Eroperheet ja lomapäivien käyttö

Vierailija

Miten olette sopineet lomapäivät. Eli käytättekö molemmat vanhemmista loma/vapaa/pekkaspäivät aina lapsiinne vai käytättekö itseenne/uuden puolison kanssa yhdessä oloon.
Lähinnä etävanhemmat.
Tuli vain mieleen, kun ex puoliso oli aivan ihmeissään kun "käskin" lomapäivät käyttämään lasten kanssa lomailuun ja oleiluun.
Hänen mielestä oli ok, et viikko lomista menee johonkin työporukan reissuun ja toinen viikko uuden naisystävän kanssa matkailuun.
Lasten kanssa joka toinen viikonloppu.
Mielipiteitä?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Sopimuksessa lukee, että kaksi viikkoa kesällä ja joka toinen talvilomaviikko. Jos, ette ole mitään sopineet niin ei sinulla paljon ole perusteita vaatia. Juridiesesti etävanhemman ainoa velvollisuushan on maksaa elatusmaksua. 

Vierailija

Anteeksi väärä sanavalinta, siis PYYSIN.
Ja halusin kuulla miten muilla on, enkä mitään saarnaa "mitäs jätit" - itse asiassa en jättänyt.

T.ap

Vierailija

Meillä miehen lapset olivat (ovat jo isoja) yleensä neljästä lomaviikosta kolme. Ajattelimme, että meilläkin oli oikeus viettää viikko kahdestaan, koska lasten äiti ei lomaillut lasten kanssa ollenkaan (olivat miehen vanhemmilla).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja halusin kuulla miten muilla on, enkä mitään saarnaa "mitäs jätit" - itse asiassa en jättänyt.

T.ap

No jos olet noin kauhea määräilemään ja nalkuttamaan niin en ihmettele että mies jätti

Vierailija

Yleensähän nuo idät halyavat viettää lomaa lasten kanssa ja päällekkäin osuvista lomista on saanut tapella. Osa lomasta on aina vietetty ilman lasta sillä lomat on aina osunut osin päällekkäin

Vierailija

Kyllä meillä ainakin isä HALUAA olla lasten kanssa kaikki lomansa ja pekkasensa.

Miten täällä taas porukalla on noin hyökkäävä asenne....

Vierailija

No kyllähän toi etenkin lasten näkökulmasta on aika surullista. Itse jos olisin etävanhempi, viettäisin kyllä kaiken liikenevän ajan lasten kanssa. Miksei lasten kanssa voi lomailla? :/

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

T.ap

No jos olet noin kauhea määräilemään ja nalkuttamaan niin en ihmettele että mies jätti

Mikäs pikkumyy täällä taas häärää? Mene päiväunille siitä kiukuttelemasta!

Vierailija

Lapsista tämä pyyntöni siis lähti. Lapset ihmettelivät miksi isi TAAS lähtee reissuun. Ex mies on tähän asti saanut mennä kaikki reissunsa ja olen ollut lasten kanssa.
Nyt tyntuu lasten puolesta pahalta, nyt kun isi ei asu enää meidän kanssa ja edelleen jatkaa matkustamista ja lomien käyttämistä itseensä.

Vierailija

Juridisesti sinulla ei ole asiaan mitään sanottavaa.

Asiana se on surullista, että isää eivät lapset kiinnosta ja hän ei koskaan lomiaan vietä lasten kanssa vaan hoidattaa heidät sitten muualla kun lapsilla olisi vapaata ja toivetta olla isän kanssa. Arvovalinta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat