Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tienaako joku muka alle 2000€/kk Suomessa? En usko.

Vierailija
11.11.2015 |

Siinähän se tulikin.

Mukaan en sitten laske osa-aikaisia, nuoria kesätyöläisiä, vammaisia tukityöllistettyjä, tms. vaan ainoastaan täyttä viikkoa tekevät tavalliset työssäkäyvät.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjät ovat itse tiensä valinneet. Jos ei osaa myydä palveluaan/tuotettaan, olisi ehkä syytä vaihtaa alaa. Hulluhan sitä yrittäjäksi ryhtyy, jos tulos jäävät alle 2000€/kk??!?!

eipä yrittäjät yleensä rahan takia firmaansa pyöritä :) vaan intohimon.

köyhä tekee rahan takia töitä.

Toki yrittäjällä on se etu, ettei tuosta palkasta tarvitse enää maksaa kaikkia kuluja, joita normaalisti työsuhteessa oleva maksaa. Työhuonevähennystä, auto- ja matkakuluja, läppäriä, nettiä, puhelinta jne. saa laittaa yrityksen kuluihin.

Kyllä yrittäjän kelpaa, ryhtyisit sinäkin!

Etenkin kun olet noin viisas.

Vierailija
22/35 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyyden ihannointa av:llä jatkuu...

Kuka sitä ihannoi? Onko faktojen kertominen ihannointia? Pitäisikö valehdella ja teeskennellä että köyhiä ei ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjät ovat itse tiensä valinneet. Jos ei osaa myydä palveluaan/tuotettaan, olisi ehkä syytä vaihtaa alaa. Hulluhan sitä yrittäjäksi ryhtyy, jos tulos jäävät alle 2000€/kk??!?!

Toki yrittäjällä on se etu, ettei tuosta palkasta tarvitse enää maksaa kaikkia kuluja, joita normaalisti työsuhteessa oleva maksaa. Työhuonevähennystä, auto- ja matkakuluja, läppäriä, nettiä, puhelinta jne. saa laittaa yrityksen kuluihin.

Toki palkansaajallakin on se etu, että verotuksessa saa automaattisesti työtulivähennyksen, ja tähän päälle myös matkakuluvähennykset. Läppäri, netti ja puhelin tuleekin sitten sieltä työnantajalta.

Vierailija
24/35 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tes max 37,5h/vko, n. 1450e/kk. Ei vklp-töitä -> ei lisiä. Huonosti pärjää.

Myyjä.

Vierailija
25/35 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki palkansaajallakin on se etu, että verotuksessa saa automaattisesti työtulivähennyksen, ja tähän päälle myös matkakuluvähennykset. Läppäri, netti ja puhelin tuleekin sitten sieltä työnantajalta.

Puhumattakaan itse työstä elikkä keikoista, toimeksi-annoista laskutuksista mainoksista kirjanpitäjän kanssa konsultoinnista, Suomi on tarkoituksenmukaisesti pitänyt noin 150 000 yksinyrittävää köyhinä, eikä yrittäjän työttömyysturvaa jne alarajahuojennuksia tai verohelpotuksia edes haluta käsitellä. Haistappa itse Suomi.

Vierailija
26/35 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä tavallisiin työllistettyihin kuuluu nimenomaan huomattava määrä yrittäjiä, freelancereita ja pätkätyöläisiä. Ja mitä uutisia olen lukenut niin on hyvin todennäköistä että tällaisten silpputyöllistettyjen määrä tulee vain lisääntymään tulevaisuudessa.

Vierailija
27/35 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylioppilas, amista 1 vuosi, 4 vuotta amk-opintoja, nyt 15 v. alalla, esimiestyö. 1950 e/kk bruttona. HIPHEI! ja tämä on maksimi palkka tässä hommassa hautaan saakka......

Vierailija
28/35 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka Siivoajat... olet aika tietämätön

Vierailija
29/35 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, pph, brutto 1772, ja tässä on jo yksi ikälisä mukana. Työaika tasoittuu 40 tuntiin viikossa.

Vierailija
30/35 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista paska ap. Muuta ei voi sanoa noin vähä älyiselle. Suomessa TES palkkojen mukaisia ammatteja jotka jäävät alle 2000e kk on aivan helkkaristi.

Vierailija
31/35 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini, kuka oli töissä osastosihteerinä monen monta vuotta ansaitsi n. 1600e/kk. Muuton jälkeen sai karenssia, kun ei suostunut ajamaan kyseiseen työpaikkaan päivittäin 2,5h/suunta.

Vierailija
32/35 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on laura räty

Vierailija
33/35 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä esim, brutto 1600 e, 37,5 h töitä viikossa.

Hallitukselta toivon, että poistaisivat vaikka juuri alle 2000 e kuussa tienaavilta verot tms. Kun ei tämä kovin reilulta enää tunnu :( Käyt töissä kokopäiväisesti (8 vuotta tässä samassa paikassa, muuta en vain ole saanut, hakenut olen kyllä) ja saat rahaa vain hiukan enemmän kuin (yksinasuvana) työttömänä saisit.

Vierailija
34/35 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se tulikin.

Mukaan en sitten laske osa-aikaisia, nuoria kesätyöläisiä, vammaisia tukityöllistettyjä, tms. vaan ainoastaan täyttä viikkoa tekevät tavalliset työssäkäyvät.

Sulla on todella paha sivistysaukko aivoissa

Vierailija
35/35 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minä (laitoshuoltaja) ja mies (levyseppähitsaaja).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi