Opiskele ja hanki itsellesi ammatti, jotta voit elää.

Vierailija

Ja huolehtia perheestäsi ja lapsistasi. Yhteiskunnan tukien varaan ei voi elämäänsä laskea. Itse täytyy tehdä töitä jos haluaa elintasoa.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Heh..opiskelin itselleni ammatin ja olen työssä 14 euron tuntipalkalla.Osa-aikaisena..ei siinä elintasoa ole..mutta se on ollut paras ratkaisu että nain rikkaan miehen.

Vierailija

Jos minä haluan tutkia merimerkkien vaikutusta silakan sukupuolielämään niin minähän tutkin ja yhteiskunnan velvollisuus järjestää minulle työtä ja riittävä elintaso!

Vierailija

"Oma vika. Sehän näillä on yleensä ohjeena. Tyhmä kun opiskelit väärän ammatin." - Niinpä. Elämme nyt jännittäviä hetkiä pian ehkä saamme lukea sisäpiiritietona opiskelualasta, joka työllistää ja mahdollistaa toimeentulon, mutta jota voi päästä opiskelemaankin ilman suurempia ihmeitä.. Niin ja meistä kaiksita nyt ei vain voi tulla super -maisterieita tai lääkäreitä, joilla saattanee olla töitä vielä huomennakin.  

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä neuvosi on niille, jotka ovat opiskelleet, mutta eivät työllisty kuitenkaan?

Tuo on hyvä kysymys. Toinen vastaavanlainen on että miten opiskella jos hakee ja hakee ja hakee mutta kun ei kertakaikkiaan pääse sinne kouluun? Avoimessa opiskelu on aika suolaisen hintaista.

Vierailija

Vanhassa maailmassa saattoi ehkä opiskelemalla saadakin ammatin ja työpaikan. Nykyisin työnhaussa karsiutuu osa jo pelkän hakemukseen liitettävän valokuvan perusteella, ennenkuin opintoja edes vilkaistaankaan. Reilua, eikö?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi oksennus mitä elämäm koululaisia täällä taas. Mistä vetoa, että omallakaan perheellä ei ole asiat niin hyvin?

Ei tässä keskustelussa kukaan muu taida olla elämäm koululainen, kuin sinä itse, joten painu peilin eteen räksyttämään.

Vierailija

Eiköhän jokaisella normaalillla suomalaisella ole ammatti tai lukio pohjilla..ne jotka jääneet johonkin väliin kauppaavat huumeita tai istuvat linnassa.

Vaikka täällä kuinka opiskelee ja tekee työtä saa vain sen lauantai makkara siivun leivän päälle ja kuolee 2 kk sen jälkeen kun on päässyt eläkkeelle.

Vierailija

"Jos minä haluan tutkia merimerkkien vaikutusta silakan sukupuolielämään niin minähän tutkin ja yhteiskunnan velvollisuus järjestää minulle työtä ja riittävä elintaso!"  - Hyvä on, hyvä on, jos ymmärsin oikein ni-in ei kannata lähteä opiskelemaan kala-taloutta, ei kenties lainkaan biologiaa?.  Entäs nyt nuo muut alat, mikä olisi kannattavinta? Saisiko, vaikka muutaman vaihtoehdon, kun ei kai ole tarkoitettu, että opiskelisimme yhdessä ja erikseen kaikki samaa alaa, oli tuo ala, mikä hyvänsä.

Joku mainitsi täällä, myös avoimessa yliopistossa opiskelun. Se on ihan hyvä vaihtoehto "harrastaa" opiskelua, enkä itse pitäisi sitä edes mahdottoman kalliina. - Vertaan tällöin avoimen hintaa, mihin tahansa muualla maailmassa maksettaviin lukukausimaksuihin että mihin hyvänsä muuhun intensiivisempään harrastustoimintaan, jota toteutetaan määrä-aikoina ohjatusti ja valvotusti.

Sen sijaan minusta ongelma on siinä, että avoimessa yo:ssa voi suorittaa "vain" rajataun määrän opintoja, josta seuraa, ettei avoimesta yliopisto voi saada kasaan tutkintoa. Rajoittuneisuus on myös paljolti opiskelu-alakohtaista. 

Vierailija

No jos yhdessä ikäluokassa on vaikka 60 000 nuorta valitsemassa sitä ammattia, ja työllistävän alan paikkoja on 40 000, niin mitä niiden lopun 20 000 pitää tehdä? Odottaa seuraavaan vuoteen jolloin työllistäviin kouluihin on sitten välivuosilaisten vuoksi kaksinkertainen määrä hakijoita?

Tuo hieno logiikkasi enteilee loistavaa uraa hallituksessa. Eikun hakemaan!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No jos yhdessä ikäluokassa on vaikka 60 000 nuorta valitsemassa sitä ammattia, ja työllistävän alan paikkoja on 40 000, niin mitä niiden lopun 20 000 pitää tehdä? Odottaa seuraavaan vuoteen jolloin työllistäviin kouluihin on sitten välivuosilaisten vuoksi kaksinkertainen määrä hakijoita?

Tuo hieno logiikkasi enteilee loistavaa uraa hallituksessa. Eikun hakemaan!

Tuon jo tekisi edes yksi ikäluokka niin simsalabim, yliopistot lisäis heti työllistäviä paikkoja ja poistaisi huuhaapaikkoja. Nykyisellä systeemillä kääritään vaan rahat ja työnnetään valmistuneet rotkoon tutkintotodistus laskuvarjona.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat