Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Miten selvitä kun 38,5kuumetta ja vilkas taapero :(

Vierailija

Tulin todella kipeäksi , kamala olo, voimat poissa, ja pitäisi hoitaa päälle 1v taaperoa joka ei pysy hetkeäkään paikoillaan ja nousee esim keittiön pöydälle . Miten olette selvinneet ???

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Ota kuumetta alentavaa lääkettä suurin sallittu kerta-annos. Viisainta olisi mennä lähipuistoon sen lääkkeenoton jälkeen. Villasta päälle, kuumaa mehua termariin ja istuskelet penkillä, anna taaperolle ämpäri ja lapio.

Vierailija

Buranaa buranaa ja lattialle lelujen kanssa köllöttelemään. Patja lattialle että lapsi voi tehdä temppuja ja kuperkeikkoja ja hyppiä ja tsemppaat päiväuni aikaan asti ja sitten otat itsekin tirsat. Jos lapsi jaksaa katsoa dvd-tä niin tiukan paikan tullen laita pyörimään.

Vierailija

Mäkin veisin kipulääkkeen voimin lapsen pihalle/puistoon/metsään telmimään. Ihan vaan juoksentelis lätäköissä ja lehdissä itsensä väsyksi. Sitten saatte kumpainenkin kunnon päikkärit.

Kokemuksella.

Vierailija

Puistoon minäkin lähtisin, tai siis viime viikolla tuon toteutinkin kun oli sama tilanne. Aidattu alue niin saa rauhassa peuhata, minulla oli talvitakki, kunnon lääkitys ja ämpärillinen teetä mukana :D

Vierailija

heittele ympäri kämppää maissinaksuja, keksejä ja hätätilanteessa vaikka kylppäriin kaakaojauhoa. Menee jonkun aikaa, kun lääppii kaikki.

Kerro sille lapselle, että olet hyvin kipeä. Laita laastareita näkyvään paikkaan, jos ei mene jakeluun ja sano pipi, auau.

Vierailija

Laita vaikka tabletilta ohjelmaa. Mä olen ollut 40 asteen kuumeessa noroviiruksessa 1-vuotiaan lapsen kanssa, paska ja oksennus lensi kymmenen minuutin välein. Hyvin selvisin.

Vierailija

Oletko siis tuossa kuumeessa särkylääkkeistä huolimatta? Onko ketään kaveria/mummoa/ kummia/ naapuria, joka voisi ottaa taaperon edes muutamaksi tunniksi?

Vierailija

Olin oksutaudissa ja lapset olivat 10kk, 2v ja 3v3kk. Ihan hirveetähän se oli. Telkesin ovet ja rapun niin, että lapset olivat turvassa kun halailin pönttöä. Pizzaa tilasin heille syötäväksi.

Nyt minulla on lapsenlapsia ja aina kun joku vanhemmista (lapseni tai heidän kumppaninsa) sairastaa niin autan jos vaan apua tarvitsevat.

Vierailija

Ovet kiinni, jotta lapsi voi olla vain rajatulla alueella. On ihan ok, viettää pahimman olon hetket vaikka makuhuoneessa tai kylpyhuoneessa, jossa saa itse levättyä ja lasta helposti vahdittua.annat vaikka turvallisia keittiövälineitä tutkittavaksi, kattiloita rummutettavaksi, puhelinluetteloita silputtavaksi... jotain spesiaalia, mitä ei joka päivä saa tehdä, että mielenkiinto säilyy yllä mahdollisimman pitkään.

itse en sairaana todellakaan lähtisi puistoon istumaan, vaan yritän tehdä oloni mahdollisimman mukavasti ja olla luova, lastenhoidon suhteen menen silloin sieltä missä aita on matalin.

aiheenmamma123
Seuraa 
Liittynyt26.10.2015

Joo ei tuonne syysviimaan kuumeisena sairastumaan vain lisää, mieluummin menet sieltä missä aita on kaikista matalin, eli tabletilta/telkkarista jotain katseltavaa, sanomalehteä revittäväksi, kattiloita paukuteltavaksi. 

Vierailija

Koita laittaa koti turvalliseksi. Keksejä tmv ja juotavaa esille, lastenohjelmia pyörimään anna lapsen olla "heitteillä" päivän. Majoittaudu itse sohvalle josta näet parhaiten touhut. Estä pääsy esim. keittiöön.
Jos kakka haisee, raahaudu vaihtamaan vaippa. Muuten, lepoa ja koita parantua.

Onko sulla mies töissä vai oletko yh? Mulla ainakin sai mies töistä vapaata jos mä olin liiansairas hoitamaan lasta. Pomo merkkas vaan, et lapsi kipeä vaikka tiesi totuuden ja miehellä ei edes oikeutta olla kotona siitä syystä koska mä olin hoitovapaalla. On työpaikkakohtaista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat