Mikähän sai Hjalliksen valitsemaan puolueekseen Kokoomuksen RKP:n sijasta?

Vierailija

Varakkuus, vai?

Kommentit (13)

Vierailija

Alexander Stubb (Kokoomus), Claes ja Liv Andersson (Vasemmistoliitto), Ulf Sundqvist ja Jacob Söderman (SDP), Peter Albäck (Keskusta), Bjarne Kallis ja Peter Östman (KD)... Kyllähän niitä löytyy aika paljon myös muista puolueista kuin RKP:stä.

Vierailija

Eihän Hjallis ole mitenkään näkyvästi suomenruotsalainen. Olen kuullut hänen puhuvan ruotsia ehkä muutaman kerran, vaikka olin samass toimistossa töissä kuusi vuotta.

Toki hänellä on vahva suomenruotsalainen sukutausta, mutta esim. Jollen (oli silloin aika pieni, alakoululainen) kanssa puhui aina suomea.

Olen hänet kyllä enemmän ajatuksissa mieltänyt just kokoomuslaiseksi kuin koskaan RKP:laiseksi. Leenahan lähti kansanedustajaehdokkaaksi Hjalliksen aloitteesta, kun Hjallista aina pyydettiin ja hän ei halunnut. Leenaa kiinnosti ja hän olikin siinä ihan hyvä, joskin suht näkymätön.

Kokoomus nyt paljon selkeämpi valinta arvomaailman kannalta kuin joku RKP

Vierailija

Käsittääkseni Hjallis pitää itseään ensisijaisesti kaksikielisenä, ei suomenruotsalaisena. Ja jos tarkkoja ollaan, niin eihän hän edes ole "puhdasverinen" suomenruotsalainen, sillä toinen hänen vanhemmistaan oli suomenkielinen (toki näin on myös monella RKP:läisellä, esim. Wallinilla ja Biaudetilla).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toki hänellä on vahva suomenruotsalainen sukutausta, mutta esim. Jollen (oli silloin aika pieni, alakoululainen) kanssa puhui aina suomea.

Kuitenkin kaikki pojat käyneet koulunsa ruotsiksi.

Vierailija

Oli kuulemma aika huono koulussa, olisiko johtunut osittain siitä, että laitettiin ruotsinkieliseen kouluun, vaikka suomi olisi ollut tosiasiassa vahvempi kieli?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oli kuulemma aika huono koulussa, olisiko johtunut osittain siitä, että laitettiin ruotsinkieliseen kouluun, vaikka suomi olisi ollut tosiasiassa vahvempi kieli?

Hjalliksella, kuten Jollella, molemmilla dysleksia

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat