Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätättekö uunin/tiskikoneen/pyykkikoneen päälle ja lähdette käymään jossain?

Vierailija
12.11.2015 |

Minä en ikinä uskaltaisi! En antaisi itselleni koskaan anteeksi jos juuri silloin jotain tapahtuisi.
Lapsuudenkodissani tätä tehtiin kyllä koko ajan.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en todellakaan jättäisi uunia päälle. Tai ruokaa hautumaan uuniin. Kaverilla on kerran syttynyt kakku palamaan uunissa, kun leivinpaperi osui vastikkeisiin. Tätä keskustelua luettuani en tiedä uskallanko enää jättää edes pyykkikonetta yksin, mun tuurilla vatmasti tulipalo ei oikosulun sattuessa olisi kaukana.

En myöskään omista edes silitysrautaa muutama vuosi takaperin töihin lähtiessä olin jättänyt raudan päälle ja töistä reilun 8h:n jälkeen tullessa rauta oli edelleen päällä ja raudan yläpuolella oleva puutaso oli tulikuuma. Tulipalo ei varmasti ollut kaukana.

Ja mitä tulee vielä kynttilöihin niin en ikinä (enää) polta kynttilöitä, jos olen yksin ja vähääkään väsynyt. Saatikka, että polttaisin niitä puisissa kynttilänjaloissa. Kerran heräsin siihen kun kynttilä oli palanut loppuun ja oli juuri alkanut polttaa puista kynttilänjalkaa

Vierailija
62/67 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en todellakaan jättäisi uunia päälle. Tai ruokaa hautumaan uuniin. Kaverilla on kerran syttynyt kakku palamaan uunissa, kun leivinpaperi osui vastikkeisiin. Tätä keskustelua luettuani en tiedä uskallanko enää jättää edes pyykkikonetta yksin, mun tuurilla vatmasti tulipalo ei oikosulun sattuessa olisi kaukana.

En myöskään omista edes silitysrautaa muutama vuosi takaperin töihin lähtiessä olin jättänyt raudan päälle ja töistä reilun 8h:n jälkeen tullessa rauta oli edelleen päällä ja raudan yläpuolella oleva puutaso oli tulikuuma. Tulipalo ei varmasti ollut kaukana.

Ja mitä tulee vielä kynttilöihin niin en ikinä (enää) polta kynttilöitä, jos olen yksin ja vähääkään väsynyt. Saatikka, että polttaisin niitä puisissa kynttilänjaloissa. Kerran heräsin siihen kun kynttilä oli palanut loppuun ja oli juuri alkanut polttaa puista kynttilänjalkaa

Toivottavasti sinulla ei ole naapureita. Ajattele mitä kaikkea heidän asunnoissaan voi tapahtua ja millaisten onnettomuusriskien keskellä elät päivittäin. Kaikki autoilukin pitäisi kieltää, koska nastarenkaiden aiheuttama pöly tappaa ihmisiä vuosittain, mutta toisaalta liukkaalla kitkatkin voivat olla turvallisuusriski. Minä laitan aina sähkötaulun katkaisijasta päävirran pois päältä ja suljen veden tuloputken sulusta kotoa lähtiessäni. Onneksi uudet kylmälaitteet pitävät lämpötilan vakiona tuntitolkulla, vaikka sähköt ovatkin poikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku vastata siihen, että pitääkö kaikki veden- ja kahvinkeittimet, laturit, föönit, stereot, telkkarit, tietokoneet, leivänpaahtimet jne irroittaa seinästä ennen kotoa poistumista?

Vierailija
64/67 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes lyhyeksi aikaa.

Yksi kaverini jätti pyykinpesukoneen, käväisi lähikaupassa noin 15-20 min. Kun tuli takaisin niin pesukone olikin hajonnut ja vesivahinkohan siitä tuli. Uusiksi meni mm. alakerran naapurin keittiö.

Taitaa olla urbaanilegendaa nää kun eikö kylppärissä ole viemäritkin mihin se vesi menee. Miten 20 minuutissa täyttyisi muka kylpyhuone niin äyräilleen, että menisi vesieristyksistäkin yli.

Höpöä.

Vierailija
65/67 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes lyhyeksi aikaa.

Yksi kaverini jätti pyykinpesukoneen, käväisi lähikaupassa noin 15-20 min. Kun tuli takaisin niin pesukone olikin hajonnut ja vesivahinkohan siitä tuli. Uusiksi meni mm. alakerran naapurin keittiö.

Taitaa olla urbaanilegendaa nää kun eikö kylppärissä ole viemäritkin mihin se vesi menee. Miten 20 minuutissa täyttyisi muka kylpyhuone niin äyräilleen, että menisi vesieristyksistäkin yli.

Höpöä.

Toivottavasti karman laki sinutkin vielä saa kiinni, sillä höpöksi nimittämäsi juttu on täyttä totta silloin, kun kaikki menee totaalisesti pieleen.

Vierailija
66/67 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes lyhyeksi aikaa.

Höpöä.

Meillä pyykkikone on vessassa, jossa ei ole viemäröintiä.

Vierailija
67/67 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni on täällä vedonnut juuri tuohon, että pitää olla kotona, jos vaikkapa tulee vesivahinko. Mielestäni vesivahingon estämiseksi pitäisi olla samassa tilassa ja vahtia pesukonetta silmä kovana. Itse voisin hyvin olla vaikkapa paskalla tuon 15-20 min, enkä tietäisi yhtään sen paremmin maailman menosta kuin sieltä lähikaupastakaan käsin. Nytkin pyykinpesukone pörrää alakerrassa ja minä täällä vain palstailen, en ole tainnut ainakaan varttiin käydä sitä katsomassa.

Mitä muuten pitää tehdä, jos lähtee käymään viereisessä huoneessa pesukoneen luota ja palatessa on vettä kylpyhuoneen lattialla nilkkoihin asti? Haluaisin oikeasti vastaisuuden varalle tietää. Pystynkö itse tehdä jotain suuremman vesivahingon estämiseksi, verrattuna tilanteeseen, jossa saavun vasta vartin päästä paikalle?

Ero on siinä, että vakuutus korvaa, jos olet kotona. Jopa ajastimella ajastetun yöllä leviävän koneen, mutta ei silloin jos olet pois kotoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi