Levinnyt syöpä - ennuste?

Vierailija

Läheiseni sairastaa syöpää, joka on levinnyt laajalti luustoon ja imusolmukkeisiin. Sisäelimiin syöpä ei ole levinnyt. Sytostaatit ovat pienentäneet etäpesäkkeitä.
Olisiko tässä vielä mahdollisuus parantua kokonaan?

Kommentit (14)

Vierailija

Kaikki syöpätapaukset on yksilöllisiä, lisäksi syöpätyypit ovat erilaisia hoidettaviudeltaan. Joistain pääsee lähes kokonaan eroon, vaikka ne on levinneet. Useisiin vaarallisiin syöpiin on ihan viime vuosina kehitetty aivan iusia hoitoja. Minulla on syöpä, joka on lähes vaaraton siihen saakka kunnes se on kriittisissä elimissä, riskit on melko alhaiset.

Vierailija

Kai sitä aina on toivoa parantumisesta. Riippuu varmaan syövästä ja kuinka laajaa tuo leviäminen on. Ystävälläni syöpä levisi laajalti ja ensin stytostaatit auttoivat ja kasvaimet pienenivät, mutta sitten kasvaimet alkoivat kasvaa ja levitä lisää ja hoidot eivät enää tehonneet. Kuoli alle parissa vuodessa siinä kun sairastui.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaikki syöpätapaukset on yksilöllisiä, lisäksi syöpätyypit ovat erilaisia hoidettaviudeltaan. Joistain pääsee lähes kokonaan eroon, vaikka ne on levinneet. Useisiin vaarallisiin syöpiin on ihan viime vuosina kehitetty aivan iusia hoitoja. Minulla on syöpä, joka on lähes vaaraton siihen saakka kunnes se on kriittisissä elimissä, riskit on melko alhaiset.

Hienoa kuulla, että toivoakin on :) ap

Vierailija

Toivoa on jos hoitoja jatketaan. Toivottomia tapauksia ei hoideta koska hoidot ovat kalliita ja huonokuntoinen potilas ei kestä niitä. Jos ei kokonaan parane niin ainakin saa mahdollisesti lisää aikaa.

Vierailija

Läheiselläni (äiti) on krooninen syöpä. Hoidot ovat tehonneet hyvin ja tällä hetkellä hän pystyy elämään normaalia elämää. Kokonaan syövästä hän ei kuitenkaan enää parane.

Alussa juuri toivoin, että äiti paranisi vielä kokonaan. Mutta myöhemmin (kun asiaa on ehtinyt sulatella) olen ajatellut asian niin, että paranemista tärkeämpää on se, että äiti saisi elää hyvälaatuista elämää mahdollisimman pitkään. Nyt on elänyt diagnoosista jo kaksi vuotta ja olen siitä kovin kiitollinen. Vielä kiitollisempi olen, mikäli saa elää loppuun asti mahdollisimman hyvää elämää. Oli elämää edessä sitten vähän tai paljon.

Voimia sinulle ja läheisellesi.

Vierailija

Ei kuulosta hyvältä. Niinkuin kutonen kirjoitti, toisilla syöpä käyttäytyy erilaisemmin kuin toisilla. Voimia teille kohdata tulevaisuus, mitä se sitten tuokaan tullessaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Läheiselläni (äiti) on krooninen syöpä. Hoidot ovat tehonneet hyvin ja tällä hetkellä hän pystyy elämään normaalia elämää. Kokonaan syövästä hän ei kuitenkaan enää parane.

Alussa juuri toivoin, että äiti paranisi vielä kokonaan. Mutta myöhemmin (kun asiaa on ehtinyt sulatella) olen ajatellut asian niin, että paranemista tärkeämpää on se, että äiti saisi elää hyvälraatuista elämää mahdollisimman pitkään. Nyt on elänyt diagnoosista jo kaksi vuotta ja olen siitä kovin kiitollinen. Vielä kiitollisempi olen, mikäli saa elää loppuun asti mahdollisimman hyvää elämää. Oli elämää edessä sitten vähän tai paljon.

Voimia sinulle ja läheisellesi.

Kiitos :) ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat