Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko lapsesi saamaan joululahjoja joita toivoo vai jotain ihan muuta?

Vierailija

Lapsen ikä jä lahjatoive?

Meillä kaksospojat 11v toivoivat Lego Technic-sarjaa moottoreilla ja Playstation nelosta fifa16-pelillä ja noi kaikki tulevat myös saamaan. Lisäksi hankittiin tuohon pleikkaan Minecraft-peli. Mummoilta toivoivat lahjakorttia että voivat itse ostaa haluamiaan juttuja joulun jälkeen alesta.

Lisäksi nuo toivovat uusia kännyköitä ja tabletteja mutta noita ei osteta kun on jo valmiiksi toimivat älypuhelimet molemmilla ja yhteinen tabletti.

Kommentit (10)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lapsen ikä jä lahjatoive?

Meillä kaksospojat 11v toivoivat Lego Technic-sarjaa moottoreilla ja Playstation nelosta fifa16-pelillä ja noi kaikki tulevat myös saamaan. Lisäksi hankittiin tuohon pleikkaan Minecraft-peli. Mummoilta toivoivat lahjakorttia että voivat itse ostaa haluamiaan juttuja joulun jälkeen alesta.

Lisäksi nuo toivovat uusia kännyköitä ja tabletteja mutta noita ei osteta kun on jo valmiiksi toimivat älypuhelimet molemmilla ja yhteinen tabletti.

Meillä menee samalla tavalla, osan haluamistaan asioista saa ja ne, jotka katsotaan tarpeettomiksi, jätetään ostamatta. Ei ole mitään järkeä ostaa koko ajan vaikka uusia puhelimia, kun uudempaa mallia pukkaa markkinoille vähän väliä.

Vierailija

Mä oon jo sanonut lapselle, että ei nyt kannata toivoa leluja lahjaksi, koska sai niitä niin paljon synttäreillä. Sanoin, että voi toivoa elokuvia, kirjoja ja palapelejä. En tietenkään tiedä, mitä kukin aikoo lapselle ostaa. Lapset 4 ja 1,5, mutta jälkimmäinen ei vielä toivo mitään.

Vierailija

No tietenkin sitä mitä toivoo. En mä viitsi hatustakaan niitä lahjaideoita vedellä. Tietenkin hintojen on pysyttävä kohtuudessa.

Vierailija

Varmaankin saa valtaosin sitä, mitä toivoo. Ei meillä kyllä vielä ole suotu joululle ajatustakaan... Tyttö 12 v.

Vierailija

Toiveita noudatan kohtuuden rajoissa. Oma äitini ei ostanut ainakaan sitä mitä toivoin ja jatkaa mummoja samaa linjaa. Sitten ihmettelee, kun hänen ostamansa jää käyttämättä. Osti esim. 6v legojen rakentelijalle (taitavalle) käytetyn pienen nallen. Eipä siihen ole sen koommin kosketti. Tyttömme ei välitä nukeista yhtään, mutta nuken hän aina saa ja mummo selittää, että kyllä tyttöjen kuuluu nukeilla leikkiä. Hoidamme siis itse ne toivelahjat.

Vierailija

Meillä on toivonut tähän mennessä yhtä tiettyä kirjaa ja Pikku Myy -muumimukia sekä saman sarjan kulhoa. Saanee molemmat. Lisäksi haluaa uuden kameran, johon on kyllä säästänyt rahaa, mutta olemme miettineet, jos sen ostaisikin lapselle joululahjaksi. Ostakoon itse vaikka kameralaukun tai muistikortin sitten.

Vierailija

Saavat, jos toiveet ei ole mahdottomia eikä ne ole vielä koskaan olleet. Kaikki jotka haluavat ostaa lapselle jotain, pistävät meille tilille haluamansa summan ja katson netistä halvimman vastineen sille mitä lapset haluaa. Eivät siis oikeastaan saa muita lahjoja kuin toivomansa lahjan. Tänä vuonna molemmat toivoivat legoja, eli äkkiäkös tuollaiset toiveet toteuttaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat