Ihmeelliset oireet loppukierrossa

Vierailija

Hei! Olen tässä yli viikon ollut ihmeissäni oireilujeni kanssa ja pakko tehdä oma keskustelunaloitus, kun ahkera googlettaminen ei ole tuottanut toivottua tulosta.

Viime viikolla ihmettely alkoi, kun sain yhtäkkiä rytmihäiriöitä ja ihmeellistä hengenahdistusta. Lääkärissä ei löytynyt mitään, pulssi kyllä oli nopea ja hieman vaihteleva. Lääkäri kyseli flunssasta ja lievästi kohollaan oleva lämpö ja pieni punoitus kurkussa johtivat sairaslomaan, vaikka oloni ei ollut kyllä sairas. Normaalisti yli 37 ylittävä lämpö aiheuttaa mulla kuumeisen olon, mutta nyt ei ole ollut mitään hätää.

Tässä on tullut ahkerasti mittailtua nyt sitten lämpöjä viikon verran. Jo senkin takia, että lämpöjen romahduksesta pystyn aika hyvin ennustamaan epäsäännölliset kuukautiseni. Maanantaina ennustin menkkojen alkavan tiistaina lämpöjen ollessa alle 36. Mutta seuraavan kerran mitatessani ne olivat taas 37 tai yli. Nyt on sitten koko tämän viikon tullut välillä yli asteen hetkellisiä notkahduksia ja välillä pienempiä. Käytännössä kaikenlaisia lämpöjä 35,8 - 37,3 välillä. Tiedän, että päivälämmöt heittelee, mutta voiko heitot olla noin suuria ja vaihdella jatkuvasti? Normaalisti mulla on lämmöt loppukierrossakin alle 37, niin tämä on tosi erikoista. Yleensä lämmöt pyörii mulla alle 36 - 36,8 välillä.

Ja sitten eilen aamulla heräsin järkyttäviin virtsatietulehduksen oireisiin ja lääkeuurihan siitä napsahti. Olen saanut vuoden sisällä useammankin tulehduksen ja ne ovat aina ajoittuneet aivan kuukautisvuodon alkuun. Nyt ei vaan sitä vuotoa kuulu.

Voi olla, että olen stressaantunut ja se aiheuttaa ihmeellisiä oireita, mutta ajattelin kirjoitella tänne kuitenkin, koska on herännyt epäilys voisiko olla ihme tapahtunut. Kunnollista ehkäisyä ei ole ollut nyt varmaan vuoteen. Tämän vuoden alusta ollaan oltu kokonaan ilman ehkäisyä ajatuksella, että vauva tulee jos on tullakseen. Olen jo ehtinyt ajatella, ettei varmaan onnista ilman lääkäriä.

Eli onko kenelläkään muulla ollut mitään vastaavaa? Erityisesti lämpöjen heittelyt kiinnostaa, jos jollakin on kokemusta! :)

Kommentit (3)

Aliisa

Moikka!

Mulla on kuule ollu ihan sama homma. Viimeset kaks viikkoa olen lämpöillyt, eli lämmöt nousseet yli 37, kerran kävi 37,6:ssa. Muita sairauden oireita ei oikeastaan ole. Nopeaa pulssia kyllä, sydämentykytyksiä ja hengästymistä ihan pienestäkin juoksupyrähdyksestä. Lääkärissä en ole käynyt, nauraisivat mut vaan pihalle. Alaselkä ja alavatsa juilii, on juilinut jo nelisen päivää. Menkkojen pitäisi alkaa huomenna tai viimeistään lauantaina, ovat olleet aika säännölliset. Hätäpäissäni tein kyllä eilen illalla jonkun hyvin varhaisen raskaustestin, mutta se oli nega.. Että en tiiä. Ehkä ne menkat sitte kuitenki tulee sieltä. Ja mekään ei olla varsinaisesti yrittämällä yritetty, mutta mitään ehkäsyä ei oo käytössä. 
Joko sulla alkoi menkat?

Vierailija

Hei! En ole pitkään aikaan käynyt täällä, kun on ollut elämä sekaisin. Lähinnä onnesta sekaisin oltu - plussasin 15.11.! :))

Selkeät raskausoireetkin tuli kuvioihin juuri tuona viikonloppuna, kun plussasin.

Kuinka Aliisa sinulla kävi?

-Ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat