, eikä noutoa, niin silloin kyllä täytyy alleviivaten kertoa, että miten toimitus tapahtuu, jotta ostaja voisi harkita paremmin, kannattaako kauppaan ryhtyä vai ei, sillä on liian helppoa myydä "ei oota" eli myyjän ottaa rahat ja kadota.   

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos et ole maininnut, että voi tulla sovittamaan, niin sitten ei tulla sovittamaan.

Minulla ei ole huutiksessa lainkaan noutomahdollisuutta, mutta noin kerran kuukaudessa kysellään, että voiko tulla hakemaan ja voiko samalla katsoa muita myynnissä olevia tavaroita (niitä on kerralla noin 30 kpl). Vastaan, että kiitos ei ja silti voi perjantaina tulla viesti, että hei, me ajetaan siitä ohi iltapäivällä ja käväistään noutamassa se 2 euron ostos...

Normaalit ihmiset toimivat näin. Miksi ei voi antaa tuotetta kouraan ovelta ja ottaa rahoja. Toimitus vie 20 sekunttia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Normaalit ihmiset toimivat näin. Miksi ei voi antaa tuotetta kouraan ovelta ja ottaa rahoja. Toimitus vie 20 sekunttia.

Mikäs aivopieru tämä on? Minä kyllä myyjänä tarjoan noutoa vaihtoehtona mutta onhan siitä vaivaa, sovitella aikatauluja (ja monesti vielä opastaa matkalla eksynyttä perille). Ja joukossa on hämmästyttävän monia jotka eivät tunne kelloa. Tai käytöstapoja (koska jättävät tulematta vaikka onkin sovittu noudosta)...

En enää tarjoaisi mahdollisuutta sovittaa, vaikka pari kertaa niin olenkin tehnyt. Kerran päästin kokeilemaan jotain vaatetta sisälle ja kerran kenkiä sovitettiin asunnon ovella rappukäytävässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mikäs aivopieru tämä on? Minä kyllä myyjänä tarjoan noutoa vaihtoehtona mutta onhan siitä vaivaa, sovitella aikatauluja (ja monesti vielä opastaa matkalla eksynyttä perille). Ja joukossa on hämmästyttävän monia jotka eivät tunne kelloa. Tai käytöstapoja (koska jättävät tulematta vaikka onkin sovittu noudosta)...

En enää tarjoaisi mahdollisuutta sovittaa, vaikka pari kertaa niin olenkin tehnyt. Kerran päästin kokeilemaan jotain vaatetta sisälle ja kerran kenkiä sovitettiin asunnon ovella rappukäytävässä.

Lisätään nyt vielä että erityisen typeräksi kommentin tekee se, jos helppoudella viitataan tuohon minivaroitusajalla tulemiseen (tai paremminkin tulostaan ilmoittamiseen - ei edes kysymiseen sopisiko kyseinen aika. Ja kyllä, näihinkin on törmätty).

En onneksi jaa Huuto.netissä puhelinnumeroani eikä meillä avata ovea jollei odoteta jotain tiettyä ihmistä tulevaksi tiettyyn aikaan - ei vaikka näkyisi valot ulos tai kuuluisi ääniä oven läpi. Ihmisillä on oikeus olla kotonaan rauhassa, ja vaikka sellaisissa vaatteissa joissa ei halua avata ovea ulkopuolisille.

-10

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat