Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monta rannekelloa teillä on käytössä?

Vierailija
11.11.2015 |

Itselläni on 5, joista kaksi Leijonaa, yksi DKNY, yksi Hilfiger ja yksi Fossil. Viimeksi mainittu ihan paras.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Ajan näkee muutenkin ja ovat mielestäni kauneimmillaankin aika rumia ja hankalia. Kun viimeisimmästä loppui 10 vuotta sitten patterit, en hommannut uusia.

Vierailija
22/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on 5, joista kaksi Leijonaa, yksi DKNY, yksi Hilfiger ja yksi Fossil. Viimeksi mainittu ihan paras.

Ei yhtäkään. Mihin niitä tarvii?

Sain rannekellon vuosia sitten synttärilahjaksi. Tuolla se lojuu laatikossa paketissaan. Kertaakaan en ole edes kokeillut. Nykyään kellonajan näkee mistään vaan, joten en ymmärrä rannekellon funktiota nykymaailmassa laisinkaan.

Minä taas ajan joka päivä polkupyörällä väh. sen kymmenen kilometriä /päivä (+ työmatkat), enkä ollenkaan ymmärrä mitä järkeä olisi aina a)  pitää kännykkää mukana joka kauppareissulla ja kylässä käydessä enkä b) sitä mitä järkeä sitä pelkän ajan tarkistamiseksi olisi kaivaa sitä  jossain risteyksessä tai tien päällä käsilaukun sisältä ja joutua avaamaan  vielä satulalaukkukin sen sieltä esille  saamiseksi.

Puhumattakaan siitä ,että joutuisi vielä vastailemaan puheluihin, jos joku (...pahimmassa tapauksessa joku hiton  puhelinmyyjä) saa päähänsä soittaa minulle juuri silloin kun olen matkalla jonnekin itselleni  tärkeään kohteeseen .

Rannekello on silloin ( oikein sananmukaisesti ) kätevimmin käsillä ja ajannäyttö helpoimmin ja nopeimmin siitä selviää ja ihan  vaikka polkiessa suoraan eteenpäin .

Tässä tapauksessa vanha sanonta , jonka mukaan 'joskus vanha konsti  on parempi , kuin pussillinen uusia' toinen sanonta on että " hyvän viisas vaihtaa parempaan, parhaastaan ei luovu milloinkaan" .

Siksi käytän rannekelloa .

Mistäpä sen ajan tuolla pimeällä ulkona tien päällä muuten näkisikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Haen funktionaalista elämää, jossa ei ole mitään ylimääräistä.

Vierailija
24/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon yli viisikymppisiä tässä viestiketjussa, oho!

Pikkulapsethan  eivät vielä tarvitse lainkaan  rannekelloakaan, koska aikuisethan huolehtivat kaikista tärkeistä ajoista,ehtimisistä ja kerkeämisistä heidän puolestaan...

Vierailija
25/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään, mutta viimeksi muuttaessani löysin yllätyksekseni jonkun laatikon pohjalta yhden vanhan rannekellon. Mitähän sillekin tekisi; itse en halua käyttää.

Vierailija
26/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkulapsethan  eivät vielä tarvitse lainkaan  rannekelloakaan, koska aikuisethan huolehtivat kaikista tärkeistä ajoista,ehtimisistä ja kerkeämisistä heidän puolestaan...

Siitä taas olen varma, että tässä viestiketjussa ei ole yhtään pikkulasta. 

Vierailija
27/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä todennäköisimmin ei ,mutta sensijaan  ajattelultaan vielä  hyvinkin lapsellisia....

(= täysin subjektiivisesti ja vain omien tarpeidensa ja niiden  tyydyttämisen kannalta  asioiden ajatteluun ja tarkasteluun kykeneviä)

... ihmisiä on näköjään tässäkin ketjussa  ollut jo moniakin.

Aikaihmisen ajattelulle on ominaista,että hän pystyy selkeästi  tajuamaan  välineet välineiksi, (niin esim. kännykän kuin rannekellonkin) ja arvioimaan itse  sen onko hänelle niillä käyttöä vai ei.

Ne eivät siis ole hänelle mitään 'aikuisuutta' tai 'nuorekkuutta' edustavia symboleja.

Hän pystyy myös tajuamaan esim. sen ,että vaikkei hänelle itselleen olisi nyt moottorisahalle mitään käyttöä (koska hän asuu kerrostalossa ja on työssä toimistossa ),niin jollekin kesämökin omistajalle se voi olla hyvinkin tarpeellinen, jollekin puulämmitteisen omakotitalon omistajalle maaseudulla se voi olla aivan välttämätön ja jollekin metsurille aivan ehdoton ja suorastaan  elinehto ylipäätään koko ammattinsa harjoittamiseen.

Vierailija
28/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannekello on statussymboli. Rikkaat tunnistaa kalliista kellosta.

Itse olen köyhä ja kelloton.

Vierailija
29/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä todennäköisimmin ei ,mutta sensijaan  ajattelultaan vielä  hyvinkin lapsellisia....

(= täysin subjektiivisesti ja vain omien tarpeidensa ja niiden  tyydyttämisen kannalta  asioiden ajatteluun ja tarkasteluun kykeneviä)

... ihmisiä on näköjään tässäkin ketjussa  ollut jo moniakin.

Aikaihmisen ajattelulle on ominaista,että hän pystyy selkeästi  tajuamaan  välineet välineiksi, (niin esim. kännykän kuin rannekellonkin) ja arvioimaan itse  sen onko hänelle niillä käyttöä vai ei.

Ne eivät siis ole hänelle mitään 'aikuisuutta' tai 'nuorekkuutta' edustavia symboleja.

Hän pystyy myös tajuamaan esim. sen ,että vaikkei hänelle itselleen olisi nyt moottorisahalle mitään käyttöä (koska hän asuu kerrostalossa ja on työssä toimistossa ),niin jollekin kesämökin omistajalle se voi olla hyvinkin tarpeellinen, jollekin puulämmitteisen omakotitalon omistajalle maaseudulla se voi olla aivan välttämätön ja jollekin metsurille aivan ehdoton ja suorastaan  elinehto ylipäätään koko ammattinsa harjoittamiseen.

Ymmärrän hyvin metsurin moottorisahan tarpeen. Samoin ymmärrän hyvin, että henkilö, jolla ei ole matkapuhelinta tai tablettia mukanaan, voi tarvita rannekelloa ajan selvittämiseen. Itse tosin en tarvinnut silloinkaan, kun en vielä matkapuhelinta omistanut.

Vierailija
30/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitähän löytyy ihan kirjoituskin.. :) 

Mistä rikkaan tunnistaa? Kellostako? Autosta vai kenties vaatteista?

Rolex-kello ranteessa ei todista vielä mitään, sillä se voi olla omistajansa ainoa omaisuus ja ehkä myös todiste siitä, ettei sivistys riitä tietämään, mitä kellojen aatelistoon kuuluu.

Jos miehen rannetta puristaa Patek Philippe, Piaget, Audemars Piquet tai Vacheron Constantin, hänen kanssaan kannattaa pysyä hyvissä väleissä. Toki auton verran maksavia kelloja on muitakin.

– Kallein myymäni kello maksoi 1,2 miljoonaa dollaria, paljasti Patek Philippen myyjä minulle muutama viikko sitten.

– Sen ostajan piti todistaa, että suku oli ostanut jo aiemmin kellojamme, sillä ensikertalaiselle emme myy kalleintamme.

Vierailija
31/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin toimivan ja vielä pitkään palvevan rannekellon saa nykyisin hankittua aivan jo muutamalla eurolla.

Kellon kun  ei mitenkään välttämättä tarvitse olla mikään 'koru' eikä muutenkaan  mikään status- (...tai muukaan) symboli.

Käyttöön riittää kun se toimii ja siinä on ehjä ranneke.

Vierailija
32/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks, perushalpa Marc Jacobs.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan