säälin tytärtäni, lapsiparka on perinyt ulkonäköni pahimmat puolet :(

Vierailija

silmäpussit jo 8-vuotiaana! ja hartiat kuin ladonovet.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

No mä olen kyllä "kaunis", mutta perinyt sekä isältä että äidiltä niiden sairaudet... On kilpparivaivaa, atopiaa, synnynnäistä sydänvikaa, astmaa ja allergiaa. 

Kaikissa asioissa on kaksi puolta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No mä olen kyllä "kaunis", mutta perinyt sekä isältä että äidiltä niiden sairaudet... On kilpparivaivaa, atopiaa, synnynnäistä sydänvikaa, astmaa ja allergiaa. 

Kaikissa asioissa on kaksi puolta.

olen pahoillani. tyttärelläni on myös useita allergioita (kala, kanamuna, eläimet), mutta olemme oppineet elämään niiden kanssa...   tyttö vain itse suree ulkonäköään, koulukaverit olivat huomauttaneet silmäpusseista :( noin ´pienen ei pitäisi surra ulkonäköään!

Ap

Vierailija

Lapsemme saivat ulkonäön puolesta huonot piirteet kummaltakin. Niin ne geenit tekee kepposia. 

Mutta toisaalta saivat isänsä huippumusikaalisuuden ja liikunnallisen lahjakkuuden. Minulta puolestaan kielelliset ja matemaattiset kyvyt. Täysin terveitä joka iikka myös. Menestyviä jokainen alallaan nyt aikuisina. 

Enpä ole ulkonäköasioita surrut. Sitä paitsi ihan hyvännäköisiä ovat, eivät vain NIIN hyvännäköisiä, mitä alkuasetelma olisi antanut odottaa. 

Vierailija

Sillä mennään mitä on!

Kasvata tyttärestäsi vähemmän ulkonäkökeskeinen vahvalla itsetunnolla varustettu nuori nainen.

Kaikkien ei tarvitse olla samannäköisiä "Barbi-klooneja".

Meidänkin tytär on enemmän 50-luvun kaunottarien näköinen eikä mikään jättitissi ankanhuulilla. 

Vierailija

Tuonikäisestä ei voi vielä sanoa lopputulosta millään. Säälin vuosia yhtä tyttölasta meidän suvussa, oli perinyt isänsä ei niin hyvännäköisen ulkonäön. Nyt nuori nainen ja melkein voi sanoa että kaunis, tai ainakin hyvin lähellä sitä.

Vierailija

Meillä tytär on perinyt isänsä ulkonäön ja nyt teininä valitettavasti ahdistelee siitä koko ajan. Hänellä on ohuet vähän kellertävät maantienväriset hiukset, siniharmaat silmät, punakka iho, luustoltaan leveä ja lyhyt ruumiinrakenne, isänsä perunanenä ja luisu leuka.

Asiaa ei auta, että veljensä on pitkä, tumma ja siro, ja sen elämässä pyörii kiinnostuneita tyttöjä. Tytär, kuten varmaan kaikki tuon ikäiset, haluaisi myös olla suosittu. Mutta häntä vaan koulussa nälvitään ja yökötellään. Hän on älykäs, erityisesti matemaattisesti lahjakas, ja totta kai yritän aina korostaa että ihan muut asiat kuin ulkonäkö on lopulta elämässä tärkeintä, että harva esim. elättää itseään ulkonäöllään. Ja että miehiä ja lapsiakin on ihan kaiken näköisillä tavallisilla ihmisillä  - tytär kun usein pelkää sitä ettei löydä ketään koska on ruma. Mutta valitettavasti tuossa iässä äidin puheet ei ole läheskään yhtä merkittäviä kuin samanikäisten, ja ne samanikäiset pilkkaa...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuonikäisestä ei voi vielä sanoa lopputulosta millään. Säälin vuosia yhtä tyttölasta meidän suvussa, oli perinyt isänsä ei niin hyvännäköisen ulkonäön. Nyt nuori nainen ja melkein voi sanoa että kaunis, tai ainakin hyvin lähellä sitä.

ikävä kyllä jos suvussa kulkevat silmäpussit, niin ne säilyvät läpi elämän! täällä myös. tarhakuvassa silmäpussit, rippikuvassa silmäpussit, hääkuvassa silmäpussit.. isällä, siskolla ja  minulla. veli säästyi.

Vierailija

Nyt luot tyttärellesi itsetuntoa! Älä surkuttele peilin edessä omia silmäpussejasi ja muita vikoja. Vaan sanot "iloisesti" tytöllesi, että onneksi me kaikki ihmiset olemme erinäköisiä ja erilaisia. Meillä tätä on isossa perheessä sanottu moneen kertaan ja lapset ovatkin hyvin sisäistäneet sen, että toisten ihmisten erikoisuuksiin ei tarvitse millään tavalla kiinnittää huomiota.

kaunesihanteet muuttuvat, tosin hitaasti. Meillä yksi tyttö valtavan kaunis ja tumma, toinen sen sijaan on perinyt vähän sellaisen pitkänomaisen hevosennaaman ja värittömyyden. Olen tätä mielessäni miettinyt, mutta muistutan itselle, ettei sillä ulkonäöllä ole väliä, kunhan pitää sillä tavalla itsestä huolta, ettei ole siivottoman näköinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ikävä kyllä jos suvussa kulkevat silmäpussit, niin ne säilyvät läpi elämän! täällä myös. tarhakuvassa silmäpussit, rippikuvassa silmäpussit, hääkuvassa silmäpussit.. isällä, siskolla ja  minulla. veli säästyi.

Mutta ei pelkät silmäpussit kenestäkään rumaa tee. Nainen voi vielä opetella käyttämään meikkiä niin että pusseihin ei niin kiinnity huomiota. Itsellänikin silmäpussit, mutta kun käyttää tummia rajauksia ja vahvoja luomivärivarjostuksia, ei niitä niin huomaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämä alkoi naurattaa :D Jotenkin ihanan lakonisesti todettu.

Mutta kyllähän ne jotkin piirteet säilyvät aina. Sä nyt ehkä kiinnität noihin silmäpusseihin huomiota, kun ne sinua häiritsevät. Monilla ihmisillä on sellaiset. Miehen suvussa on mustat silmänaluset. Ja meilläkin parilla lapsella.

Mulla taas on raskaat silmäluomet. Kerhokuvassa, rippikuvassa, hääkuvassa ;)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Näin! Moni, jonka ulkonäköä kadehdin lapsena, kehittyi lähes rumaksi aikuiseksi. Ja moni, jota pidin rumana lapsena, onkin aikuisena tosi kaunis. Yleensä tuntuu menevän juuri noin.

Vierailija

Onko mielestäsi Baba Lybeck ruma? Hänellä on todella näkyvät silmäpussit ja minusta hän on silti upean näköinen. Etenkin ikäisekseen. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Näin! Moni, jonka ulkonäköä kadehdin lapsena, kehittyi lähes rumaksi aikuiseksi. Ja moni, jota pidin rumana lapsena, onkin aikuisena tosi kaunis. Yleensä tuntuu menevän juuri noin.

Tämähän riippuu myös siitä miten ihminen huolehtii itsestään ja millaisen tyylin valitsee aikuisena. Jos hän päästää itsensä vaikka ylipainoiseksi ja kulkee aina verkkareissa näyttää tietenkin "rumemmalta" kuin joku, joka on ihannepainossa ja ehostaa itseään oikein. Aikuisena valinnat vaikuttavat todella paljon siihen miltä loppupeleissä näyttää. 

Vierailija

Tytön ja naisen arvohan mitataan lähinnä ulkoisten avujen perusteella. Ehkä nyt olisi äitinä aika päivittää omaa asennetta ja keskittyä opettamaan sille tyttärelle, että elämässä pärjää kymmenen kertaa paremmin älyllisillä avuilla, uutteruudella, huumorilla ja hyvällä itsetunnolla.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat