Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tienaako joku muka alle 2000€/kk Suomessa? En usko.

Vierailija

Siinähän se tulikin.

Mukaan en sitten laske osa-aikaisia, nuoria kesätyöläisiä, vammaisia tukityöllistettyjä, tms. vaan ainoastaan täyttä viikkoa tekevät tavalliset työssäkäyvät.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Monessakin ammatissa ihan normaalipalkka alle 2000€/kk. Esim  mun tyttäreni on ollut kokkina nyt 12v ja tänävuonna pääsi hilkun yli 2000€/kk. Aloituspalkka (täyden kuukauden palkka siis) 1098€/kk! Juuri sen verran ettei asumistukea herunut, taisi mennä 30-40€ yli...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
moni yrittäjä :)

vai eikö niitäkään lasketa?

Tämä on totta. Tllitoimistossa sen näkee todeksi. Toki vastapainona on ne muutamat hyvin tienaavat, mutta eihän se näitä rahattomia lämmitä.

Vierailija

Todella monen alan myyjät, monet julkisen puolen toimistotyöntekijät, vastaanottovirkailijat (esim. yrityskeskus, työaika 8-16), päiväkotiapulaiset, siistijät...

Vierailija

suuri osa eläkeläisitä, esim minä brutto 1480 jasiitä 23%veroa, joka olisi vastaavasta palkasta huomattavasti pienempi. Onneksi jaksaisin vielä tehdä töitä ja jopa saisinkin töitä, mutta en haluaisi viedä nuorlta työpaikkaa. Ehkä on pakko kohta.

Vierailija

37,5h viikossa, kuukaudessa on tietysti 4 viikkoa. 9,20e/tunti, eli:
37,5*4*9,20=1320€ kuukaudessa, ja siitä menee verot

Vierailija

Yrittäjät ovat itse tiensä valinneet. Jos ei osaa myydä palveluaan/tuotettaan, olisi ehkä syytä vaihtaa alaa. Hulluhan sitä yrittäjäksi ryhtyy, jos tulos jäävät alle 2000€/kk??!?!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat