Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Fallout 4

Vierailija

Onpa taas paska jatko-osa pelisarjaan, joka pilattiin jo 3 aikana. Ei minkäänlaista hahmonkehitystä, ainoastaan pari valintaa alussa ja sitten taas tylsää paukuttelua ja aivan saatanan paskaa animointia. Kyllä nykypelit on sitten perseestä. Meni rahat hukkaan ihan kybällä.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

On niitä hyviäkin vielä. RIippuu tietysti millaisista peleistä tykkää, mutta itselleni tänä vuonna on tullut kaksikin erinomaista peliä: Witcher 3 ja Dragon Age Inquisition. Ensinmainittu on ehkä jopa paras peli jota olen ikinä pelannut: audiovisuaalisesti kaunis, valtava maailma, monipuolinen hahmonkehitys, monipuoliset tehtävät, sopivasti taistelua ja tutkimista ja muuntyyppisiä tehtäviä. 

Ja nyt on tulossa pC:lle viikon päästä Assassin's Creed Syndicate, joka saattaa myös olla hyvä. Jotkut sarjan pelit on olleet erinomaisia, varsinkin AC 2 ja AC 4. Toiset kyllä sitten taas huonompia, joten saa nähdä...

Vierailija

En luottaisi arvosteluihin. Fallout 3:stakin kehuttiin vaikka se oli ihan hirveää kuraa. New Vegas nyt oli pikkasen parempi..

Hyviä pelejähän on tosi vähän tullut. Witcher 3 ja Pillars of Eternity lähinnä.

Dragon Age Inquisition on kuulemma parempi kuin Dragon Age 2, mutta se on vähän niinkuin sanoisi että että DA:I on parempi kuin Atarin E.T-peli. Kuulemma ihan yhtä idiootti-juoni tässäkin on ja yksinkertaistettua konsolimäiskintää jossa ei kannata ajatella on itse pelaaminenki.

Ehkä tuon Fallout 4:n hankin kun saa GOTY version steamista alessa alle 10e, muuten ei varmaan kannata maksaa, veikkaan että on aivotonta viihdykettä ~5 tunniksi.

Vierailija

No onhan se selvää, että pelisarja menee vituiksi, kun sitä yksinkertaistetaan niin paljon, että siitä on jopa konsoliversioita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Dragon Age Inquisition on kuulemma parempi kuin Dragon Age 2, mutta se on vähän niinkuin sanoisi että että DA:I on parempi kuin Atarin E.T-peli. Kuulemma ihan yhtä idiootti-juoni tässäkin on ja yksinkertaistettua konsolimäiskintää jossa ei kannata ajatella on itse pelaaminenki.

Konsolimäiskintää? Oon itse nelikymppinen nainen ja en erityisemmin pidä peleistä joissa pelkästään mäiskitään, ammutaan tms. Dragon Age Inquisition on silti minulla aika korkealla kaikkien aikojen suosikkipelien listalla. Siinä hienointa on minusta valtavien, kauniin grafiikan omaavien alueiden tutkiminen. Rakastan keräillä kaikenlaista, kehittää hahmoa, tehdä kaikki sivutehtävät mitä löydän. Niitä on tuossa paljon, esim. älyä vaativia tehtäviä joissa pitää yhdistää tähtikuvion tähdet niin että viiva menee jokaisen tähden kautta vain kerran, "shardien" etsimistä jne.

Eikä se tarinakaan niin älyttömän huono ole, sellainen perus, hyvän ja pahan taistelu. Pahikset toisesta ulottuvuudesta on alkaneet murtautua maan päälle ns. riftien kautta, sieltä tulee demonia sun muuta ikävää örkkiä, ja sankarin ryhmineen on tarkoitus sulkea riftit ja pelastaa maailma. Siinä sivussa lukemattomissa sivutehtävissä autetaan erilaisia apua tarvitsevia, keräillään mineraaleja, tuhotaan hirviöpesäkkeitä jne. 

- 1

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No onhan se selvää, että pelisarja menee vituiksi, kun sitä yksinkertaistetaan niin paljon, että siitä on jopa konsoliversioita.

Ne konsolit, uusin sukupolvi, on muuten ihan ok laitteita jo. Itse pelaan high end PC:llä jossa huippu näytönohjain, ja kyllä, grafiikka on hienompaa koneellani kuin konsoleilla, mutta ei ne konsolit enää ole sellaisia kuin aikoinaan että niillä ei voisi tehdä muuta kuin jotain ihan simppeleitä pelejä. Käytännössä minkä tahansa pelin voi tehdä uusimmille konsoleille. Ohjaaminen on makuasia - itse ohjaan action tyyppisiä pelejä aina PC:lläkin XBOX controller ohjaimilla, toiset taas tykkää näppiksestä ja hiirestä.

- 1

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Master Race FTW!

Vierailija

Samaa päätöntä haahuiluahan toi on kuin elder scrollsit. Varmaan siinä on taas 950 "eri sivutehtävää" jotka ovat oikeasti toistensa suoria kopioita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ne konsolit, uusin sukupolvi, on muuten ihan ok laitteita jo. Itse pelaan high end PC:llä jossa huippu näytönohjain, ja kyllä, grafiikka on hienompaa koneellani kuin konsoleilla, mutta ei ne konsolit enää ole sellaisia kuin aikoinaan että niillä ei voisi tehdä muuta kuin jotain ihan simppeleitä pelejä. Käytännössä minkä tahansa pelin voi tehdä uusimmille konsoleille. Ohjaaminen on makuasia - itse ohjaan action tyyppisiä pelejä aina PC:lläkin XBOX controller ohjaimilla, toiset taas tykkää näppiksestä ja hiirestä.

- 1

Jos peliä voi ohjata konsoliohjaimella, se ei ole monimutkainen. Säälittävä kokoelma mahdollisuuksia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En luottaisi arvosteluihin. Fallout 3:stakin kehuttiin vaikka se oli ihan hirveää kuraa. New Vegas nyt oli pikkasen parempi..

Ehkä tuon Fallout 4:n hankin kun saa GOTY version steamista alessa alle 10e, muuten ei varmaan kannata maksaa, veikkaan että on aivotonta viihdykettä ~5 tunniksi.

Jaa, mun mielestä Fallout 3 oli reilusti parempi kuin New Vegas. Mutta mä myös tykkäsin Oblivinionista enemmän kuin Skyrimista, ragon Age originsista enemmän kuin inquisitionista jne. Nykyään peleihin koitetaan ympätä liikaa, jolloin itse tarna kärsii, ja peleistä tulee liian geneerisiä. Pelaan silti Fallout nelosta, kunhan odottelen pari kk että saavat pahimmat bugit korjailtua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käytännössä minkä tahansa pelin voi tehdä uusimmille konsoleille.

- 1

Eipä voi, sillä käyttäjät eivät opi pelaamaan mitään kunnollista, jollei sitä yksinkertaisteta. Esim. ohjekirjan lukeminen olisi ihan ylivoimaista konsolikansalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jaa, mun mielestä Fallout 3 oli reilusti parempi kuin New Vegas. Mutta mä myös tykkäsin Oblivinionista enemmän kuin Skyrimista, ragon Age originsista enemmän kuin inquisitionista jne. Nykyään peleihin koitetaan ympätä liikaa, jolloin itse tarna kärsii, ja peleistä tulee liian geneerisiä. Pelaan silti Fallout nelosta, kunhan odottelen pari kk että saavat pahimmat bugit korjailtua.

Urgh, sori ankeat typot, mun näppis ei toimi oikein.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

- 1

Jos peliä voi ohjata konsoliohjaimella, se ei ole monimutkainen. Säälittävä kokoelma mahdollisuuksia.

Kyllä sillä voi melkoisen kokonaisuuden mahdollisuuksia toteuttaa, yhdistettynä pelissä oleviin valikoihin ja muihin rakenteisiin, joita sitten käytetään sillä ohjaimella. Esim. Witcher 3 on mainio esimerkki varsin monimutkaisesta pelistä jossa on kaikenlaista mahdollista: taikoja, hahmon kehittämistä "taitopuusta", erilaisia taisteluun liittyviä ohjauksia, pommeja ja potioneja, dialogiin liittyviä jne ja erinomaisesti onnistuu pelaaminen XBOX-ohjaimella. PC:llä pelaan mutta itse tykkään enemmän aina ohjaimella ohjata.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat