Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eroperheet ja lomapäivien käyttö

Vierailija
12.11.2015 |

Miten olette sopineet lomapäivät. Eli käytättekö molemmat vanhemmista loma/vapaa/pekkaspäivät aina lapsiinne vai käytättekö itseenne/uuden puolison kanssa yhdessä oloon.
Lähinnä etävanhemmat.
Tuli vain mieleen, kun ex puoliso oli aivan ihmeissään kun "käskin" lomapäivät käyttämään lasten kanssa lomailuun ja oleiluun.
Hänen mielestä oli ok, et viikko lomista menee johonkin työporukan reissuun ja toinen viikko uuden naisystävän kanssa matkailuun.
Lasten kanssa joka toinen viikonloppu.
Mielipiteitä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimuksessa lukee, että kaksi viikkoa kesällä ja joka toinen talvilomaviikko. Jos, ette ole mitään sopineet niin ei sinulla paljon ole perusteita vaatia. Juridiesesti etävanhemman ainoa velvollisuushan on maksaa elatusmaksua. 

Vierailija
2/22 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskit? Mikä sinä olet aikuista miestä käskemään? Totta hitossa lomilla saa tehdä muutakin kuin vaan olla lasten kanssa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole enää käskyvaltaa. Sori. Mitäs jätit.

Vierailija
4/22 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hihiii, mistä näitä ex-vaimoja sikiää jotka luulee että voivat eron jälkeen määrätä eksänsä lomistakin???

Vierailija
5/22 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi väärä sanavalinta, siis PYYSIN.

Ja halusin kuulla miten muilla on, enkä mitään saarnaa "mitäs jätit" - itse asiassa en jättänyt.

T.ap

Vierailija
6/22 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen lapset olivat (ovat jo isoja) yleensä neljästä lomaviikosta kolme. Ajattelimme, että meilläkin oli oikeus viettää viikko kahdestaan, koska lasten äiti ei lomaillut lasten kanssa ollenkaan (olivat miehen vanhemmilla).

Vierailija
7/22 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja halusin kuulla miten muilla on, enkä mitään saarnaa "mitäs jätit" - itse asiassa en jättänyt.

T.ap

No jos olet noin kauhea määräilemään ja nalkuttamaan niin en ihmettele että mies jätti

Vierailija
8/22 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän nuo idät halyavat viettää lomaa lasten kanssa ja päällekkäin osuvista lomista on saanut tapella. Osa lomasta on aina vietetty ilman lasta sillä lomat on aina osunut osin päällekkäin

Vierailija
9/22 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin isä HALUAA olla lasten kanssa kaikki lomansa ja pekkasensa.

Miten täällä taas porukalla on noin hyökkäävä asenne....

Vierailija
10/22 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän toi etenkin lasten näkökulmasta on aika surullista. Itse jos olisin etävanhempi, viettäisin kyllä kaiken liikenevän ajan lasten kanssa. Miksei lasten kanssa voi lomailla? :/

Vierailija
11/22 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.ap

No jos olet noin kauhea määräilemään ja nalkuttamaan niin en ihmettele että mies jätti

Mikäs pikkumyy täällä taas häärää? Mene päiväunille siitä kiukuttelemasta!

Vierailija
12/22 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ydinperheelliset joudumme lastemme kanssa kaikki lomat viettämään. Kyllä on helppoa näköjään olla eronnut.

Vierailija
13/22 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista tämä pyyntöni siis lähti. Lapset ihmettelivät miksi isi TAAS lähtee reissuun. Ex mies on tähän asti saanut mennä kaikki reissunsa ja olen ollut lasten kanssa.

Nyt tyntuu lasten puolesta pahalta, nyt kun isi ei asu enää meidän kanssa ja edelleen jatkaa matkustamista ja lomien käyttämistä itseensä.

Vierailija
14/22 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juridisesti sinulla ei ole asiaan mitään sanottavaa.

Asiana se on surullista, että isää eivät lapset kiinnosta ja hän ei koskaan lomiaan vietä lasten kanssa vaan hoidattaa heidät sitten muualla kun lapsilla olisi vapaata ja toivetta olla isän kanssa. Arvovalinta.

Vierailija
15/22 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on tapaamisista sovittu?

Luuletko että i sd än asenne on parantunut eron jälkeen?

Vierailija
16/22 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronneenakin on edelleen oikeus johonkin omaakin kuten esim. lomiin. Nämä asiat kannattaa määritellä tapaamissopimuksessa niin on edes joku runko, vaikka velvollisuutta ei sillä etävanhemmalla ei ole sitä noudattaa. 

Miksi joka toisen viikonlopun tapaamiset?! 

Vierailija
17/22 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan ole aina mahdollisuutta ottaa lomaa niille ajankohdille, joille lasten lomat on sovittu. Joten lomailen parhaaksi katsomallani tavalla sitten kun mulla se loma on. Siihen ei ole lähillä mitään sanottavaa

Vierailija
18/22 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.ap

Meillä oli sovittu 2 viikkoa kesälomaa ja 1 talvilomaviikko, joten usein minä olin sen hiihtolomaviikon lapsen kanssa. Ja kesälomatkin mentiin sen mukaan, miten minä otin lomani. t: etä-äiti

Vierailija
19/22 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille voi kertoa, että isi ei halua olla teidän kanssanne vaan on mieluummin itsekseen tai uusien kavereitten kanssa. Sille ei voi mitään, mutta sille voi, miten asiaan suhtautuu. Helpointa on sulkea isä elämästä kokonaan, koska ei hänkään lastensa kanssa halua olla. Joten kun isä soittaa, ja haluaa tavata, niin lapset osaavat sanoa, että heillä on tärkeä kaverimeno tms., jonka vuoksi ei nyt sovi.

Vierailija
20/22 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lähivanhempanakin tämä äiti lomailee välillä pitkiä viikonloppuja aikuisporukassa (ystävien kanssa). Ei ihan jokaista lomapäivää tarvitse suunnitella lapsen ehdoilla. Pääasiassa toki lomat lapsen ja aikuisen yhteistä aikaa ja yhteisiä lomamatkoja.